Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 308 ... 454 455
YogiBear

Nelissen begint ook al over Van Aert als kopman. Hij heeft twee maanden geleden een blindedarm operatie gehad en is minder in vorm dan vorig jaar. Op welke manier is dat ook maar een beetje realistisch?

Turtlehead

Iemand een idee hoe Kuss ervoor staat? Blessure, overdreven sparen, of niet goed?

Yeez

Gewacht op roglic vandaag @ landeirovic ik heb geen bronnen en zelfs ik weet poels

Laatst gewijzigd
Murcia

Schitterende etappe met een goede rol van de ploeg hierin, Ja Roglic lost maar ik hoop dat hij doorgaat voor een rit of als helper voor Wout en Jonas en gezien zijn karakter denk ik dat hij dat gaat doen mits er geen kans is op meer schade. Wout was vandaag stiekem vrij goed al vond ik en ik denk dat hij nu morgen weer kans ziet op Geel aangezien die klimmen veel langer zijn dan vandaag. Mike had het de hele dag zwaar maar wanneer hij kon bijdragen deed hij het. Je zag vandaag ook hoeveel pijn het deed bij UAE die nog maar één knecht over hadden. De verre aanvallen leveren haast altijd schade op voor de ploeg van de leider en vandaag was er wel wat lak af van de auto.

kelderfan

Ja een geweldige etappe met weer een Sloveen in de hoofdrol.✌ Dat de aanval de beste oplossing is om je tegenstander te kraken moge duidelijk zijn. UAE had 't duidelijk moeilijk en de hulp van Movistar kwam als geroepen.
Zeker jammer maar ook wel begrijpelijk, dat Roglic moest afhaken. Die staartbeen blessure is zeker heel vervelend.
Ook Mike is nog in herstelmodus.

Robert

Van Aert had nog niet de juiste vorm door zijn operatie voor de tour. Maar hij kan er wellicht nog naar toe groeien in de tour. Als hij zo klimt als vorig jaar is hij gevaarlijk. Dit jaar ook 2e geworden in de Tirreno met een sterk deelnemersveld.

Persoonlijk denk ik dat Vingegaard nu de kopman moet zijn. Met het uitvallen van Gesink hoop ik wel dat primoz blijft. Hij kan over een week zomaar weer helemaal hersteld zijn.

Landeirovic

Ga nou niet gaan hopen dat Van Aert de Tour kan winnen :D

Vingegaard zie ik het echt nog goed doen.

Cycling

'@Rawolf Onbegrijpelijk dat je op iemand die zwaar gevallen is zo te keer kunt gaan. Het is knap dat Teunissen zo lang heeft aan kunnen haken en de etappe heeft uitgereden.

Murcia

Vond ik ook een tikje ongepast, Mike zat zeker niet op overschot in de groep maar waar hij kon heeft hij zijn werk gedaan. De enige renners daar die een verbale oorvijg verdienen zijn Sean Yates (ik volg gewoon Wuyts hier.) die met zijn kwaliteit hier wel een matig werkstukje had en Guerreiro van EF die op een heel merkwaardige manier uit de kopgroep raakte.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Landeirovic
De vorm van Wout Van Aert is groeiende en hij heeft in deze weer een stap gezet. Met 't oog op de OS zie ik Wout ook niet als Tour-kandidaat, maar dat hij lang mee gaat doen, lijkt mij niet onmogelijk.
Het is nog afwachten hoe Jonas Vingegaard 't er morgen vanaf brengt, maar hij is voor mij de man voor 't klassement.
Ik hoop dat ook Steven Kruijsewijk goed blijft meedraaien met Sepp Kuss als adjudant.

rennerske

Geweldig om i.t.t. vorig jaar dit jaar weer twee man in een kopgroep te zien. En wat voor karaktermannen. Derde karakterman Roglic verdient vandaag minstens zoveel lof en met Vingegaard op het vinkentouw wordt het reikhalzend uitkijken naar het weekend.

veld

Tusveld zou een goede knecht zijn denk ik.Poels schaar ik in het rijtje Gesink enKruiswijk: (ver) over hun top en. als knecht denk ik aan de zeer dure kant.Ik zou liever iemand als Mohoric halen; die kan ook zeer nuttig zijn in alle types klassiekers.

Cyclekiller

Mohorics voor TJV! Lijkt me een aanwinst. Is ie vrij? Meer winnaars in de ploeg- knechten zijn er genoeg.

Turtlehead

'@Yeez: Kuss heeft toch niet op Roglic gewacht? Lag er daarvoor al af…

madeinstars

Kuss spaart voor de echte bergritten.

Rawolf

Teunissen is inderdaad gevallen en is daarwonderwel van herstelt. Zou zelfs stellen dat hij er weinig last van heeft en redelijk in vorm is. Deze kopvroeg vandaag zit je niet als pannekoek, is hard voor gestreden. Knap dat Teunissen daarbij zit.

Km 80 tot de finish - 50 heeft Teunissen toch wel verzaakt. Zat er nog prima bij en had daar de kop kunnen nemen om het tempo te behouden maar is voornamelijk achterin blijven plakken. Desnoods eerder lossen als hij niet de benen had. Is nu blijven plakken en heeft in km 50-40 nog wat werk gedaan. Daar werd het terrein nog golvender en dat past Teunissen gewoon niet goed is dan ook gelost wat niet erg is maar iedereen zag dat aankomen en had zijn portie (hoe groot die ook mocht zijn) van het werk eerder moeten oppakken en de heuvels moeten overlaten aan wout van aert zelf ipv andersom

Hopelijk hierbij wat inzicht waarom de Opi en Omi crash een redelijke drogreden is in verhaal teunissen vandaag.

Laatst gewijzigd
rennerske

Morgen:
A)Geel voor v Aert,
B) Etappe voor Kuss
C) Vingegaard die een dikke neus aan het venster steekt.
D) A B en C

Murcia

Het was juist verstandig van Mike om eerder niet teveel te doen, Meurisse werd ook pas veel later aan het werk gezet om van Trek met drie man (wanneer reed Skujins eigenlijk?) nog maar te zwijgen. Veel plannen konden de prullenbak in toen Mohoric al van zo vroeg de aanval koos. Het was zeker voor iemand die nog gewoon aan het herstellen is verstandig om zo zuinig mogelijk te rijden op een parcours dat een tikkie te zwaar voor hem is. Nogmaals waar hij kon deed hij zijn werk en dat is voor mij goed genoeg.

xistnc

Ik snap die kift op Rawolf niet zo. Je weet onderhand wat voor berichten hij hier post en met welke intenties. Die random oprispingen kun je dus gerust stelselmatig negeren.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@murcia Je legt de vinger op de zere plek, waarom konden de plannen de prullenbak in nadat Mohoric aanviel? Juist, omdat Teunissen en andere koppeltjes verzuimden het tempo erin te houden. Meurisse was in die fase nog een van de meest actieve, en dat is juist een renner die Wel van dienst kan zijn in de heuvelfase waar hij zich vervolgens ook heeft leeggereden.

Tuurlijk kunnen Trek en andere ploegen ook een handje toesteken maar die hebben geen geweldenaar a la Wout van Aert mee, dan is het zaak als ploeg met 1 van de topfavorieten het voortouw te nemen door Teunissen actief mee te laten helpen en initiatief te nemen. Als er potentie in zit steken andere ploegen dan ook wel een mannetje bij.

Als je aan het sparen bent ga je niet in de meest felbevochten kopgroep van deze tour dus dat vind ik weer niet standhouden...

Tactische fouten gaan altijd blijven en sommige situaties zijn vanaf de bank ook beter te beoordelen dan vanuit de hectiek van de koers maar ik vond dit toch wel weer een opvallende.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik snap überhaupt niet waarom men moeite heeft met Rawolf. Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is, gofferdomme.

S. Morgenstern

Lol

S. Morgenstern

Inhoudelijk wat betreft de tactiek van vandaag: de aanval was gericht op het pakken van het geel én op de ritwinst. Het was voor dat laatste handig geweest wanneer Teunissen zich op een bepaald moment als een malle op kop had leeg gereden, om de kansen ten opzichte van Mohoric iets groter te maken. Het was voor het rijden van geel echter nodig dat de verantwoordelijkheid in die groep bij Van der Poel bleef leggen, dus dan moet je niet als eerste je kaarten op tafel leggen en Teunissen als een malle op kop zetten.

Even los van het feit dat dit een grote mannen rit was, dat meezitten al een prestatie was, dat Teunissen pittig onderuit is gegaan en richting dat laatste uur denkelijk al helemaal afgedraaid was.

Laatst gewijzigd
Rawolf

"Inhouelijk wat betreft de tactiek van vandaag: de aanval was gericht op het pakken van het geel én op de ritwinst. Het was voor dat laatste handig geweest wanneer Teunissen zich op een bepaald moment als een malle op kop had leeg gereden, om de kansen ten opzichte van Mohoric iets groter te maken. Het was voor het rijden van geel echter nodig dat de verantwoordelijkheid in die groep bij Van der Poel bleef leggen, dus dan moet je niet als eerste je kaarten op tafel leggen en Teunissen als een malle op kop zetten."

Die gele trui was zo'n groot doel dat op de enige klim waar je het verschil kon maken Wout van Aert geen enkele poging heeft gedaan ervan weg te geraken, lol.

Ik schat wat dat betreft Wout hoog in en ik denk dat hij wel op tijd de realisatie heeft gemaakt dat het hier geen mogelijkheid was om 30s te pakken tegen een sterke MvdP.

"Even los van het feit dat dit een grote mannen rit was, dat meezitten al een prestatie was, dat Teunissen pittig onderuit is gegaan en richting dat laatste uur denkelijk al helemaal afgedraaid was."

Allemaal herhaling van wat ik in het vorige bericht heb gezegt ja

Laatst gewijzigd
Stoempie

Podjekar schuift Van Aert naar voren als de nieuwe te kloppen man. 😂

1 2 ... 308 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.