Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 339 ... 454 455
Yeez

Als de renners net op de top v aert direct hadden gevolgd hadden ze carapaz kelderman en mas kunnen verrassen. Je zag carapaz een gat moeten dichten, maar ze reden te laat door helaas.

S. Morgenstern

Van Aert had die versnelling wat beter moeten communiceren, dan had het wellicht nog interessant kunnen worden. Nu was het een aardig stukje spierballen tonen, maar was het verder zinloos

madeinstars

Vingegaard kon er niet langs bij cofidis volgens mij.

Yeez

'@morgenstern jep. Je ziet v aert alleen voorop rijden en dan dat groepje met pogacar Vingegaard en cofidis erachter. Als Vingegaard daar op het wiel zit sluit carapaz daar nooit meer aan met o connor en kelderman. Die zaten op een gat van die groep

goldone123

Ben benieuwd naar morgen, ik dacht dat het wel gaat regenen

Yeez

Dat sprintje zal Vingegaard trouwens weer met beide voetjes op de grond hebben gezet haha. Lutsenko carapaz en pogacar klapte er toch nog vlot over

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat lag niet aan de communicatie. Het was Mike die doorgaf, dat niet alle klassementsmannen vooraan zaten en omdat Martin aanging heeft Wout met Sepp Kuss de boel uiteen getrokken. Helaas zaten alle klassementsmannen wel vooraan.
Alleen jammer dat Kruijswijk door de regen/kou niet mee kon doen.
Wat dat betreft wordt Roglic erg gemist.
Het moet bij TJV toch echt van de buitenlandse renners komen.

kelderfan

'@Yeez
Het is de derde week en Vingegaard zit er wel steeds goed bij.

S. Morgenstern

Van Aert trok na de versnelling van Geschke (met Martin in zijn wiel) hard door na dat telefoontje van Teunissen. Wanneer hij voor hij dat doet eerst even contact zoekt met Vingegaard, die vlak bij hem zat, om in zijn wiel mee te gaan, dan had er meer kunnen gebeuren. Daar zit het moment waar de communicatie beter had gekund. Nu bleef Geschke nog tot de top op kop van het groepje het tempo bepalen, omdat Van Aert er een stukje voor reed. Kuss en Van Aert namen eigenlijk pas in de afdaling het heft in handen, toen de kopmannen alweer waren aangesloten.

kelderfan

M.a.w.
Vingegaard zat te slapen of is zijn koptelefoon uitgeschakeld, want Wout en Sepp reageerde wel meteen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@yeez wel grappig dat je over feiten begint en dan in je voorbeeld 1 van de enige tijdritfietsen onder de 8kg noemt :p

tijdritfietsen zijn wel iets zwaarder dan ik dacht maar mogelijk gaat dat met wielen van het hoogste segment nog wat meer naar de 7kg toe tov de fabrieksconfiguraties.

S. Morgenstern

Vingegaard kan toch niet ruiken wat de exacte reactie van zijn ploeggenoot gaat zijn op die mededeling van Teunissen? De meest effectieve manier om iets te doen met die informatie, is niet om direct in actie te schieten zonder de zekerheid dat je ploeggenoten mee zijn (Kuss was ook niet mee). Dat was een verbeterpuntje, verder niets, en hoe dan ook mooi dat ze iets proberen.

Rawolf

Vingegaard merkte daar al dat hij niet z'n sterkste dag had verwacht ik. Bij aanval van Aert had hij ook mee kunnen springen van achteruit maar koos ervoor te blijven zitten.

Verstandig.

S. Morgenstern

Dat kan, maar dat maakt even onderling contact alleen maar belangrijker.

madeinstars

Al met al een storm in een glas water. Klein probeerseltje, meer moet je er ook niet van maken en conclusies moet je er ook verder niet aan verbinden.

xistnc

Ik meen inderdaad ook dat in ieder geval Carapaz een gaatje moest dichten.

Of het met betere onderlinge afstemming meer succes had opgeleverd, vraag ik me af. Dan hadden ze misschien weer met een te klein groepje weggeraakt om weg te kunnen blijven.

Anyway, het bracht wat leven in de brouwerij. Het duurde zeker een paar minuten voordat Michel en José doorhadden dat de volledige top-10 mee was, dus zo evident was het allemaal ook niet.

Rawolf

Het was vooral het verschil tussen Ivan García Cortina en Enric Mas wat 9 minuten duurde :p

Laatst gewijzigd
deharderpeter

Gaan ze vandaag met ze allen bij Jonas blijven ? of zou een Kuss/van Aert toch nog in de aanval mogen ?

Zou zelf gaan voor bij Jonas blijven en mocht die erdoorheen zakken, dan morgen maar alles op Kuss zetten.

S. Morgenstern

Meezitten in grote groepen is altijd goed, dus daar zullen ze wel wat energie in stoppen.

Yeez

Van aert is op het vlakke wel de man daarvoor, maar zoals we gisteren al zagen valt het voor hem niet mee om weg te rijden, aangezien er een hoop op zijn wiel rijden

kelderfan

Gisteren ging 't over materiaal op de vorige blz. Gisteravond ging 't bij de avondetappe over de kleding.
Ja kleding, die er voor zorgt, dat je niet zoveel schaafwonden hebt bij een val. Voorbeeld Roglic, die helemaal open lag, na die beuk van een collega.
Er zijn een aantal renners, die voor zichzelf de weg vrijmaken in 't peloton. Ook daar zou tegenop getreden moeten worden, want daarbij ontstaan ook grote valpartijen.

deharderpeter

tis maar goed dat kruijswijk niet betaald krijgt naar zn prestaties......

S. Morgenstern

Weet jij hoe zijn contract is samengesteld?

kelderfan

Dat is wederom een aderlating voor het geplaagde TJV. Het is zeker niet het jaar van Kruijswijk.
De regen en kou hebben hem toch genekt.

Renaissance

JV is zeker een geplaagd team, maar samen met UAE en DQS wel de meest succesvolle deze Tour. Niks op aan te merken natuurlijk als ze deze resultaten halen. Wel vind ik dat ze in aankoopbeleid beter moeten gaan kijken naar samenhang en ook een andere ploegsamenstelling moeten krijgen. Wat dat betreft jammer dat er geld wordt uitgetrokken voor een Laporte en niet voor een Van Baarle.

1 2 ... 339 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.