Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 321 ... 454 455
goldone123

Iets voor jumbo visma?

madeinstars

Ja dat zou ik wel een mooie aanwinst vinden. Geweldige tijdrijder ook, dus die zal wel graag op de Cervelo rondrijden, neem ik aan.

Zal wel DQS, Ineos of UAE worden uiteindelijk.

Stoempie

Poh, die past prima in het plannen plaatje

Yeez

Poels laten lopen en die jongen halen, dan maar geen ervaring. Ongelofelijk talent, maar dat zullen meer ploegen denken

Murcia

Het is geen geheim dat het de vorige keer tussen LTS en DSM en TJV ging in de strijd om zijn handtekening. Toptalent maar ik heb geen flauw idee of TJV nu wel in de markt zou zijn. Als de keuze is tussen hem en Tusveld zou ik het wel weten maar aan deze jongen hangt nu al een beduidend hoger prijskaartje.

veld

Maar als de keuze is tussen hem en Poels voor hetzelfde prijskaartje zou ik het ook wel weten: Van Wilder!

Stoempie

In het bericht hier op WF over Poels en Tusveld stond toch ook een soort voorbehoud? In afwachting van oid. Dat betekent mss wel in afwachting van de onderhandelingen met deze jongen.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Michiel
Het grootste voorbehoud is altijd die stupide 1 augustus regel, maar het kan ook zijn dat deze recente verandering in de contract situatie van een renner die TJV twee seizoenen geleden al wilde hebben wel tot een andere keuze kan leiden. Als ik voor mezelf spreek zou ik zeker mijn best doen om hem binnen te halen. Niet als een rupsje nooit genoeg maar gewoon omdat deze jongen al eerder een prioriteit was en over zijn kwaliteiten al voldoende duidelijk is om hem als een directe versterking te zien met uitzicht op meer in het rondewerk.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Meest waarschijnlijke lijkt me in afwachting van de verlenging van Bennett en eventueel de situatie rond Dumoulin

Stoempie

Marcia. Ja, inclusief zijn tijdrit talent. Vergelijkbaar met Foss, Vingegaard. Vingegaard heeft nog als streepje voor dat hij kan sprinten, de meest complete van de 3.

skylimit

Ilan van Wilder zou wel een buitenkansje zijn voor TJV. Weet niet of hij van het ene keurslijf in het andere keurslijf gedrukt wil worden. Voor de toekomst van TJV zou dat een veel betere optie zijn dan Poels, Tusveld en Laporte.
Poels is ook al 33, wat moet je daar nog mee? Je hebt al zoveel middelmaat in klimmende knechten.
Tusveld is toch niet iemand die de resultaten bij elkaar fiets. Laporte presteert leuk in Franse koersjes en die zou dan nu opeens moeten gaan knechten voor Groenenwegen en Van Aert.
Rohan Dennis gaat de plaats van Dumoulin innemen ? Maar even afwachten tot na 01.08.2021.

Murcia

'@Michiel
Klopt en wat Morgenstern ook al aangeeft, de situatie rond Tom leidt ook tot een andere strategie lijkt me voor de komende jaren. Mocht Tom kiezen voor een andere route dan het rondewerk is er wel een opening lijkt me voor een extra ronde talent. Maar goed, allemaal speculatie. Alle teams met een functionerend stel hersens aan de top zullen deze jongen willen hebben. Als de Manchester City's en Chelsea's (INEOS en UAE) er zich mee gaan bemoeien wordt het helemaal een heidens karwei.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Ze hebben met Foss en Vingegaard toch al twee grote talenten. Waarom Van Wilder er dan ook nog bij ? Steek alle tijd en energie in die 2 jongens zou ik zeggen. Nog een talent erbij vind ik een beetje hak-op-tak.

S. Morgenstern

Veel middelmaat in klimmende knechten? Fact free kwakjes neerpennen, het zou je hobby maar zijn.

Stoempie

Dumoulin idd. Bij Kruijswijk lijkt er wat sleet op te zitten, en hij is structureel slecht in slecht weer. Je kan van Wilder met een Foss of Kruijswijk als duo semi kopman de Giro laten rijden. Roglic Vingegard. Kuss vraag ik me af of en hoe snel hij zich eventueel
doorontwikkelt tot rondrenner ak. Oomen kan ook wel eens gaan verrassen in de Vuelta. Wie weet.

Daarmee krijg je de 3 grote rondes wel gevuld voor Jumbo Visma de komende jaren.

Laatst gewijzigd
goldone123

Als hij zou komen vind ik het niet erg, wout poels is harstikke welkom , maar er zou toch nog een renner voor het klassieke werk komen, laporte en nog 1 ben benieuwd wie er dan komt

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ja klopt goldone. Laten we aan Saviore vragen of hij/zij/them een hint aan ons kan geven.

skylimit

'@s.morgenstern jij doet niet anders. En in feite weet je dat ik gelijk heb.;)

S. Morgenstern

Ja? Ik ben volgens mij regelmatig met feiten gekomen om te tonen waarom jouw periodieke passages hier, op momenten dat er iets even niet perfect gaat, met opmerkingen over die zwakke breedte, in feite nergens op slaan.

skylimit

S.Morgenstern jij weet dingen zo uit zijn verband te halen om je gelijk te proberen te bewijzen. Geeft niks, jij hebt jouw mening en jouw idee over TJV. Ik heb zo mijn eigen inzichten. Na het topjaar 2020 met de domper in de Tour is het dit jaar een stukje minder.
In mijn eerdere post verwees ik naar middelmatige klimmers in combinatie met de optie Wout Poels. Waarom zou je in hemelsnaam nog Wout Poels aan je team willen toevoegen. Je zit al met Gesink, Kruijswijk en eventueel ook nog Dumoulin (in welke rol dan ook) opgescheept. Verder heb je nog Oomen, Bouwman en Tolhoek. Bennet zal misschien wel vertrekken. Dit zijn toch allemaal middelmatige klimmers, maar ja daar kunnen we van mening over verschillen.

Stoempie

Tolhoek vertrekt hoor.

S. Morgenstern

Middelmaat in klimmende knechten... Het rijtje dat je voor Jumbo daarvoor op kunt noemen is absoluut geen middelmaat. Het is niet voor niets dat ze ondanks een jaar waarin er een stuk minder lukt, alsnog iedere WT-ronde bij de beste ploegen eindigen in het ploegenklassement (een feit wat je makkelijk kunt checken). Dat lukt je niet met middelmaat in de breedte (laat staan met zwakte). Behalve wanneer de knechten boven hun niveau zouden presteren, maar lijkt me sterk dat dat je mening is..

Laatst gewijzigd
Stoempie

Neem je middelmaat middengebergte klimmende klimmers nou de maat, maat?

Laatst gewijzigd
Murcia

Op een avond waar ik zit te kijken naar een persconferentie waar een liquidatie poging op een journalist wordt toegelicht hopelijk redt Peter het, ben ik blij met wat humor over middelmaat hetzij van Michiel en eerder Skylimit (al kan die het ook gemeend hebben). Geef mij maar middelmaat als Bouwman in plaats van 1,2 miljoen over te maken aan De Plus en dat drie jaar lang. Over middelmaat gesproken.

Laatst gewijzigd
AWestie

Middelmaat gaat om perceptie natuurlijk. In principe is er een hele grote middengroep die mits goed voorbereid boven zichzelf uit kan stijgen. Ik denk dat TJV diverse mannen die @skylimit noemt zo goed heeft voorbereid dat ze zelfs meer kunnen of hebben gekund: stabiele top-5-rijders of zekerheidjes rondom plek 10-15 bergop. Hij schrijft het alleen ook donders pessimistisch.

Is omgekeerd bijna hetzelfde aan het uiteinde van de parabool: Pogacar is in wezen nog de enige uitgesproken GR-winnaar in deze toptien dus eigenlijk niet gek dat hij wegfietst van de grote groep die om het podium stoeit. Voor de rest zijn het allemaal goede AK-renners maar is het een kwestie van geluk, geduld of slim handelen.

1 2 ... 321 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.