Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 346 ... 454 455
japio

Maar qua cijfer ben ik het wel met je eens. Gezien de omstandigheden hebben ze uitstekend gepresteerd. Zelfs met nog 4 man in koers, hebben ze gisteren toch wel weer hun stempel op de koerst gedrukt. En wie weet komt er morgen nog wat bij met WvA. Dus ze kunnen tevreden zijn wat mij betreft.

Turtlehead

Een 5,5 lijkt me vreemd.
Ik geef TJV een 8.

Dankzij WvA hebben ze er nog iets heel spectaculairs van gemaakt en de podiumplek van Vignegaard (mits geen Rasmussentje in de ITT) is zelfs vóór de start een grote hoofdprijs.
Normaal gesproken een 9,5 of hoger dus.

Maar de eindeloze valpartijen en het uitvallen van de halve ploeg en de wat warrige aanpak van de eerste week (al dan niet opgestookt door Matje, het zoeken van WvA en de eerste valpartijen) leidt tot puntenaftrek, daarom een 8 tot nu toe.

Yeez

'@turtlehead ik zeg ook als je puur naar de vooraf gestelde doelen kijkt. Het doel was eindwinst en daar hebben ze geen moment bij in de buurt gezeten (we weten hoe dat komt). Rekening houdend met de situatie dan is het nu een dikke 9 en rijden ze een hele hele goede tour

kelderfan

Het was volgens mij geen moment vervelend te noemen. Cijfers geef je achteraf maar tot nu toe doet TJV het meer dan goed. Met twee hele memorabele zeges heeft 't team zich getoond. De zege in de Ventoux-rit was echt top.
Vorig jaar was 't hele team top en dit jaar hebben zij gestreden voor wat zij waard zijn.
quote: "Jonas Vingegaard: 'Ik had niet mijn beste dag, heb onwijs afgezien."
En Mike Teunissen lijkt onzichtbaar, maar is een onmisbare schakel geworden.

rennerske

Met nog twee etappezeges in het verschiet onzinnig om nu al tot een slotconclusie te komen.

Rawolf

https://www.ad.nl/wielrennen/tankink-snapt-tactiek-jumbo-visma-niet-dat-is-toch-een-beetje-het-autistische-wielrennen~a5804f4f/

Yeez

'@rawolf Vingegaard voelde zich blijkbaar niet zo goed als de dagen ervoor en was denk ik bang dat carapaz hem zou lossen, dus vandaar dat kuss tempo ging rijden gok ik. Ik dacht eerst ook: demarreer toch Sepp, maar waarschijnlijk hengelt Pogacar hem toch fluitend binnen

kelderfan

goed gegokt @Yeez. Kuss ging op kop rijden voor Vingegaard, want Vingegaard reed op zijn tandvlees.

Cycling

Kuss als knecht bij Vingegaard in een vlakke etappe. Goed dat ook nu JV voor de ritoverwinning durft te gaan met Teunissen in de kopgroep. Ook al hebben ze maar 4 renners, waaronder een renner met podium kansen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Precies, viel achteraf uitstekend te begrijpen. Dit was voor Vingegaard op dat moment het beste en dat is het enige waar zij mee bezig moeten zijn, niet met wat de autistische wielervolger graag ziet (Pogacar de kop op dwingen, omdat dat zo zou horen).

Poeksel

Mochten de sceptici over de prestaties van Pogacar gelijk krijgen, wordt het rapportcijfer dan alsnog een 10?

Murcia

Tankink die over tactiek gaat lullen is altijd vermakelijk, nooit bij hem opgekomen dat Kuss dit deed voor Jonas om zodoende Carapaz te ontmoedigen een aanval te doen. Als Bram bij de belg zit gaat hij ook altijd net een tikkeltje negatiever praten over TJV. Daar heb ik geen probleem mee maar kom dan met een fatsoenlijke onderbouwing.

Rawolf

'@Poeksel, Vingegaard zn prestatie is nog wel wat opvallender/onverwachter dus zou er niet teveel op hopen haha

Ikzelf geloof er sowieso niet in, laatste jaren zijn de dopinggevallen allemaal renners die weinig tot niks presteren. Dat je met een goeie prestatie verdacht bent is ene merkwaardige correlatie statistisch gezien.

KissMyAce2.0

Teunissen behoorlijk opgefokt gekoerst. Wilde continu in laaste wiel rijden. En dan zeuren als ze op zijn wiel springen

xistnc

Kolder, zoals eigenlijk al jouw posts. Teunissen heeft zijn bijdrage geleverd en heeft bij momenten achteraan gezeten. Net als iedereen, wat je alleen ziet als je je aandacht wat verdeelt.

KissMyAce2.0

Ik weet vrij zker dat Teunissen t meest achteraan heeft gezeten van allemaal

Murcia

Mike deed gewoon zijn beurten op het moment dat achter hun vol werd doorgetrokken door het peloton en toen de vlucht de zegen kreeg zat hij echt niet de hele tijd achterin. Het werd vanaf 50 km voor de streep een situatie met vele aanvallen waarbij ook hij zijn duit in het zakje deed. Pokeren hoort daar ook bij en dus een paar keer de anderen het laten oplossen maar dat hij het anker van de groep was nou nee.

YogiBear

De positie van Teunissen in de kopgroep vandaag heeft er wel mooi voor gezorgd dat TJV nu derde is in het ploegenklassement. Geen idee wat het oplevert trouwens.

Murcia

Leek mij ook de enige verklaring voor het rijden van INEOS achter zijn groep aan en maakte het zich laten opslokken van Greg door het peloton nogal duur. Want TJV wipte over INEOS en Ag2r heen. Net als xistnc die het eerder aanhaalde meende ik begrepen te hebben dat die derde plek 20000 euro voor de kas heeft opgeleverd. Bijna gelijk aan de opbrengst van twee ritzeges dus niet te versmaden.

S. Morgenstern

20K begreep ik.

Daarnaast de zekerheid dat ze hun serie bij de eerste vijf in het ploegenklassement van WT-rondjes voort zetten. Geen slechte reeks voor een ploeg met problemen in de breedte: 3e, 5e, 4e, 4e, 1e, 3e, 5e, 1e en 3e

Laatst gewijzigd
Daniel17

https://www.knwu.nl/magazine/tweeling-mick-tim-van-dijke-een-team-een-taak

Een mooi interview met de gebroeders van Dijke

KissMyAce2.0

Waarom reed Ineos dan niet samen met ISN mee op kop om de groep terug te halen?

S. Morgenstern

Deden ze in eerste instantie ook, tot ze de hopeloosheid inzagen

KissMyAce2.0

Ah toen was ik net naar de wc zeker? Of een biertje pakken

S. Morgenstern

Zal dan vast tijdens één van die tripjes geweest zijn inderdaad; ik heb geen idee wat jij wel hebt meegekregen van de koers, dat kun je alleen zelf inschatten.

1 2 ... 346 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.