Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 311 ... 454 455
Murcia

Jonas is gewoon goed zeker als je zijn valpartij ( in deze Tour is het werkelijk raak voor iedere TJV renner) meeneemt. Een Top 5 plek is haalbaar maar ook hier past weer een dag tot dag aanpak. Wout koos er voor om vroeg zijn eigen tempo te rijden en dan is het verrassend hoe ver dat draagt. Hij levert op iemand als Carapaz niet eens zoveel in. Voor de rest was vooral Kuss teleurstellend, weer veel energie in de beginfase maar totaal geen macht op het moment dat Woods de boel open breekt. Steven is gewoon het hele jaar al minder.

Nee in deze Tour restten de kruimels en daar kunnen slechts twee man binnen de ploeg voor zorgen.

tdola

Kruijswijk erg matig, van aert ok, maar gewoon niet de klimmer van vorig seizoen. Vingegaard prima, kijken hoe ver hij kan komen. Roglic lekker afstappen en richten op os en vuelta-a-espana. Kuss 1e deel constant van voren, of hij echt slecht was weet ik niet, misschien toen hij merkte dat hij vandaag niet ging winnen op de spaarstand?
Teunissen en Martin hopelijk op tijd binnen en wellicht eens in vlucht of van aert proberen in sprintvte helpen.

skylimit

Voor TJV is het morgen overleven en hopen dat Vingegaard en Van Aert hun posities kunnen behouden en dat Vingegaard niet teveel last heeft van de valpartij.
Op de rustdag de balans opmaken en een nieuw plan van aanpak maken.
Roglic zal wel niet verder doen, althans dat lijkt mij niet veel nut te hebben. Denk dat Vingegaard en Van Aert gebaat zijn in het verdere verloop van de Tour bij een gecontroleerde koers, maar ja de vraag is of Kuss, Kruijswijk, Martin en Teunissen hiertoe nog in staat zijn.
Vandaag leek het erop dat ieder voor zichzelf reed en er geen ploeg belang is. Kuss ging weer aanvallen, niemand weet waarom. Kruijswijk is meegenomen naar de Tour, maar niemand weet waarvoor, waarschijnlijk alleen voor de BV Kruijswijk zelf. Het is te hopen dat Van Aert dit niveau vast kan houden en misschien zijn vormpeil nog iets aanscherpen en dat Vingegaard het nog 2 weken kan volhouden in zijn eerste Tour dan wordt het misschien toch geen dramatische Tour.

rennerske

Wat een geweldige teamprestatie weer. Het is dat v Aert tegen de nieuwe kannibaal op moest boksen anders was geel een zeer verdiende beloning voor dit bewonderenswaardige doorzettingsvermogen geweest .

T80JZ

Vingegaard rijdt heel goed, maar heeft twee problemen. Gisteren gevallen, vandaag weer. Ook al zijn het geen ernstige valpartijen, hij wordt er niet beter van. En hij heeft te weinig steun van de ploeg. Het lukt Kruijswijk maar niet om na zijn coronabesmetting goed te presteren in de bergen. En Kuss valt tegen. Ik heb hem na zijn wegvallen uit de kopgroep niets meer zien doen voor Vingegaard of Van Aert.

@kelderfan. Vingegaard en Van Aert zijn ook op hoogtestage geweest.

madeinstars

Met Van Aert en hopelijk een iets betere Kuss (die vandaag al vanaf dr start aan het aanvallen was, dus zo slecht was het ook weer niet) heeft Vingegaard toch een heel aardige ondersteuning om een top-5 te halen. Als hij zelf goed genoeg is zit een podium er ook gewoon in.

Verder is het jammer dat Wout tegen Pogacar aanloopt, anders had hij nog een mooi dagje in 't geel kunnen rijden.

Wat betreft Pogacar... Tja, de tourwinst zit er het komende decennium niet meer in. Ik ben er 100% van overtuigd dat zelfs een goede Roglic hier ook niet tegen opgewassen is.

El Tractor

Ik hoop eigenlijk wel dat deze drie weken (en dan met name de krankzinnige overmacht van Pogacar) er toe leidt dat de ploeg een beetje afstapt van die extreme focus op de Tour. Laat de toprenners wat meer wedstrijden rijden en ga elke koers daadwerkelijk voor de overwinning in plaats van ze puur te rijden als voorbereiding op de Tour of om te "leren".

Je kan wat mij betreft ook best wat renners uit de 2e lijn laten pieken naar de rondjes van een week. Nu UAE en Ineos alleen maar verder weg zullen lopen van de rest moet je pakken wat je pakken kan. Z'n lange periode zonder overwinningen zoals nu is ook niet goed voor het moraal en het beeld richting de buitenwereld.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Matxin telt nationale titels niet mee?

El Tractor

Je bent me kwijt, wie is in godsnaam Matxin...?

En ik bedoelde natuurlijk die periode van 2 maanden tussen de AGR en al die nationale titels. 2 maanden zonder zege is eigenlijk beneden de stand van de ploeg.

kelderfan

Vlek
Daar moet je 't maar mee doen. Dat is goed voor 't moraal. Kun je die jongens beter laten dakbedekken, want dan zit je ook op hoogte en dat is een stuk goed goedkoper.
@El Tractor
Goed punt, want je alleen op de TdF richten lijkt mij met Amstrong plus de verkeerde route.

S. Morgenstern

Ik heb totaal niet de indruk dat deze ploeg zich enkel op de Tour de France richt.

madeinstars

Het laatste wat Jumbo doet is zich alleen op de tour richten. De commentaren hier zijn toch altijd weer redelijk lachwekkend.

Nu ligt het weer aan de hoogtestages en niet aan het feit dat letterlijk 7 van de 8 renners al een of meer keren op het asfalt zijn gestuiterd.

Dat ze hier überhaupt nog de koers zo kleuren en met 2 man in de top 5 staan is eigenlijk een klein wonder.

Rawolf

A Roglic pakt maar 17 koersdagen omdat hij veel op vakantie gaat, niet omdat hij alles op de Tour de France zet? Weer wat geleerd.

Voor jou valt ook nog wat te leren Morgenstern want Kuss sprintte toch echt mee voor bergpunten. Nu ben ik wel steeds benieuwder waarom je zo stellig kon zeggen dat het niet het geval zou zijn :p

Laatst gewijzigd
madeinstars

Dat Roglic dat doet is een ander verhaal (en bovendien heel.goed te billijken) dan dat de ploeg dat doet. Maar goed, ga vooral zo door met deze geweldige argumenten.

madeinstars

Dat sneue pedante toontje is nog het ergste

Rawolf

"Dat sneue pedante toontje is nog het ergste"

Hier word je goed opgeleid

Maar het is ook een vrij rare uitspraak, op Wout van Aert na heeft iedereen in de Tourploeg zijn seizoen volledig afgestemt op de Tour. Ik heb daar verder geen duidelijke mening over of dat een goed of slecht ding is maar feiten ontkennen is altijd wel vreemd.

El Tractor

Wat heeft het gegeven dat ze bijna allemaal al op het asfalt zijn gestuiterd deze Tour te maken met het feit dat ze 2 maanden zonder zege zijn gebleven? En inderdaad zoals Rawolf zegt, Roglic maakt gewoon erg weinig koersdagen omdat hij alles op de Tour zet. En veel andere renners uit de tourploeg zijn niet in topvorm in de voorbereidingskoersen omdat ze ook alles op de Tour zetten. Dat lijkt me onmogelijk te ontkennen

Deze Tour blijkt maar weer dat dat juist niet altijd te billijken is en het misschien wel handiger is je kansen te spreiden. Één valpartij en je Tour, en daarmee je halve seizoen, kan zomaar mislukt zijn.

En ik zie inderdaad een paar mensen met een sneu pedant toontje hier, jij mag zelf raden wie het zijn.

Laatst gewijzigd
AWestie

Roglic zijn jaar is inderdaad best aardig op de Tour afgestemd, maar gelukkig heeft hij zijn overwinningen links en rechts meegepakt. Hij heeft zich niet verstopt zoals Armstrong nog best kon doen geloof ik (al was dat voor mijn tijd).

De Tour is ook gewoon waar uiteindelijk voor het wielrennen alles om draait, de ASO haalt er zijn winsten uit, de teams hun sponsorcontracten.

En er zijn aardig wat NK's gegrepen hè, al kan je die op 1 na niet echt helemaal toeschrijven aan TJV. Het zijn Jumbomannen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kunnen jullie 'alles op de Tour zetten' anders voor mij definiëren?! Ik zie ze namelijk gedurende het seizoen meer dan genoeg andere doelen hebben, waar ze zich op richten en waar op ingezet wordt met de kopmannen. Op welke manier past dat binnen 'alles op de Tour zetten'?

En wanneer je denkt dat twee maanden zonder overwinning slecht is voor het prestige van de ploeg, dan moet je eens opletten wat een Tour de France zonder overwinning doet!

Laatst gewijzigd
Daniel17

Roglic heeft vorig jaar de Vuelta vlak na de Tour gereden, hij was aan het koersen tot diep in November. Dat is ook de reden dat zijn seizoen dit jaar later is begonnen. Lijkt mij heel normaal

Verder is Roglic overal goed waaraan hij meedoet, maar dat betekent niet dat je hem overal moet opstellen. Dan zullen de resultaten ook slechter worden natuurlijk.

Het is beter dat hij 50 van de 50 koersdagen goed is dan 40 van de 70.

Zowel Vingegaard als Roglic hebben ook gepiekt op het Waalse voorjaar en zullen zich ook wel willen richten op het Italiaanse najaar. Kruijswijk heeft het ook geprobeerd in andere wedstrijden maar hij was niet goed genoeg. Voor Kuss en Gesink staat het hele jaar de Vuelta al op het programma. Van Aert en Teunissen richten zich uiteraard op de klassiekers. Tony Martin is niet eens op hoogtestage geweest voor de tour en heeft vanwege een valpartij ook koersen gemist.

YogiBear

Echt te vreemd om hier te lezen dat het blijkbaar aan de hoogte stages ligt of wat al niet meer. Dit terwijl alle renners, en niet alleen TJV, toch in meerdere interviews in meerdere media duidelijk aangeven dat die valpartijen funest zijn voor vorm en conditie. Er zit hier echter een groep die gewoon pertinent weigert om daar in enige ‘analyse’ ook maar rekening mee te houden.

madeinstars

'@Rawolf zie hierboven dus. Met je 'feiten'.

Rawolf

"Echt te vreemd om hier te lezen dat het blijkbaar aan de hoogte stages ligt of wat al niet meer. "

Waar heb je dit gelezen?

@Madeinstars, ik zie hierboven vooral onzin van oa Morgenstern die een aantal berichten waar hij geen wollig antwoord op weet doodleuk negeert en in deze ook echt wel beter weet. Misschien kan je beter zelf met argumenten komen, of breng ik je dan in een lastig parket?

Jumbo kent doelen naast de Tour de France, natuurlijk. De tour is echter het absolute hoofdoel en daar moet alles voor wijken. Die doelen ernaast bestaan alleen doordat ze geen of een positieve impact hebben op de tour. Als die doelen ook maar een paar % negatieve impact hebben op de tour kiest jumbo deze te skippen.

Andere ploegen doen dit niet altijd, bijvoorbeeld Guillaume Martin rijd na een valpartij nog het Frans kampioenschap omdat hij daar een kans ziet. Bij Jumbo had dit nooit gekund want dan moet je 'rusten' om de tourdeelname zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Laatst gewijzigd
El Tractor

Ja leuk al die felle reacties richting mij en Rawolf, maar welk punt willen jullie nou precies maken, en tegen wie..?

Want volgens mij heeft niemand hier gezegd dat het teleurstellende optreden deze Tour komt door het gebrek aan koersen of de vele hoogtestages. Ik snap ook wel dat dat grotendeels komt door de valpartijen.

En verder haalt Rawolf me de woorden uit de mond in zijn reactie hierboven.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Morgen Vingegaard in het wit!

1 2 ... 311 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.