Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 312 ... 454 455
Rawolf

"Morgen Vingegaard in het wit!"

Leuk!

El Tractor

Sterker nog, met een beetje geluk kan Vingegaard zelfs de rest van deze Tour in het wit gaan rondrijden! Gaudu is de enige serieuze concurrent achter Pogi.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'Daarvoor moet alles wijken' klinkt heel heftig, maar in feiten betekent dat 'alles' dus enkel dat sommige renners de Dauphine gebruiken als voorbereidingskoers in plaats van er naartoe te pieken en dat ze wat NK's skippen?! Gebruiken jullie dan niet gewoon veel te overdreven woorden? Had iemand het nu over de derde plek van Kuss in de Dauphine gehad, als een pleister op de wond van deze Tour?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als Roglic nog 2 extra rittenkoersjes had gewonnen, Wout het BK tijdrijden, Oomen veel beter ipv pieken naar de tour als reserve. Kruijswijk, Kuss en Vingegaard tevredener omdat ze kunnen pieken naar hun eigen doelen ipv alleen de koersen maanden voor de tour. Tony Martin die werk maakt van tijdritten.

Ik denk dat alles bij elkaar dat wel een zekere waarde vertegenwoordigd. En er zijn veel renners gevallen ja, en dat is heel vervelend en daardoor kan je de renners niet afrekenen op fysieke prestaties. Maar dat er in je ploeg een paar man vallen is in eerste week Tour is helaas een gegeven, het overkomt je niet. Jaar in jaar uit hetzelfde riedeltje

madeinstars

Ik bedoelde het hele verhaal van Daniel dat je gemakshalve even had genegeerd blijkbaar.

YogiBear

Ben niet verder terug gaan kijken, maar volgens procyclingstats (en geen idee of die getallen helemaal kloppen) is Van Aert veruit de zwaarste van de top 25 van vandaag met zijn 78kg. Alleen Lutsenko komt met 74kg in de buurt. De rest zit ver onder de 70 of zelfs onder de 60. Hij heeft gewoon een vol kratje bier meer gewicht meegenomen over die bergen van eerste categorie. Je koopt er niets voor en je wint er niets mee, maar het geeft wel aan hoe sterk Van Aert heeft gereden.

madeinstars

En die vergelijking met Guillaume Martin is echt te lachwekkend voor woorden. Als dat je beste voorbeeld is... Man man man

YogiBear

'@Rawolf “ Jaar in jaar uit hetzelfde riedeltje” Wat is dat riedeltje dan? Ben toch benieuwd wat jij meent te zien bij een ploeg die als enige al een paar jaar op alle vlakken meestrijdt en vorig jaar de beste van de wereld was.

S. Morgenstern

Dat gaat over de vele valpartijen, dat dat ieder jaar zo is in de Tour

mus van de maasstad

bijvoorbeeld Guillaume Martin rijd na een valpartij nog het Frans kampioenschap omdat hij daar een kans ziet.

😂😂😂

Murcia

Heeft El Tractor de computer van Savojor gehackt? Want de argumenten tegen de ploeg zijn hetzelfde als die van hem en daarvoor Xevar en Matxin.
Over de voorbereiding kun je negatief zijn maar als je ziet wat Vingegaard en ook Wout die een gedeelte van de voorbereiding miste hier laten zien kun je toch wel stellen dat de valpartijen wel degelijk een immense impact hebben. Immers als zij goed rijden kun je dat zien als bewijs dat de trainingen en stages wel degelijk hun nut hebben gehad. Roglc was in de eerste aankomsten ook niet de mindere van Pogacar wat aangaf dat hij dik in orde was. In een kramp schieten als leiding is het domste wat je kan doen maar zoals bij elke ploeg zal er geëvalueerd worden en gaat men conclusies trekken. Nu moet je echter zorgen dat je deze Tour de knop omzet zoals men dat in de Giro ook knap deed. Kijken of je Jonas in zijn tweede grote ronde en eerste Tour al een goed klassement kunt laten rijden en gaan voor ritzeges met Wout en ook de rest van de ploeg actief mee laten gaan in de vlucht in de etappes die bij hen passen.

Robert

Wisten jullie dat: Team jumbo Visma als enige team 2 renners in de de top 10 heeft.

We zijn inderdaad niet zo dominant als vorig jaar. Maar best goed als je er vanuit gaat dat de beste klassementrenners Tom en Primoz om verschillende redenen er nu niet staan.

Kortom bekijk het ook positief.

madeinstars

Je hoeft het van mij niet eens positief te bekijken, maar dat doen alsof je oh zo objectief bent met je feitjes, terwijl je ook maar gewoon een mening geeft, kan ik niet uitstaan.

Murcia

'@madeinstars
Kan ik volgen, niemand is hier objectief maar dat beeld wordt inderdaad opgeroepen waarbij de critici graag als er tegengas gegeven wordt op de geel-zwarte bril terugvallen als argument. Dat mag maar het maakt je punt niet bepaald sterker. Het wekt bovendien de indruk dat je niet en fan en tegelijkertijd kritisch kunt zijn en dat is echt onzin. Als ik naar mijzelf kijk ga ik als fan echt niet beweren dat Kuss hier goed rijdt of dat Steven aan een sterk seizoen bezig is maar om nu al Roglic zijn voorbereiding als slecht te bestempelen terwijl iedereen ziet dat de valpartijen verantwoordelijk zijn voor zijn rijden nu vind ik echt onzinning.

rennerske

'@S.Morgenstern , Murcia , madeinstars & mus klinkt als een jaren 70 band maar in 2021 een kwartet met louter zinnige reacties en posts op een Wielersite. Waarvoor dank

Laatst gewijzigd
AWestie

Of Roglic opstapt in de Dauphine of Slovenië en liever met een plan richting Tour komt kan me eerlijk gezegd aan m'n reet oxideren, zeker als hij in het voorjaar ook gewoon presteert. Niks ten nadele van die koersen, maar dit is de wedstrijd die ook gewoon nog simpelweg mist op zijn CV.

Ik snap de frustratie rond pieken en al dat kleine gepriegel, maar dat is inherent aan topsport en de volle kalender en niet aan dat de Tour zo groot wordt gemaakt (terwijl die dat gewoon wel is). TJV heeft in die zin een irritante succesformule gebouwd met hun team en kalender.

mus van de maasstad

Gaat roglic in de laatste etappe van parijs nice niet op zn muil dan wint hij due

Gaat hij naar de tour met eindwinst in nice en baskenland + 2e plek in luik

Zie het probleem niet zo om eerlijk te zijn.

Vingegaard is 2e in baskenland geworden en wint coppa bartoli, hoezo zou die "meer tevreden" moeten zijn?

Kruijswijk rijd gewoon zn eigen doelen

Oomen is vooral bezig weer renner te worden

Ennuh... elk jaar hetzelfde riedeltje? Heb je vorig jaar niet gekeken? 2 jaar geleden niet gekeken?

Wat een hoop onzin in 1 post zeg

simplex

Bovenstaand van Awestie lijkt me een redelijke waarneming. Zeker na de vele voorgaande onzin vandaag samengebald in typisch TJV verweer.

Laatst gewijzigd
simplex

add. met bovenstaand doel ik op Awestie.

Petje

Roglic had de Daufine vorig jaar gewonnen zonder val, had Paris Nice gewonnen zonder val, Tirreno 2017, viel ook in de giro 2019, valt nu ook weer, klote.

Maar waar zijn Kuss en Kruiswijk mee bezig dit seizoen? Ik vind het een drama, zeker gezien de status en salaris. Kruiswijk is echt over, geen fijne renner, ook als hij wel ok is, maar wel contract 2 jaar verlengt.

Als van Aert er voor gaat kan hij absoluut top 5 rijden en misschien wel meer, dit geld ook voor Vingegaard. Laten we ook hopen op een ritzege.

Ik vindt de midden oosten ploegen erg verdacht worden, heb er een naar gevoel bij en na 30 jaar wielerfan heb ik er nog nooit naast gezeten in dit opzicht..

Pogacar, daar hebben ze continu een ander smoesje, nu zit hij tijdens het tijdrijden ineens weer normaal op de fiets waardoor hij weer goed rijdt, waarom na de tijdrit vorig jaar moest hij dan ineens anders zitten?? En kijk naar zijn tijdritten buiten de tour, dit kan niet. Kijk ook Padun en Caruso en neem de gekkigheid/ schimmigheid rond Hirschi. Kijk alle history van mensen die daar werken en connecties met bv aderlass etc. Het is wachten...

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Als Uae echt verdacht is volgens jou. Waarom presteerd bij Uae dit jaar alleen Pogacar dan? Dan zou Gaviria ook al 7x gewonnen hebben. Ardila moeten knallen.

Weetje wat verdacht is. DQS waar elke renner de pannen van het dak rijdt. Zelfs Cavendish ineens.

Petje

Omdat ze niet iedereen de snoepjes geven of de motoren, het team net als Bahrein weet dat je met enkele als je hele team "maakt"
Kijk ook naar de tijdritten van P dit seizoen en nu.... kan niet.

QS is zeker verdacht, zeker gezien crimineel Patrick.

Laatst gewijzigd
Fanny

Geen Roglic meer aan de start vandaag !

ForzAZ67

Primoz Roglic stapt af meldt de ploeg.

Petje

Roglic lekker herstellen, zelfs een top roglic kan nooit winnen tegen deze motor P

1 2 ... 312 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.