'@S.Morgenstern
Dat lag niet aan de communicatie. Het was Mike die doorgaf, dat niet alle klassementsmannen vooraan zaten en omdat Martin aanging heeft Wout met Sepp Kuss de boel uiteen getrokken. Helaas zaten alle klassementsmannen wel vooraan.
Alleen jammer dat Kruijswijk door de regen/kou niet mee kon doen.
Wat dat betreft wordt Roglic erg gemist.
Het moet bij TJV toch echt van de buitenlandse renners komen.
Van Aert trok na de versnelling van Geschke (met Martin in zijn wiel) hard door na dat telefoontje van Teunissen. Wanneer hij voor hij dat doet eerst even contact zoekt met Vingegaard, die vlak bij hem zat, om in zijn wiel mee te gaan, dan had er meer kunnen gebeuren. Daar zit het moment waar de communicatie beter had gekund. Nu bleef Geschke nog tot de top op kop van het groepje het tempo bepalen, omdat Van Aert er een stukje voor reed. Kuss en Van Aert namen eigenlijk pas in de afdaling het heft in handen, toen de kopmannen alweer waren aangesloten.
Vingegaard kan toch niet ruiken wat de exacte reactie van zijn ploeggenoot gaat zijn op die mededeling van Teunissen? De meest effectieve manier om iets te doen met die informatie, is niet om direct in actie te schieten zonder de zekerheid dat je ploeggenoten mee zijn (Kuss was ook niet mee). Dat was een verbeterpuntje, verder niets, en hoe dan ook mooi dat ze iets proberen.
Ik meen inderdaad ook dat in ieder geval Carapaz een gaatje moest dichten.
Of het met betere onderlinge afstemming meer succes had opgeleverd, vraag ik me af. Dan hadden ze misschien weer met een te klein groepje weggeraakt om weg te kunnen blijven.
Anyway, het bracht wat leven in de brouwerij. Het duurde zeker een paar minuten voordat Michel en José doorhadden dat de volledige top-10 mee was, dus zo evident was het allemaal ook niet.
Gisteren ging 't over materiaal op de vorige blz. Gisteravond ging 't bij de avondetappe over de kleding.
Ja kleding, die er voor zorgt, dat je niet zoveel schaafwonden hebt bij een val. Voorbeeld Roglic, die helemaal open lag, na die beuk van een collega.
Er zijn een aantal renners, die voor zichzelf de weg vrijmaken in 't peloton. Ook daar zou tegenop getreden moeten worden, want daarbij ontstaan ook grote valpartijen.
JV is zeker een geplaagd team, maar samen met UAE en DQS wel de meest succesvolle deze Tour. Niks op aan te merken natuurlijk als ze deze resultaten halen. Wel vind ik dat ze in aankoopbeleid beter moeten gaan kijken naar samenhang en ook een andere ploegsamenstelling moeten krijgen. Wat dat betreft jammer dat er geld wordt uitgetrokken voor een Laporte en niet voor een Van Baarle.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.