Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 313 ... 454 455
tdola

Voor de vuelta een 3 op een rij proberen voor roglic lijkt me dan.

Team: roglic, gesink, hofstede, kruijswijk, kuss, oomen.
Nog 2 plekjes over voor bijv eenkhoorn, roosen, bouwman (Bennett en tolhoek en Harper lijken me minder wrs als niet verlengen) of martin (evt van hooijdonk of dumoulin zou nog kunnen).

Laatst gewijzigd
Fanny

Quote: Petje
Pogacar, daar hebben ze continu een ander smoesje, nu zit hij tijdens het tijdrijden ineens weer normaal op de fiets waardoor hij weer goed rijdt, waarom na de tijdrit vorig jaar moest hij dan ineens anders zitten?? En kijk naar zijn tijdritten buiten de tour, dit kan niet. Kijk ook Padun en Caruso en neem de gekkigheid/ schimmigheid rond Hirschi. Kijk alle history van mensen die daar werken en connecties met bv aderlass etc. Het is wachten…
Quote: Roglic lekker herstellen, zelfs een top roglic kan nooit winnen tegen deze motor P

Het lijkt inderdaad dat Pogacar een motortje heeft in zijn fiets als je zag hoe hij iedereen gisteren voorbij stoof op zijn zwaarste verzet. Zijn tijdrit was ook indrukwekkend misschien nog wel beter als vorig jaar.
Wat voor wattages moet die gast bergop wel niet rijden
Als je ziet hoe hard hij bij Carapaz wegreed. Carapaz als kopman van Ineos en Giro winnaar kan toch ook heel hard bergop rijden (zie Vuelta vorig jaar). Het verschil met de rest en Pogacar is wel extreem.
Ik had hier als fan van Roglic geen kansen gezien tegen deze gisteren en in de ITT sterk rijdende Pogacar.
Het is wel opvallend dat Bahrain (Padun en Carusso) , UAE (Pogacar en Formolo) en DQS (Cavendish) dit jaar (behalve Pogacar) ineens enorm goed rijden.
Maar goed we zullen afwachten hoe de TdF verder verloopt, helaas zonder Roglic.
Hopelijk kan Vingeaard nog top 5 rijden wat een goede prestatie is voor hem is.
Van Aert zie ik in het hooggebergte nog vele minuten verliezen als de kopmannen vertrekken. Hij is een goede renner maar veel te zwaar voor dit werk. Mag denk ik heel blij zijn als hij een top 5 notering haalt maar dat verwacht ik niet.

Turtlehead

WvA top 10 is toch uitgesloten? Hij verloor gisteren gewoon een minuut of 1,5 op de groep Vignegaard. Als dat elke bergrit gebeurd, sta je automatisch ergens op plek 20.

skylimit

Roglic zoals enigszins verwacht niet meer van start. Het vallen mag geen item gaan worden bij Roglic, maar het lijkt toch een patroon te worden. Hoe nu verder bij TJV en ook op de lange termijn ? Hoe reeel is het nog om te stellen dat je de Tour de France kunt gaan winnen in de komende jaren ? Zijn die kansen misschien al niet verkeken?
Natuurlijk heeft de Tour de grootste exposure, maar je moet je daar als ploeg niet volledig op blind staren.
De ploeg zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen en teveel renners die daardoor hun niveau moeilijk kunnen halen c.q. kunnen overstijgen.
Is deze terugval tijdelijk of sluip er langszaam een patroon in en zakt de ploeg weer terug naar de middenmoot ipv aan de top te blijven ?
Wordt het tijd om rigoreus door te gaan selecteren?

Cycling

'@Turtlehead Er waren gisteren maar 10 klassementsrenners beter dan Van Aert. Hoe jij erbij komt dat er 20 klassementsrenners beter waren dan Van Aert kan ik even niet volgen. Ik ben wel benieuwd welke 20 klassementsrenners jij boven Van Aert ziet eindigen als Van Aert werk maakt van het klassement. Als hij elke bergetappe rijdt zoals gisteren wordt Van Aert gewoon 11e.

Daniel17

Van Aert gaat vandaag proberen de trui te pakken en gaat daarna gewoon het klassement laten varen hoor. Hij ging gister super diep om zicht op die trui te houden, maar dat gaat hij niet op alle cols die nog volgen (kunnen) doen. Daarvoor is de vorm ook gewoon niet goed genoeg en heeft hij nog te veel doelen de rest van het jaar.

Als hij nu elke bergetappe in de tour super diep gaat kan hij die tijdrit in Tokio wel vergeten.

El Tractor

Maar wat heb je in vredesnaam aan dat van Aert zich elke bergetappe uit elkaar gaat trekken om uiteindelijk misschien 12 te worden? Hij hypothekeert daarmee alleen maar zijn eigen kansen op etappezeges deze Tour en zijn kansen op succes op de OS.

@Daniel17
Heb je het profiel van vandaag bekeken? Hoe moet van Aert ongeveer 2 minuten goedmaken op Pogacar vandaag?

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Skylimit Tuurlijk is het geen tijd om rigoreus door te selecteren op basis van deze Tour. Als iedereen in de lappenmand zit, weet je toch de oorzaak waarom deze Tour de resultaten niet goed zijn. Ook van Kruijswijk weten we niet of die meer blessures heeft dan alleen zijn vinger. Er zijn 2 versterkingen voor volgend jaar al bekend en dit jaar hebben ook 2 potentiele klassementsrenners zich goed getoond. JV blijft 1 van de beste klassementsploegen. Ook al komt dit er in de Tour niet uit misschien. Toch hebben ze nog steeds 2 renners in de top 10 staan, ondanks alle valpartijen.

Cycling

Ik zeg ook niet dat Van Aert voor een top 10 plek moet rijden, maar geef hier aan dat Van Aert goed gereden heeft en gisteren 'gewoon' de 11e renner was die nog hoog in het klassement staat. Vergeet niet dat hij in het begin van de etappe ook energie heeft gestoken om weg te geraken.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Zou het vandaag nog een voordeel kunnen zijn dat ze bij TJV juist de klim naar Tignes extreem goed kennen vanwege hun hoogtestage?

skylimit

'@yogibear, nee, want ze hebben geen Roglic meer, en de rest is simpelweg niet sterk genoeg c.q. niet topfit om de betere klimmers te volgen.

Poeksel

Als er een kopgroep met Van Aert wegrijdt, en die kopgroep krijgt een grote voorsprong, dan kan hij de gele trui pakken. Niet waarschijnlijk, maar onmogelijk ook niet. Ik denk niet dat Pogacar per se de gele trui wil houden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Moet je de sterkste zijn om voordeel te hebben van een 'thuiswedstrijd'? Lijkt me niet toch? Ik denk dat het voor bijvoorbeeld Vingegaard (gisteren zo'n beetje de derde klimmer van de favorieten) zeker lekker is dat hij daar al heel vaak omhoog is gereden.

ti-raleigh

'@ poeksel
Als Pogacar de trui niet wil, had ie hem gisteren wel aan Van Aert 'gegund'.

S. Morgenstern

Pogacar is vandaag veel meer in de positie om Van Aert ruimte te geven om 'de last van het geel' even over te nemen.

Cycling

'@Morgenstern Het is alleen de vraag of andere ploegen Van Aert laten wegrijden.

ti-raleigh

Ik denk dat we ons geen zorgen hoeven te maken voor de nabije toekomst. Het zit nu even tegen, maar de komende jaren zal TJV heus wel weer meestrijden om winst in de Tour. Roglic kan nog zeker 2 a 3 jaar mee. En het talent lijkt er aan te komen met o.a. Foss en Vingegaard. Pogacar en Bernal lijken sterker, maar Bernal heeft vorig jaar laten zien dat het bij hem ook niet altijd stabiel is en Pogacar zal ook wel eens iets tegenkomen.

Ook zou ik niet te zwaar tillen aan de kritiek over de voorbereiding. We weten simpelweg niet of die goed of slecht was, want de kopmannen zijn, door de valpartijen, nooit in de situatie gekomen om iets te laten zien. Zoiets als het Nederlands elftal bereidt zich voor op penalty's door elke training te oefenen, maar de penaltyreeks komt er nooit.

Wat mij betreft gaan ze gewoon door op deze weg. Niks geen grote schoonmaak, zoals sommigen hier willen. Met Roglic, Van Aert en straks weer Groenewegen kunnen ze op vele fronten mooie prijzen pakken.

ti-raleigh

Ik zie het voordeel voor Pogacar zo snel niet om de trui af te staan. Hij heeft een erg comfortabele voorsprong en kan met gemak iedere kopgroep laten rijden zonder Van Aert erin. Niet alleen vandaag, maar ook de komende weken.

S. Morgenstern

Dealtje me Jumbo is wel lekker toch? :)

Ik zie het ook niet gebeuren, maar enkel aangeven dat hij na gisteren juist meer ruimte heeft om iets weg te geven, niet minder.

rennerske

'@harryjohan71
Ben ook bang van niet. In het gevecht om plaats 2 t/m 10 zal daar geen goedkeuring aan gegeven worden.

ti-raleigh

Haha, ja had gekund.
Maar (helaas) zijn na gisteren de spelregels veranderd en is Pogacar de patron die bepaalt wie er wel of niet mag winnen.

rennerske

S.Morgenstern
Eens!
v Aert zal van Pogacar alle ruimte krijgen met wellicht een toekomstig vriendendienstje van Jumbo in het achterhoofd. Edoch, er gaan nu andere belangen spelen dan het geel van Pogacar of v Aert

skylimit

'@s.morgenstern ja, je moet ergens nog houvast zoeken nu het kaartenhuis van TJV op instorten staat. Voor de thuiswedstrijd hoef je niet de sterkste te zijn. Als je niet de sterkste bent, hoe denk je dan dat Vingegaard hier zou kunnen winnen ? Over van Aert hoeven we het niet te hebben, dat lijkt mij echt wishful thinking.

Denk dat Pogacar vandaag nog eens gaat uithalen en tijd pakken voor de rustdag.

T80JZ

De Tour gaat volgend jaar sowieso een andere koers worden voor TJV omdat ze dan met Van Aert ook voor het groen gaan. Maar zolang de Tour veruit de belangrijkste koers is voor een sponsor om zijn investeringen terug te verdienen zal een wielerploeg de Tour centraal moeten stellen. Al is Van Aert voor het groen mede ingegeven door de belangen van Jumbo in België. Het zal een epische strijd met Van der Poel om het groen gaan worden nu Mathieu ook verliefd is geworden op de Tour.

TJV versterkt voor volgend jaar de klassiekerploeg, wat aangeeft dat ze dat ook belangrijk vinden. En als Groenwegen zijn oude niveau weet te halen zullen ze volgend jaar in de Giro ongetwijfeld voor etappe overwinningen gaan. En ik verwacht dat Roglic in een van de komende jaren voor de combinatie Giro - Tour zal gaan, al was het maar omdat hij nog een rekening heeft openstaan in de Giro.

S. Morgenstern

Ergens aan vasthouden?! Ik heb zelf geen spannende strijd tussen Roglic en Pogacar nodig om zo'n ronde vanuit Jumbo perspectief interessant te vinden. Wat dat betreft doet het 'instorten van het kaartenhuis' weinig voor de manier waarop ik naar de koers kijk.

Pogacar is de sterkste, denk je dat hij vanaf nu alle ritten gaat winnen? Ik niet. Vingegaard is één van de gegadigden om een sprintje van de klassementsmannen te winnen.

Dat ze vandaag naar 'hun' berg trekken, is een voordeeltje. Niet dat daarmee de kansen opeens heel groot worden, maar doen alsof je Pogacar moet zijn om voordeel te hebben van bepaalde omstandigheden slaat alsnog nergens op.

1 2 ... 313 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.