Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 337 ... 454 455
kelderfan

Nou voorbarig is ook wat, want je kunt toch wel bedenken, dat Roglic nog een appeltje te schillen heeft met de TdF en ook Parijs-Nice. Ook Tom krijgt weer de kriebels als hij naar Wout kijkt in de TdF.
En de discussie gaat eigenlijk over Jonas Vingegaard, die zich ontwikkelt als ronderenner.
Dus is het verstandig om hem nu al het kopmanschap in bijv. de Vuelta te geven.

kelderfan

'@Yeez
Voor jou bij HLN kun je de keine ploeg bewonderen met als smaakmakers Wout Van Aert, Sepp Kuss en Jonas Vingegaard.
Kruijswijk met Teunissen voorop en daarna Van Aert en Vingaard. Als laatste in de rij Sepp Kuss met een renner in de kleur, waar EF deze TdF in rondrijdt. Dat kan ook Niermann zijn, want die rijdt graag met de jongens mee.

Yeez

'@kelderfan uh oke!

goldone123

Ik vind het zelf ook leuk om te speculeren wie er in de bergen in de top 5 rijd bevoordeeld laaste 10 en hoeveel mannen jumbo visma zullen hebben in die groep.

Daboytommy

Zou er vandaag geen groot Deens nieuws komen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat werd gesuggereerd, maar is nooit door iemand bevestigd

Daboytommy

Duidelijk. Ik hoopte op een contractverlenging van een Deense renner bij JV.

Daniel17

Trek heeft een Deens talent aangetrokken

Yeez

Dat was idd het nieuws

$kedel

Die Hellemose bedacht zich gisteren plots toen hij Vingegaard verlaten door zijn team rond zag fietsen..

tdola

Vingegaard gaan ze echt niet na de tour nog de vuelta laten rijden dit jaar, dan jaar je 'm over de kling. Zal wel gewoon de najaarsklassiekers worden.

Vuelta selectie:
Roglic, kuss, kruijswijk, gesink, oomen, hofstede.

Nog 2 plekjes voor eenkhoorn, van hooijdonk, bouwman, roosen, Harper, evt dumoulin of tolhoek of martin.

goldone123

Ik hoorde net op de podcast van Thijs Zonneveld dat jonas vingegaard 6,3 w/kg?? Trapte, kan zijn dat ik het verkeerd heb heb er geen verstand van is dat goed ?

Laatst gewijzigd
mwarensman

Watt/kilo hangt af van de tijdeenheid. 6,3 watt over 5’ is niks bijzonders, over 20’ doe je al behoorlijk mee in de top.

Stoempie

"Wat Vingegaard vooral onderscheidt van zijn collega's is zijn hart, waardoor hij 15% beter presteert dan een gemiddelde renner", aldus Johansen. "Als je weet dat hij maar 58 kilogram weegt, dan kan hij potentieel enorm veel watt/kilo trappen."

Als zijn hart alleenheerser was, dan klopte het.

Laatst gewijzigd
madeinstars

6,3 w/kg is in lange cols (3 kwartier) zo'n beetje de menselijke maat, geloof ik.

Maar als je niks weet over hoe lang iemand 6,3 w/kg kan trappen, heb je er niks aan.

Murcia

Die slotzin kan op een tegeltje Michiel, die watts per kilo lichaamsgewicht zijn overigens maar een obsessie van de media die lang niet zoveel zeggen als je ook andere factoren meeweegt. Zijn t.o.v. andere profrenners grotere hartcapaciteit is dat wel. Merckx was ook iemand die daar zijn voordeel uithaalde. Dit zal zeker een grote rol spelen bij met name de tijdrit waar hij stand kan houden in de top als vlo.

mwarensman

Mwa, 45’ is wat lang. Pluis deze twitteraar maar eens uit:
https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1413949067886047234?s=21

Stoempie

Ik zal het doorgeven aan Typhoon, Murcia.

goldone123

Daarom vroeg ik het ook 👌

Murcia

Michiel, kun je nagaan ik was al bezig om deze zin ook eens te gebruiken en dan jou als bedenker de credits te geven. Alle lof dan voor Typhoon want het is een pareltje.

Rawolf

Hartcapaciteit?? Je hebt meer aan de capaciteit harD fietsen.

Ammä rekent met een 'gemiddelde renners = 65kg. Vingegaard is wel wat lichter dus van die W/kg klopt ook geen hout

Laatst gewijzigd
Stoempie

Haha, tis zeker een pareltje. Net als deze uit dezelfde track (Sprokkeldagen)

Hoge bomen vangen de wind en nemen het mee in een doosje,
zo klein.. maar juist het kleine in het leven,
doet in mij het het kleine laten leven,
Een groot gevoel maar klein gegeven

Oftewel, Pocagar moet straks in Parijs blij zijn dat hij 2de is geworden achter Vingegaard.

goldone123

Leuk onderwerp, dit wist ik allemaal nog niet.

S. Morgenstern

Gaan een 75kg en een 65kg renner die beide met 6,3w/kg een berg op rijden niet ongeveer even hard die berg op? Lijkt me voor één inspanning geen verschil te maken eerlijk gezegd. De zwaardere renner zal iets meer luchtweerstand hebben, maar dat heeft op een klim minder effect.

Debuutalbum Typhoon is klassiek

Laatst gewijzigd
mwarensman

'@rawolf
Als een renner lichter is, dan is over het algemeen ook zijn output minder. Maar ik deel je inzicht dat er de nodige interpretatie ruimte zit in de berekeningen van Ammaruputadinges

1 2 ... 337 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.