Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 345 ... 454 455
S. Morgenstern

Wanneer je ziet hoe zenuwachtig Pogacar deze ronde soms al onnodig zelf reageerde op situaties, zonder dat hij enige serieuze tegenstand had om zich druk om te maken, dan wil ik hem wel zien met twee tegenstanders uit een sterke ploeg waar hij zich wel echt druk om moet maken (even aangenomen dat Vingegaard nog een kleine stap zet).

ti-raleigh

Ja, en in Baskenland ging het ook mis (al zullen dat stalorders zijn geweest, vermoed ik). Dus helemaal hopeloos is het nooit.

Robert

Blik naar de toekomst: Selectie ronde van Vlaanderen 2022:

Van Aert
Laporte
Teunissen
Dumoulin
Van Hooydonk
Eenkhoorn
Roosen

Reserves
Van der Sande
Kooij
Affini
Dekker

Mooie klassieker ploeg!

AWestie

Addy Engels maakte geen goeie indruk in de Avondetappe terwijl het verhaal rondom het gemis aan 'Nederlands' Jumbosucces echt niet moeilijk is om te verklaren.

S. Morgenstern

Engels heeft al moeite om een goede indruk te maken na een gewonnen koers, dan is dat verhaal (wat inderdaad niet zo moeilijk is) helemaal te hoog gegrepen. Beetje leuk laten vertellen over zijn gitaar en dan is het qua interessante verhalen voor de pers wel klaar.

xistnc

Zelfs als Addy Engels niets zegt maakt hij al een slechte indruk. Ik snap niet dat hij door de ploeg aangewezen wordt om het woord te voeren.

AWestie

Z'n houding, z'n energie, z'n woorden, niks liet zien dat hij er ook maar zin in had. Niet geheel onverwacht inderdaad. Dit had je als redactie en team toch ook aan zien komen? En je kan voor een programma als deze echt makkelijk wat trucs voorbereiden. Al teken je een kruis op z'n hand waardoor hij onthoudt wat blijer te kijken, manmanman.

Maar ja, de NOS wilde graag nog een Drent en een veelstarter in een grote ronde voor het plaatje ofzo? Bij de Belg besteden ze meer aandacht aan hun tafels.

Murcia

Addy is geen man voor de mediaoptredens inderdaad, de obligate vlaggetjes vraag van Dione had hij het stadion uit kunnen slaan met de wedervraag waarom Matthieu niet voor TJV wil rijden en daarmee aangevend dat de enige echte Nederlandse versterking dus een onmogelijkheid is.

Rawolf

"Wanneer je ziet hoe zenuwachtig Pogacar deze ronde soms al onnodig zelf reageerde op situaties, zonder dat hij enige serieuze tegenstand had om zich druk om te maken, dan wil ik hem wel zien met twee tegenstanders uit een sterke ploeg waar hij zich wel echt druk om moet maken (even aangenomen dat Vingegaard nog een kleine stap zet)."

Zenuwachtig of is hij gewoon zoveel beter dat hij toch wel overal op kan reageren? Misschien vind hij het wel fijn om eventjes de benen los te schudden af en toe.

Pogacar komt op mij over alsof hij juist heel vertrouwen heeft in eigen kunnen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Engels is communicatief een ramp, maar wat mij wel stoort is dat veel mensen daardoor denken dat het ook een waardeloze ploegleider is

AWestie

'@Rawolf Ja dat snap ik wel, al kan het zenuwachtig over komen. Wat heeft hij ook te verliezen met 5 minuten marge, dan kan hij wat meer springen. Zo klimt hij ook. Ik ben wel benieuwd voor het moment dat Pogacar meer spelletjes moet spelen of echt tactisch moet, zoals Roglic (denk aan zijn vete met Nibali). Je zag een sneak peek daar van toen Roglic nog meedeed in de eerste twee etappes met het geloer naar elkaar.

Rawolf

'@Yeez, 1 van de hoofdtaken van een ploegleider is communiceren, met renners (en in mindere mate met pers). Dus ik snap die aanname wel enigzins.

AWestie

'@Yeez Ik ga er enerzijds aan twijfelen, omdat ik zijn optredens zo twijfelachtig vind. Aan de andere kant denk ik ook aan TJV: als zij blijkbaar al jaren (!) geloven in Addy, wie ben ik dan om dat tegen te spreken. Maar waar zou dan zijn kracht liggen? Zoals ik eerder al eens in dit forum plaatste: de meeste ploegleiders zijn echt black boxes voor mij. Ik zou graag meer willen weten van hun aanpak, ideeën en talenten.

Rawolf

Stel je voor,
6 uur Addy Engels in je oor

Nu snap ik wel
Waarom Roglic het doet met Niermann weetjewel

Sochtends samen joggen
Langs lange oprijlanen bewaakt door buldoggen

Daarna stukje fietsen
Met Niermann aan t nietsen

In zijn auto van de zaak
De 3e versnelling is nogal vaak de Sjaak

Wat een proza
Het is dat ik even in de trein zat te niksen ja

Laatst gewijzigd
Xevar

Op basis van wat ik de afgelopen jaren heb gezien aan documentaires, beelden uit de ploegauto's en mediaoptredens denk ik dat de meeste ploegleiders in het peloton niet veel verder komen dan "come on heh!" schreeuwen. Het is allemaal een pot nat en komt altijd zo amateuristisch over.

Lijkt mij verschrikkelijk om figuren als, ik noem maar wat, Hilaire, Bramati of Madiot als ploegleider te hebben. Om over de figuren bij Movistar nog maar niet te spreken.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Yeez Het is alleen jammer dat JV hem niet beter voorbereid. Het waren geen verrassende vragen. Clement wou ook zijn moment pakken om te benadrukken dat JV te weinig Nederlandse toppers heeft. Juist van ex-wielrenners verwacht ik veel meer waardering voor JV en hun inzet voor het Nederlandse wielrennen. Tuurlijk willen ze aan de top blijven en dat is nu niet mogelijk met alleen Nederlandse wielrenners. Dat weet iedereen. JV spant zich echter wel in om in de toekomst Nederlandse toppers in hun ploeg te hebben dan wel in de World Tour. Jammer dat de journalisten dit ook niet eens benadrukken.

Turtlehead

'@Rawolf

Met Grisha samen naar kansen turen,
Netjes door de bochten sturen,
Regelmatig toch hard op je muil,
Verder met wonden vol vuil,
Kijken naar nieuwe kansen,
Als hij maar niet met Addy hoeft te dansen.

Murcia

Voorbereiding had bij Addy niet geholpen, hij is gewoon niet iemand met verbale kwaliteiten en dat is op zich niet zo erg maar dan moet je zijn mediaoptredens beperkt houden. Overigens heb ik ook het idee dat je bij de meeste ploegleiders in het peloton niet veel meer moet verwachten in voorbespreking + koers dan de voorspelbare aanmoedigingen en het vloeken. In de klassiekers waar je dan wel eens een blik in de ploegleiderswagens mag werpen tijdens de koers wordt dat beeld niet bepaald weggenomen.

Grischa vind ik bij TJV het beste overkomen en ik heb het idee dat hij ook met de renners de beste klik heeft, zeker de toppers maar ik kijk er ook alleen maar van de buitenkant naar.

Clement wil iets te vaak de kritische beschouwer uithangen zeker als het zijn voormalige werkgever betreft. Dione was trouwens ook weer stompzinnig bezig met haar stelling dat iedere Nederlander automatisch het succes van een Nederlandse renner prefereert boven dat van een niet-Nederlander. Spreek voor jezelf dame, ik geniet van de manier van koersen van een renner niet zijn vlaggetje. Ik zou Wout bv nooit inruilen voor van Baarle alleen vanwege diens nationaliteit.

Laatst gewijzigd
Yeez

Clement praat als analist tijdens de koers ook op een toon alsof hij tegen kinderen van 8 praat. Net een meester die denkt hoe de vork in de steel zit

AWestie

Uit mijn werkervaring weet ik dat bijna iedere minkukel geprepareerd kan worden, maar is vast geen koud kunstje bij Addy.

Verder volg ik je verhaal volledig @murcia

japio

Zullen we het weer over koers hebben? Welk cijfer geven we TJV in deze Tour?

Yeez

'@japio Iedereen is vrij om over wat dan ook te praten toch?

Gezien de omstandigheden een 9. Puur kijkend naar de vooraf gestelde doelen (eindwinst) een 5,5, want het is geen moment spannend geweest

japio

'@Yeez: ja hoor, zeker. Maar ik vind het niet zo interessant om het over media-prestaties te hebben. Dit is een wielerforum, dus daar praat ik dan graag over. Maar dat is mijn voorkeur, dus zet gerust je gesprek voort.

Yeez

'@japio nee ik ben er ook wel klaar mee ;)

AWestie

Echt over koers: ik hoop dat Mike nog een stiekeme kans pakt vandaag. Dan heeft iedere renner uit het team dat nu nog over is een hoogtepunt te pakken.

Over de Tour: goeie verdeling van punten door @Yeez. Wat ik vooral ook waardeer is dat in een niet-spannende Tour TJV in ieder geval zijn best heeft gedaan om memorabele momenten te creëren. Want hij was saai, maar nog steeds interessant en mooi.

1 2 ... 345 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.