Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 320 ... 454 455
Murcia

Met acht renners is het moeilijk om verschillende doelen na te streven. Een sprinter heeft zijn trein nodig en dan ben je dus al 3 of 4 renners kwijt. Geen probleem als je geen AK wilt rijden maar zodra dat ook een doel is wordt het praktisch onmogelijk om daarnaast nog een sprinter mee te nemen.In het geval van TJV speelt dan ook nog mee dat Wout ook zijn ambities heeft en je hem niet een trein hoeft mee te geven.

T80JZ

'@YogiBear
Vorig jaar was sowieso een ander seizoen door de lockdown. Alle renners hadden geen of nauwelijks wedstrijden gereden toen de cyclus voor de Tour begon. Daar viel toen door de andere agenda de Tour de l'Ain ook onder. Dat TJV nu meer de nadruk op hoogtestages zou hebben gelegd valt daarom wel mee. Voor zover er dit jaar een andere planning is gemaakt komt omdat er dit jaar drie en vorig jaar twee weken tussen de Dauphiné en de Tour zaten. Wat betreft het afzien van een voorbereidingskoers voor Roglic. De ploeg, en niet alleen zij, heeft geconstateerd dat Roglic in de derde week van een grote ronde minder wordt. Op deze manier probeerde ze dat te voorkomen.

@Murcia
Eens dat het moeilijk is om met acht renners verschillende doelen na te streven, een renner meer maakt een verschil. Niet eens dat je Van Aert geen trein hoeft mee te geven voor het verwezenlijken van zijn doelen. Volgend jaar gaat hij voor het groen, o.a. in strijd met Van der Poel. Wout moet dat in iedere sprint meedoen en in zijn eentje kan hij wel regelmatig maar niet iedere sprint zich goed positioneren. Hij zal dan in ieder geval steun van twee renners, misschien van drie nodig hebben. Dan zal het een uitdaging worden om dat te combineren met de strijd om het geel.

kelderfan

'@T80JZ
Een goede sprinter kan het tegenwoordig zonder trein af. Als Wout voor 't groen wil gaan, dan is de ondersteuning van Mike Teunissen de oplossing. Dat treintjes gedoe, zorgt alleen maar voor valpartijen.
Baas Plugge wil daar ook werk van maken.

S. Morgenstern

Volgens mij wordt het tegendeel in deze Tour de France andermaal bewezen door Morkov&co

Laatst gewijzigd
T80JZ

'@kelderfan
Cavindish, Ewan, Merlier winnen meestal/bijna altijd dankzij hun trein. Geen goede sprinters?

Van Aert zal het groen met alleen de steun van Teunissen (of Laporte) niet winnen. Niet tegen Van der Poel met de steun van zijn hele ploeg.

Plugge wil geen werk maken van de treintjes voor de sprinters. Dat hoort nu eenmaal bij het wielrennen en daar zal weinig tegen gedaan kunnen worden. Wat Plugge wil is dat als er een afdaling in de voorbereiding van een sprint zit, dat dan de tijd van de klassementsmannen voor die afdaling wordt genomen, zodat zij zich daar niet in hoeven te mengen.

Yeez

Waar heeft Plugge gezegd dat hij een afdaling voor een sprint wil?

YogiBear

'@TJ80Z Ik denk dat jouw één na laatste regel alles zegt wat mij betreft: "De ploeg, en niet alleen zij, heeft geconstateerd dat Roglic in de derde week van een grote ronde minder wordt." De ploeg heeft geleerd van vorig jaar en daarop veranderingen doorgevoerd. Net zoals ze zullen leren van dit jaar en veranderingen door zullen voeren (groot of klein, maakt niet uit).

AWestie

Voor lange termijn doelen heb je serieuze ondersteuning nodig. Je kan met wat talent en een compagnon hoog eindigen in het AK of met alleen een loods vast een keer winnen of ereplaatsen halen. Gaan voor groen of geel heeft echt wel meer man nodig. Als je iemand die met minimale ondersteuning toch nog zicht kan hebben op groen moet noemen is het wel Wout, maar dan nog is het super moeilijk.

Hoe die sprinttreinen precies werken is dan weer iets anders, want je hebt teams met 5/4 of maar 2 man in diepe finale. Dat is tactiek, het eerste strategie.

T80JZ

'@Yeez Plugge heeft dat nergens gezegd. Hij heeft dit gezegd: In een sprintersrit waar in de laatste tien kilometer nog een afdaling zit, moet voor die afdaling de tijd voor de klassementsrenners worden gestopt. Daarmee haal je veel stress voor de klassementsmannen weg om voor die afdaling goed gepositioneerd te zitten.” Mijn opmerkingen geven dat volgens mij weer.

Yeez

'@t80jz Dat staat toch compleet los van of een sprinter het met of zonder trein af kan? Je haalt de woorden veiligheid en sprintvoorbereiding door elkaar. Ik denk namelijk niet dat plugge die tijdsopname wil vervroegen, zodat van aert minder man in de sprints nodig heeft ;)

Laatst gewijzigd
Yeez

Sterke rit van de ploeg en goede plaatsing van wout. ALS het andersom is wint wout de rit, maar helaas net te weinig ruimte en tijd om erover te komen. Cav ook gewoon heel sterk natuurlijk. Een trein maakt hier dus wel het verschil ;)

Laatst gewijzigd
madeinstars

Te korte sprint voor Wout. Volgende keer kan hij hopelijk zelf aangaan op 250 meter.

Die Vingegaard is overigens wel een echte coureur. Mooi om te zien.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Mooi hoor dat Vingegaard met Teunissen en Van Aert niet bang zijn voor echelons. Die Jonas oogt verrassend sterk bij dit werk.
Wout Van Aert liet bijna zien, dat je zonder trein het beoogde doel kunt bereiken. Hij had net te weinig ruimte.
Mike heeft hem goed gebracht, maar volgende keer wat langer wachten om aan te gaan, want dan kan hij mee sprinter en ruimte creëren voor Wout.
@Yeez
Het is Morkov die het verschil maakt. Met zo'n loods komt elke sprinter aan zijn trekken.

kelderfan

Quote: HLN-Wout Van Aert; "Als ik een tikkeltje beter was, kon ik er nog overkomen.”
Hij werkt dus nog steeds aan zijn vorm. Hij komt nog steeds ietsie pietsie te kort. Ook Philipsen zonder trein had Cavendish bijna te pakken.

T80JZ

Van Aert op Wielerflits: “De trein van Cavendish maakt het verschil. Geen excuses.”

S. Morgenstern

Ja, daar hoef je geen onlogische redenatie aan vast te plakken om er een duidelijk punt van te maken. De trein maakt vandaag het verschil.

T80JZ

'@Yeez
Ik ben verbaasd over jouw interpretatie van mijn inbreng. Ik reageerde in eerste instantie op Murcia die schreef dat je Van Aert voor zijn ambities geen sprinttrein hoeft mee te geven. Ik gaf aan dat dat volgens mij wel nodig is, zeker als hij voor het groen gaat. In die bijdrage heb ik het nergens over de uitspraken van Plugge. Kelderfan reageert op mijn inbreng o.a. met: "Dat treintjes gedoe, zorgt alleen maar voor valpartijen. Baas Plugge wil daar ook werk van maken." Het is dus kelderfan die Plugge in de discussie brengt. Ik reageerde daarop dat Plugge het niet over de sprinttreintjes heeft, maar over de bescherming van de klassementsmannen als er in de voorbereiding van een sprint een afdaling zit. Nergens haal ik sprintvoorbereiding en veiligheid door elkaar. Ik geef juist aan dat Plugge dat ook niet doet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja dat klopt helemaal. Hij Plugge is bezig met het veilig maken van de koers en ja Wout was ook bijna het slachtoffer, want Asgreen heeft nog sorry tegen hem geroepen. Die sprinttreintjes zijn het gevaar op de weg.
Je zag Bij DSM dat 't niet werkt. DCQS doet 't goed, want ook Allaphilipe doet 't voorwerk.
Als direct Jonas nog wat sterker wordt, kan hij dat 1e. stukje van de sprint invullen en kan Mike zich wat later melden aan het front en dan scoort Wout Van Aert zeker..

Laatst gewijzigd
Yeez

'@T80JZ dan las ik het fout, my bad

madeinstars

Vingegaard is eigenlijk een soort Pogacar light. Licht, maar toch een hele goede tijdrijder en heel goed op het vlakke en een hele goede klimmer. Lijkt zich ook goed te kunnen plaatsen. Ik zie in hem echt een potentiële Vuelta winnaar.

S. Morgenstern

Dat je het slecht kunt doen, betekent dus dat het überhaupt niet werkt? En dat de ploeg van de winnaar het goed, dat leidt verder niet tot een algemene conclusie?! Oké.

Wel mooi dat je mogelijkheden ziet tot verbetering, door er een extra mannetje bij te zetten... Maar sprinttreinen werken verder niet hoor..

AWestie

Volgens mij zat Jonas er ook niet echt van harte hoor, Carapaz bewoog zich vloeiender in de waaiers. Gelukkig corrigeerde Alaphilippe Vingegaard ook nog even. Wat dat betreft zou ik Jonas ook niet direct een rol toedichten in een sprinttreintje op dit niveau. Kan best in een minder spannende B-koers, maar hier rijdt de meest nerveuze sprinttop vooraan. Dan kan hij beter de buik in bij 3k-grens.

Wel heel mooi om te zien dat Mike, Wout en Jonas bijna onafscheidelijk waren in de finale waar zo veel gebeurde.

Stoempie

Bij de avondetappe zat laatst toch een data analist die oa Kitten z'n sprints had geanalyseerd, waar uit kwam dat je met een sprinttrein de meeste kans hebt op de overwinning.

Stoempie

Marcel Kitten 😸

Stoempie

Die jongen van van Wilder....

1 2 ... 320 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.