Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 336 ... 454 455
Yeez

'@murcia hij wist wel dat hij einde contract was. Hij dacht dat op de andere wout werd gedoeld (wout van aert, die ook id kopgroep zat).

goldone123

Is dat zo, zou mooi zijn en een extra man voor wout dat had wielerflits toch gezegd? Daar ben ik ook benieuwd naar, we horen het allemaal in augustus.

Murcia

'@Yeez
Hoorde ik ook maar leek mij wat vergezocht, Thijs die niet weet dat van Aert begin dit jaar nota bene voor drie jaar heeft bijgetekend? De mannen hier achter deze site lieten weten dat er met Poels was gepraat en dat eventuele verdere ontwikkelingen afhingen van het blijven van jongens als Bennett en naar ik aanneem Harper. Hoe dan ook, het blijft in dat opzicht spannend. Nog belangrijker zal overigens worden om met Jonas een akkoord te bereiken tot verlenging.

Yeez

'@murcia ik denk dat je nog een keer moet luisteren ;) Thijs zei toch ook dat Wout niet einde contract was (hij dacht dus dat daar op wout v aert werd gedoeld, die idd heeft bijgetekend). Toen het kwartje viel dat het om poels ging wist hij wel dat die einde contract was, maar noemde hij jv niet als meest waarschijnlijke optie

Fanny

Ik hoop dat ze zo snel mogelijk een contractverlenging met Jonas overeenkomen ook al heeft hij nog een contract t/m 2022.
Misschien wordt het tijdens de Tdf al bekend. 😊

goldone123

Ik hoop het, ik denk wel dat het goed komt.

T80JZ

De komst van een extra klimmer hangt af van Bennett, Harper en Dumoulin.
gardeyn heeft op de vorige pagina laten zien dat TJV voor de Tour en de Giro voldoende goede en topklimmers heeft.
Dennis komt niet als vervanger van Dumoulin. Dumoulin kan een grote ronde winnen of hoog in het AK eindigen, Dennis kan dat niet. Dennis wordt volgens mij de vervanger voor Van Aert als tempoklimmer, aangezien Van Aert volgend jaar voor het groen mag gaan en dan in de bergen minder kan/zal doen.
Ik hoop op de komst van Arensman. Of dit jaar, maar nog contract voor een jaar, of volgend jaar. Dat lijkt me een betere aanvulling op Vingegaard en Foss dan Van Wilder.

Laatst gewijzigd
goldone123

Zou ook mooi zijn.

madeinstars

Pa Arensman was alvast vrij stellig dat dat niet ging gebeuren.

xistnc

Bij paps Arensman moet je vooral tussen de regels doorlezen.

Een eventuele komst van Poels zal vermoedelijk ook afhangen van de ambities van Dumoulin. Die twee schijnen onderling namelijk niet zo te boteren, heb ik ooit wel eens opgevangen vanuit Limburg.

kelderfan

'@@Fanny
Wat betreft Jonas Vingegaard hoop ik ook op een contractverlenging/verbetering, want die lijkt zich als ronderenner goed te ontwikkelen. Zeker hoe hij zelfs Pogacar uitdaagde.
Betekent wel dat Vingegaard ook zijn treintje moet hebben voor bij voorbeeld de Vuelta.
Jammer dat Bennett dan gaat opstappen, want je hebt ook iemand nodig voor de TDU/TOC. Dan hoop ik maar dat Harper nog een kans krijgt.

S. Morgenstern

Hoeveel renners hebben de afgelopen jaren Pogacar bergop kunnen lossen? Vingegaard gaan ze volgend jaar volgens mij hoe dan ook gebruiken voor de tactiek die ze in de Tour de France willen gebruiken. Mocht dat niet zo zijn, waar ik me weinig bij voor kan stellen, en hij zou kopman worden in de Vuelta, dan is het ook niet zo moeilijk om daar wat Giro en Tour mannen bij te bedenken, zonder dat daarnaast nog een 'eigen treintje voor Vingegaard' nodig zou zijn.

Dennis schijnt overigens een Australiër te zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Jij hebt liever laaglandtreintjes voor de "opvolger van Dylan Groenewegen"
En Dennis wordt toch gehaald voor Roglic-trein?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

???

T80JZ

Kelderfan , ik zou dezelfde vraagtekens kunnen plaatsen als Morgenstern.

Wat betreft de Tour: het aantrekken van Dumoulin had als doel om met twee kopmannen in de Tour te kunnen starten en die uit te kunnen spelen. Dat is om de bekende redenen niet gelukt. Vingegaard heeft deze Tour aangetoond ook om het podium te kunnen strijden. Volgend jaar is hij misschien/waarschijnlijk nog beter. Dus kan TJV volgend jaar weer met twee kopmannen starten en op die manier de strijd met Pogacar en Bernal/Carapaz aangaan. Er is dan geen trein Roglic maar een trein Roglic - Vingegaard.

Wat betreft de Vuelta: mocht Vingegaard na de Tour ook nog starten in de Vuelta en daar kopman worden, dan zijn er met Kruijswijk, Foss, Oomen, Kuss, Bouwman, Dennis, Gesink en eventueel Dumoulin voldoende kandidaten om uit te kiezen om Vingegaard daar te helpen. Veel van die renners rijden nu al twee grote rondes en voor sommigen zoals Foss en Oomen kan het juist heel goed zijn om volgend jaar een tweede grote ronde te rijden.

Laatst gewijzigd
goldone123

Tour 2022 primoz roglic, Jonas vingegaard, sepp kuss, wout van aert, Rohan Dennis, Mike Teunissen, Robert gesink, foss/affini?

Laatst gewijzigd
japio

Laten we eerst maar eens het parcours afwachten. Komt er een Roubaix-etappe? Een TTT? Factoren van groot belang bij het bepalen van de ploeg.

kelderfan

'@T80JZ
Ja Tom is zeker gehaald als 2e. kopman in de TdF-equipe. Als hij blijft en daar lijkt 't op, dan is volgend jaar weer van de partij toch en dan als 2e. kopman. Wat wordt dan de rol van Jonas Vingegaard?
Verder zie jij toch ook wel, dat Jonas niet 2 GT's achter elkaar kan rijden. Dus is het:
TdF Roglic, Dennis, Dumoulin, Kuss, Van Aert, Teunissen, Kruijswijk/Sam Oomen en Martin.
of Roglic, Dennis, Vingegaard, Kuss, Van Aert, Teunissen, Kruijswijk/Sam Oomen en Gesink
Dan kan JV zeker de strijd aan gaan met Ineos en UAE in de TdF.
Ik ben benieuwd of Jonas het gaat volhouden om die derde plaats veilig te stellen.

S. Morgenstern

Drie kopmannen was het oorspronkelijke plan.

AWestie

Oorspronkelijk als tweede kopman ja, Tom die in de toekomst kopmanschap op zich gaat nemen in de Tour de France lijkt me totaal niet realistisch.

Verder ga ik lekker pas voor grote rondes speculeren als het team compleet en de routes bekend zijn

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat lijkt mij op zich een goede suggestie om met drie kopmannen te starten. Nu in deze TdF Roglic, Van Aert en Kruijswijk.
Bij Ineos en Movistar werkt 't niet echt. Te veel eigen belangen.

Murcia

Ploegsamenstellingen voor de Tour 22 zijn aanlokkelijk maar voor mij nog te ver weg. Ik verheug mij nog op de laatste week van deze jaargang. Toch wil ik opmerken dat Koen een prima keus zou zijn voor de Tour-ploeg. Kan als klimknecht met recht zeggen dat hij stappen heeft gezet en is de natuurlijke opvolger van Gesink voor mij.

Rawolf

Je ziet dit seizoen wel bij Ineos dat meer dan 2 kopmannen echt geen zin heeft. In chaotische situaties kan je niet 4 man tegelijk vooraan houden als je nog maar 4 knechten over hebt waaronder ook pure klimmers. Je kan extra mannen aanwijzen die niet express tijd gaan verliezen maar het predicaat kopman verdient dat niet en die jongens staan waarschijnlijk op 1/2 minuten na week1 door akkefietjes.

Zie ook niet echt in wie naast Roglic en evt Vingegaard kans zou maken op tourwinst

madeinstars

Ik weet dat het een rustdag is, maar om nou al te gaan speculeren over de tourselectie van 2022 en wie daar kopman zijn, lijkt me wel erg voorbarig.

Yeez

'@madeinstars Iedereen is vrij om over wat dan ook een discussie te voeren toch? Ik vind het ook niet heel interessant, maar als een ander dat wel vindt prima toch

1 2 ... 336 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.