Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 309 ... 454 455
S. Morgenstern

Van Aert besloot op een bepaald moment om alles op één aanval te zetten. Of dat op het zwaarste stuk van de finale had gemoeten weet ik niet. Volgens mij kun je ook prima beredeneren dat Van Aert daar niet de grootste kans maakte om weg te komen bij Van der Poel. Daarnaast reed Asgreen er hard op kop.

Het feit dat Van Aert die aanval voor het geel niet daar plaats, laat sowieso niet zien dat het geen hoofddoel was van deze rit. Omdat Van Aert dus uitstekend een andere mening kon hebben over wat hét moment was voor zo'n aanval. Dat Van Aert na de rit aangeeft dat het zijn doel was, lijkt me wat dat betreft een betere indicatie van de intenties.

Wat betreft de herhaling: prima toch? Dat jij dus ook begrijpt dat kopwerk van Teunissen niet noodzakelijk effectief was geweest in het verkleinen van de achterstand op Mohoric. Is de discussie op dat vlak rond.

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik blijf het spijkers op laag water zoeken vinden om hier Mike verwijten te maken, er kunnen hier mensen zijn die denken dat hij kennelijk volledig hersteld al als een soort van brommer op dit type parcours had moeten rijden nadat Mohoric was weggereden maar de praktijk is weerbarstiger. Gelukkig maar zou ik zeggen, verder ben ik blij dat we mede dankzij de klassieker jongens zo een fijne rit kregen voorgeschoteld.

Voor wat betreft de versterkingen is Poels volgens mij een noodzakelijke renner zeker nu Foss en Vingegaard stappen maken in het rijden van klassementen. Puur als klimknecht kan hij hetzelfde als George denk ik al is hij natuurlijk al 34. Tusveld is een renner die in de nieuwe strategie bij DSM een beetje gevangen zit tussen de vrijbuiters ook in bergetappes en de talentvolle ronderenners ( in potentie) die eerst nog meters moeten maken voordat ze een klimtrein mee krijgen.
Mocht hij een vastomlijnde taak zien zitten is hij een aanvulling voor de ploeg.

Over Strand Hagenes is nog te melden dat hij net als Staune Mittet aan langlaufen deed/doet naast fietsen en hij ook daar echt wel wat kon, werd al een keer Noors kampioen op de 10 km. Op het ogenblik het grootste junioren talent op de fiets daar. Aan hemzelf en de ploeg uit te vogelen wat voor type renner hij is of gaat worden. Wordt nu door de pers daar vergeleken met Boasson Hagen maar laat hem eerst maar rustig groeien in het Development Team.

Laatst gewijzigd
mitchel_91

Denken jullie dat het naast voor etappes gaan het een idee is dat Kruijswijk en/of Kuss gaan meestrijden voor de bollentrui? “Ideale” situatie misschien deze Tour. Al mist Kruijswijk daarin natuurlijk de nodige explosiviteit.

madeinstars

De bollentrui lijkt me iets te klein bier voor Jumbo.

tdola

Ik zou roglic laten afstappen, herstellen ri os wellicht als hersteld en dan proberen 3e keer op rij vuelta te winnen.
Hier in de tour is weinig meer voor hem te halen lijkt me. Rit in de 3e week? Mwah.....vraag t me af.

horsm

Ik denk dat een rit in detour voor de sponsor interessanter is dan een derde Vuelta-zege.

S. Morgenstern

Ploegenklassement lijkt me eerder een optie, aangezien er een aardig verhaal over de collectieve weerbaarheid van zo'n gebutste groep aan gehangen kan worden. Bollentrui lijkt me inderdaad niet hoog in het lijstje te staan, ook niet nu eindwinst bovenaan doorgestreept kan worden.

madeinstars

Ze hebben genoeg mannen die kans maken op een ritzege om Roglic uit elkaar te trekken.

Turtlehead

'@madeinstars: het eerste deel van je zin snap ik. En ben ik mee eens. Maar Roglic daarvoor vierendelen gaat me wat ver…

El Tractor

Zowel de bollentrui als het ploegenklassement zijn ver beneden de stand van een ploeg als Jumbo-Visma. Ik zou het best wel een afgang vinden mochten ze daar de komende 2 weken voor gaan rijden.

Nee, de enige logische optie lijkt me om met Vingegaard te kijken hoe ver hij kan komen in het klassement. Top 5 lijkt me oprecht een reëel optie voor hem. Daarnaast elke dag in de aanval gaan met van Aert, Teunissen, Kuss of Kruijswijk. Met Roglic zou je het eventueel nog kunnen aankijken tot na de 1e rustdag, maar zelf zou ik hem lekker uit koers halen want het lijkt me heel sterk dat die nog een rol van betekenis kan spelen voor de ploeg.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ploegenklassement staat qua prestige ver onder de bollentrui

Maar voor bladzijdes Plan Cs eerst maar aan het eindklassement blijven denken waar Vingegaard voorlopig in prima positie staat en ook van Aert durf ik niet uit te sluiten mocht hij zn klimmersbenen van vorig jaar vinden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer je met Vingegaard en Kruijswijk voor het klassement blijft rijden en veel in de aanval gaat voor ritten, dan wordt het ploegenklassement vanzelf een bijkomend doel. De bollentrui gaan ze geen moeite voor doen

Rawolf

Ook over de Bollentrui bezit ik geen glazen Bol dus even afwachten wat dat betreft.

Mocht een Kuss toch opeens betere benen hebben dan vandaag lijkt me dat een typische renner die wel voor de bollen kan gaan.

of zelfs Roglic zelf, Zoals Landa in de Giro van 2017.

Zo stellig zeggen dat Jumbo Visma geen moeite gaat doen voor de bollentrui lijkt me nergens op gebaseerd

Laatst gewijzigd
El Tractor

Verbazingwekkend hoe veel mensen nog rekening houden met van Aert voor het algemeen klassement. Die is a) niet in absolute topvorm en b) heeft al tig keer aangegeven dat hij dit jaar bergop een stuk minder gaat zijn dan vorig jaar als gevolg van een andere trainingsopbouw/focus op de OS. Hij lachte alle journalisten die over zijn klassement begonnen na afloop van de rit van vandaag ook keihard uit.

Nee, Wout gaat morgen hoogstwaarschijnlijk vele minuten verliezen waarna het hopelijk definitief klaar is met dat klassementsgezeur, met name vanuit Belgische hoek.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk dat Kuss in een kopgroep zou gaan voor de rit en dan geen energie zal verspelen aan sprintjes op de klimmen. De bollentrui zal op die manier geen doel worden.

Noem het maar niets..

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@turtlehead ik bedoele ook juist dat het niet nodig is om Roglic uit elkaar te trekken, dat er genoeg andere mannen zijn die een rit kunnen winnen

Rawolf

'@El Tractor, Wout van Aert lachtte ook alle journalisten uit die hem tot favoriet bombardeerde voor het BK dus wat dat betreft is het juist een gunstig voorteken.

AWestie

Leuk, al die meningen hier over de mogelijke nieuwe doelen van TJV. Om in termen van Mobistar te denken hoop ik dat ze voor een klassement mee kunnen pikken waardoor ze op het podium in Parijs kunnen komen (om het even welk klassement) en dat ze nog een etappe kunnen winnen met een klimmer of Van Aert. Deel ik ook meteen mijn idee over zijn klassementskansen ;) Die jongen wil vooral nog een paar keer winnen (hier en/of Tokyo), die gaat alleen nog met AK klimmen als het goed is voor de trainingsarbeid.

Stoempie

Ik heb het even gemist vanmiddag. Maar hoe viel Vingegaard?

Rawolf

Knullig valpartijtje, Bilbao voor hem kneep in de rem en Vingegaard reed tegen t achterwiel aan. Niet op hele hoge snelheid dus valt mee wss

Stoempie

Ok, gelukkig maar.

Marcus Aurelius

Van Aert pakt de gele trui morgen ! Maar ik vrees wel dat het enige gele trui zal zijn dit jaar voor de ploeg. Als het al lukt ... Meer op hoop dan op wetenschap gebaseerd. :-)

Nul verstand

Van Aert voor geel morgen!

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Jullie hebben toch wel naar het profiel van de etappe gekeken voor morgen... of het is pure sarcasme maar heel realistisch is dit niet.

Yeez

'@rahimns want? Hij mag 3,5 minuut verliezen en kan beter de lange cols over dan mvdp. Ik acht het zeker niet onmogelijk

1 2 ... 309 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.