Dat vooral ja. Genoeg interessante dingen nog met Vingegaard (hopelijk niet teveel schade) en v aert. Het is vooral te hopen dat Kuss en Kruijswijk nog verbeteren, al heeft met name Kruijswijk eigenlijk al een heel jaar eeb belabberd niveau. Zal zijn kopmanschap kwijtraken aan Vingegaard en Foss (met Roglic, Van Aert en Dumoulin) op deze manier
'@S.Morgenstern
Dat heb ik nou ook. Vind het dit jaar zeker zo interessant als vorig jaar om de ploeg te volgen. Misschien nog wel interessanter. Vorig jaar neigde een beetje naar saai, terwijl dit jaar met Vingegaard, v Aert en wellicht Kuss, Teunissen en Kruijswijk nog veel onvoorzien succes te verwachten valt.
Jammer maar begrijpelijk, dat Roglic is afgestapt en ook Mathieu knijpt in de remmen.
Hopelijk is Roglic weer ok als hij de Vuelta gaat rijden.
Nu alle ballen of eigenlijk overgebleven ballen op Jonas Vingegaard, die leuk bezig is.
@Yeez
Steven Kruijswijk is zeker niet ok, maar hoe zat dat met corona. Ik neem aan dat de waardes gecheckt worden, voorafgaande aan de TdF.
Maar wat de onderhandelingen betreft. Bennett is toch nog steeds met TJV in gesprek?
Tom Dumoulin is toch nog geen appeltje - eitje.
Wanneer het 'gewoon' een Tour is waarin de kopman uitvalt en ze enkel nog een renner op twee en vijf in het klassement hebben, dan kun je natuurlijk geen dramatische vragen stellen als 'zou het tijd zijn om rigoureus door te selecteren'? Daarvoor moet er eerst een instortend kaartenhuis gesignaleerd worden
Was die aanpak verfoeid. Het was een prima aanpak, want TJV had bijna de grote prijs binnen.
Die tijdrit kwam helaas op een moment, dat de koek op was bij topper Toglic. Dat kwam ook, omdat Roglic in de Dauphine was gevallen en niet 100% aan de TdF begon.
Het was alleen jammer dat Dumoulin zich er niet bij neer kon leggen, dat hij nog niet het gewenste niveau had.
Ik denk dat ze qua plaatsing in het peloton zeker nog een vergadering gaan plannen, maar deze setting is bijna niet voor te bereiden en vooral pech. Er is in het verleden al geanalyseerd wat nou de meeste energie kost (gegroepeerd vooraan zoals Sky of verspreid vooraan zoals Mobistar) en daar kwam geen eenduidige conclusie uit geloof ik.
Kuss was erbij toen hij lek reed, die had zich terug laten zakken uit die tweede groep toen Van Aert en co lieten lopen. Martin hield hem daarvoor lang goed voorin. Ik vind het altijd wat merkwaardig om dat soort dingen te negeren en dan te doen alsof een renner alles alleen op moet knappen.
Vingegaard heeft niet de steun die Roglic had gehad, maar dat lijkt me uitstekend te rechtvaardigen, omdat ze hier naast zijn eerste klassementspoging ook nog een rit willen winnen. Daarvoor moet slim met de krachten omgesprongen worden.
Onder de indruk van Vingegaard. Maar laten we nog een beetje voorzichtig zijn over podiumkansen. Hij gaat voor het eerst voor het algemeen klassement en dat nog wel in de Tour, dus de vraag is of hij het gaat volhouden. Hij heeft weinig ondersteuning van de ploeg. En het zal een Tour blijven vol veranderingen, d.w.z. er zullen meer grote ontsnappingen gaan komen waardoor renners zoals O'Connor vandaag in de top zullen worden geparachuteerd.
Kuss en Kruijswijk mogen voor eigen succes gaan. Natuurlijk omdat een etappe overwinning van groot belang is. Misschien omdat de ploeg het nog te vroeg vindt om alles op Vingegaard te richten. Misschien omdat er een verandering van de tactiek in de Vuelta gaat komen. Het was de bedoeling dat Kuss en Kruijswijk in de Vuelta voor eigen succes mochten gaan rijden, maar als Roglic die ronde toch gaat doen zullen ze hem moeten helpen. Het kan zijn dat de ploeg ze daarom nu de vrije hand geeft.
Ik heb geen idee hoeveel Kuss daar heeft gedaan. Bjerg reed daar aardig hard op kop, dus alles wat hij voor zijn rekening kon nemen was belangrijk. Ik vind het wat simpel om het min of meer terzijde te schuiven dat hij daar Kuss nog had zitten, enkel omdat het werk van Kuss op dat moment niet in beeld is geweest en we het dus maar als nagenoeg niets moeten bestempelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.