Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 310 ... 454 455
Daniel17

Ik denk dat hij in deze vorm even goed klimt als MvdP, het is zeker geen uitgemaakte zaak.

Yeez

De vraag is alleen of de koers volledig ontbrand, of dat het een gecontroleerde koers is. Voor wout is natuurlijk het 2e ideaal. Daarnaast is het ook de vraag of vd poel zichzelf weer helemaal uit elkaar wil trekken om die trui te houden en of wout de klimmersbenen van vorig jaar heeft. Dat laatste lijkt me overigens niet

T80JZ

De eerste echte bergetappe. Normaal een ochtend waarop we ons zouden kunnen verheugen op de strijd tussen Roglic en Pogacar. Maar niet vandaag. Nog altijd balen, ook al was maandag al duidelijk dat het over was voor Roglic en was gisteren gezien de val geen verrassing.

Vooropgesteld: het was volkomen logisch dat Vingegaard in de valetappe moest wachten op Roglic, maar het nadeel van het tijdverlies kan voor Vingegaard misschien wel een voordeel opleveren. Vingegaard is volgend de verhalen erg stressgevoelig en hoewel hij mede dankzij de adviezen van Roglic op dat punt vooruitgang heeft geboekt, zou de druk in de Tour natuurlijk heel hoog zijn geworden als hij nog hoger in het algemeen klassement had gestaan. Misschien is het beter voor Vingegaard dat hij in deze fase van de Tour nog een beetje in de luwte kan meefietsen en levert dat uiteindelijk een beter resultaat op.

Ik ben nog altijd niet overtuigd dat Kuss bewust energie spaart. Gisteren was te voorzien dat Roglic het moeilijk zou krijgen en het zou logisch zijn geweest dat Kuss de opdracht had gekregen om voor Roglic te zorgen. Dat zou Kuss minder energie hebben gekost dan met de besten meefietsen, maar zelfs dan kon Kuss niet. Misschien geeft vandaag uitsluitsel.

El Tractor

Per Strand Hagenes officieel bevestigd door het team, en ook Tijmen Graat is vastgelegd. Die laatste zat trouwens altijd op voetbal en fietst pas sinds een jaar of 2.

Hopelijk gaat hem beter af dan die andere nieuwe Evenepoel, want van Bekkum heeft nog niks laten zien dit jaar ;)

Yeez

Sommige talenten hebben ook tijd nodig. Dat was vroeger niet anders. Die paar uitzonderingen nu betekent niet dat ze allemaal gelijk doorbreken

El Tractor

Was maar grapje joh, neem het niet zo serieus.

Hoop trouwens wel dat dit betekend dat er minimaal 2 jongens de overstap maken naar het profteam. Ik had eigenlijk gehoopt dat de ploeg met het vertrek van Wynants, Martens en (waarschijnlijk) Pfingsten een verjonging zou doorvoeren. Maar tot nu toe trekken ze met Laporte, Dennis en mogelijk Poels en Tusveld ook alleen maar oude renners aan.

Cycling

'@El Tractor Het aantrekken van nieuwe Development renners staat volledig los van het aantal renners naar de JV World Tour gaan Er is al een plekje vrij gekomen in het Development Team van JV door het vertrek van FFB. Dit kan voor meer renners van het Development team gelden, maar ook renners van Development team kunnen niet goed genoeg bevonden worden door JV

Poeksel

Het officiele nieuwsbericht: https://www.teamjumbovisma.nl/nieuws/nieuws/jumbo-visma-development-team-versterkt-zich-in-2022-met-graat-en-strand-hagenes/

Graat is een klimtalent die door een blessure is gaan fietsen. Mocht ie een ronderenner worden heeft ie een passende naam ;)

Laatst gewijzigd
Fanny

Elke trui in de TdF heeft zijn status.
Het is alleen welke waarde je eraan hecht.
Ik vind de truien wel belangrijk, zeker als je de gele trui niet zult veroveren in Parijs.
Het ploegenklassement winnen vind ik na de gele trui het mooiste klassement om te winnen.
Dat vind ik echt een mooie teamprestatie.
Als fan van Primoz Roglic hoop en denk ik dat hij uitstapt en zich in alle rust herstelt van de verwondingen.
Hij zou dan alle gedane trainingsarbeid misschien kunnen gebruiken voor een hele mooie podiumplaats op de OS voor Slovenië. Dat heeft hij nmm wel verdiend na alle tegenslagen in de TdF van dit en vorig jaar.

AWestie

Primoz heeft Jonas echt geholpen met zijn nervositeit, dus qua mentale ondersteuning zou het volgens mij echt goed zijn als Roglic blijft. Duimen dat gisteren de slechtste dag was.

deharderpeter

Sepp voor de bollen vandaag, om er als team toch nog wat van te maken, bollen + een ritzege en dan heb je gezien de omstandigheden een prima tour gereden.

kelderfan

Kennelijk is Sepp Kuss ook gevallen en herstellende, want anders had ik hem wel bij Roglic verwacht.
Ja zeker duimen dat Roglic de slechtste dag achter de rug heeft, maar gezien de uitlatingen van baas Zeeman wordt dat waarschijnlijk afstappen, uithuilen en opnieuw naar de Vuelta afreizen.
Wat die nieuwe talenten betreft is dat mooi met Graat en Hagenes. Ik heb toch ook de naam van Andersen voorbij zien komen.

madeinstars

Volgens mij is Sepp nergens serieus gevallen. Ik denk dat hij dit jaar gewoon de echte Poels rol heeft. Sparen, sparen, sparen tot de echt bergen. Vandaag verwacht ik hem gewoon goed.

S. Morgenstern

Ik geloof ook niet de Kuss momenteel geweldige benen heeft. Natuurlijk kan dat bij hem snel keren (vorig jaar was hij in de eerste bergrit ook nergens), maar voor vandaag verwacht ik hem nog niet kansrijk om de rit te winnen

Laatst gewijzigd
Stoempie

Sparen voor wie? Zichzelf?

Yeez

Sepp is niet gevallen

Rawolf

Sepp Kuss is wel gevallen

Stoempie

Op z'n mondje?

kelderfan

'@Michiel
Spaarboekje. Ik zag gisteren een hele club gele mannen bij het naderen van de 1e. heuvel en opeens waren die jongens niet meer zichtbaar. Kuss lag er volgens mij ook bij tijdens die valpartij.

AWestie

Een kilometer voor Roglic op z'n billen ging zat Kuss bij een val, maar was hij zelf ongeschonden. Verder heb ik zijn naam nooit bij een val geschreven. Lag niet iedereen behalve Gesink bij de grootmoedergroeter?

Rawolf

Volgens Zeeman is iedereen gevallen op Van Aert na

Poeksel

When it rains, it pours: "De schouder van Vingegaard ligt open, of toch zijn shirt is aan flarden gescheurd. "

El Tractor

Nou, het zal echt van Vingegaard en van Aert moeten komen deze Tour. Die eerste kan serieus denken aan een top-5 klassement. Valpartij leek gelukkig wel mee te vallen ondanks het bloed.

Kruijswijk en Kuss hebben het echt totaal niet en lijken waardeloos in vorm.

kelderfan

Ja, die hoogtestages werken echt goed. Maar goed Jonas Vingegaard ondanks val doet 't prima en Wout Van Aert maakt de dag goed voor TJV. Hij staat nog steeds op de 2e. plaats.

molovin

Benieuwd of Vingegaard zich morgen kan handhaven of mss zelfs kan stijgen.

1 2 ... 310 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.