Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 350 ... 454 455
mus van de maasstad

TJV krijgt van mij een 10

Als je als ploeg naar de tour komt om te winnen en je hele ploeg ligt de eerste dagen in de lappenmand, je kopman en topfavoriet word van zn fiets getorpedeerd waarna hij niet veel later moet opgeven, je 2 wegkapiteins vallen letterlijk uit door toedoen van een ander, je beoogde reservekopman haalt zn niveau niet en gaat ziek naar huis. Als je ondanks dat alles 4 etappes wint en als 2e in parijs op het podium staat...

Echt heel knap

Turtlehead

Ik maak van mijn -te vroeg toegekende- 8 een 9+.
Er is nog ruimte voor verbetering… (oranje juig-cape en/ plekkie 1 op t eindpodium).

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Xistnc
Ik heb al cijfers gegeven hoor. Moet je wat terugbladeren
Maar zeker wouw die Mike Teunissen, die even laat zien, dat 't ook met z'n tweeën afkunt.
Die Wout Van Aert maakt 't toch even keurig af. Dank ook aan Philipsen, die er mede voor zorgde, dat DCQS ernaast greep. Die arme Cav weer in tranen.
@S.Morgenstern
Heb je genoten van TJV met deze schitterende zege #3 voor Wout Van Aert.
Je ziet dat treintjes er niet meer zijn, want jouw DCM met treintje Bol kwamen er niet aan te pas.😉

S. Morgenstern

Mooi inderdaad, uiteindelijk toch ook nog een massasprint gewonnen door een sprinter zonder treintje! Wel met één weergaloze leadout die vandaag voor drie leek te tellen, maar alsnog pak je die toch mooi maar even mee.

kelderfan

Maar Xistnc wat denk je van 9 plus.
Die Jonas Vingegaard verdient toch wel een dikke 9 plus;
Wout Van Aert krijgt van mij een 10; met drie zeges op verschillende wijze sprint, bergrit en tijdrit.;
Sepp Kuss kwam er helemaal doorheen en krijgt van mij een 9;
Mike Teunissen was 't cement en de lead-out van TJV en krijgt van ook een 9.
De overige leden kun je niet beoordelen want valpartijen zijn te vaak spelbreker.

Moreno Ventura

De TJV Tour was uiteindelijk uitstekend, gezien hoe het in week 1 was gegaan: 4 etappezeges, 3 WVA gewoonweg fabuleus, talent van zeldzame grootheid...
De 2e plaats van Jonas, de best mogelijke tegen de Pogacar van vandaag (alleen de beste Roglic en Bernal kunnen hem verslaan), belangrijke klasseringen in de etappes, goed werk van Sepp en jou Mike, het was niet gemakkelijk om slechts 4 te blijven, je aangewezen leider te verliezen, een knecht als Tony of Robert.
Volgend jaar ben je terug voor het grote doel met zowel Primoz als Jonas.
Als je 10 krijgt als je de Tour wint voor ons team, dan kan je niet minder dan 9 krijgen!
Groeten, zoals altijd, uit Italië!

Janitjoe

Kassa:

Jumbo-Visma's Jonas Vingegaard earned €220,000 for his position as runner-up in the final classification, and along with €15,000 for second-best young rider and his stage prizes, he brought in €246,470.

Thanks to Wout van Aert's trio of stage wins and Vingegaard's podium placing, among other results, Jumbo-Visma claimed the second-most of any team, earning €358,270.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dan heb je gelukkig toch nog een treintje met de drieling Teunissen en niet-sprinter Van Aert. Ik vraag mij af of die broertjes van Dijke dat ook niet zouden kunnen, maar dan met Kooij..

S. Morgenstern

Geen idee of die ooit prestaties neer gaan zetten van absoluut wereldtop niveau. Ik weet ook niet of je daar nu de lat moet leggen.

deharderpeter

pff en dan waren er hier een aantal die voor de tour aan Teunissen twijfelde..... wat een leadout!

Rawolf

Moet gezegt worden na mjjn kritiek op Teunissen in de ontsnapping, deze leadout was zeer indrukwekkend. Uitstekend werk van Teunissen.

Eindcijfer 8, voor mn gevoel is de klasbak Wout van Aert niet helemaal goed benut, tactisch conservatief in de eerste week en mede daardoor bovengemiddeld vaak slachtoffer van valpartijen.

Positief is Vingegaard over heel de ronde, fijn dat Kuss en WvA ondanks 2e plek gc de kans kregen voor ritwinst en zo ook de druk van Vingegaard schouders afgehouden.

YogiBear

Zat de sprint nog eens na te kijken, maar heb wel het idee dat Van Aert zijn fiets een paar meter te laat naar voren gooit. Of kijk ik naar de verkeerde streep?

Yeez

'@yogi dat klopt inderdaad!

Daniel17

Volgens mij gooit van Aert in bijna elke sprint zijn fiets net wat te laat naar voren

wieler4live

Fantastische tour voor jv als je het mij vraagt.

@yeez
Is het mogelijk om de rest van het programma met de renners die bekend zijn op de eerste pagina te zetten.

Verder ben ik ook echt benieuwd wat een vindegaard en een Foss nog gaan rijden dit jaar. En de rest van de ploeg natuurlijk ook

kelderfan

Ja @Yeez en hij wint gewoon. Dat is toch een wonder als je net wat te laat bent.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@Rawolf Was WvA conservatief gebruikt in de eerste week of het team? Wouts misgrijpen in de eerste week was volgens mij vooral gebrek aan vorm, die pas in de tweede week kwam. De blindedarm kwam wat dat betreft precies goed. Het team liet als een van de weinigen nog wat tactische noviteiten zien.

Het kon alleen beter met nog een Nederlandse TJV-winst of geel en/of eindwinst. 9+ is een prima score wat dat betreft.

Murcia

Als geheel verdient de ploeg een 9 voor deze Tour van mij, de doelstelling Eindzege niet gehaald maar wel op een fenomenale manier zich herpakt en in week twee en drie meer dan dominant aanwezig.

Individueel steken Wout en Jonas er tussen uit. Wout krijgt van mij een 9,5 voor de ongekende prestatie om zijn vorige deelnames in de schaduw te zetten en Lamberts een 10 omdat hij als trainer weer precies wist hoe en wanneer zijn pupil op topniveau te krijgen. Jonas een openbaring en voor mij een negen, geeft de ploeg zo nog meer een luxeprobleem en ook hier een shoutout naar zijn trainer, ik dacht Tim Heemskerk. Klasse werk geleverd!

Sepp zo wat bevroren in de eerste week maar een geweldige zege in Andorra na ook een geweldig uitgepakte tactische keuze van de ploegleiding, Krijgt van mij een 8+ Mike is iemand die ik het na alle misere gun om deze Tour met een paukenslag af te sluiten en dat levert hem een 8 op. Niet alleen vanwege vandaag maar ook om zijn curve naar boven in deze Tour, ging beter klimmen en bezorgde de ploeg op vrijdag nog eens 20000 euro extra via de sprong in het ploegenklassement.

Robert en Primoz hebben beide te kort meegedaan om er een cijfer aan te verbinden, al vond ik de zevende plek als Mummy in de tijdrit wel een speciale vermelding waard voor wat betreft Primoz. Die komt wel snoeihard terug.

Tony zwaar in de kreukels na val één, geen kopman meer om te piloteren en daarna weer gevallen. Diens valpartijen lijken net als bij Primoz wel iets meer structureel te worden al is de eerste natuurlijk op het conto van opi en omi mevrouw te zetten. Krijgt van mij een vijf net als Steven die een matig seizoen niet kon omdraaien hier.Ook gevallen natuurlijk maar het was te weinig wat hij kon brengen hier. Die etappe naar Andorra met het overleg in de kopgroep gaf perfect aan dat Wout de patron was en hij de knecht. Die rol zal meer de zijne worden vermoed ik de komende jaren.

kelderfan

'@Murcia
Eens met je verhaal. Alleen Roglic is eruit gegooid. Dat was geen stuurtjes tegen elkaar.
Gezien 't halen van Dennis, denk ik dat Martin volgend seizoen afscheid gaat nemen. Zoiets als met Wynants is gebeurd.

Murcia

'@kelderfan
Over de actie van Colbrelli deel ik je mening maar het rijden in het peloton blijft een aandachtspunt voor Primoz, hij was het wiel van Wout kwijt en dat had nooit mogen gebeuren. Daardoor komt hij weer te zwemmen en dan worden de risico's ook groter op dit soort ongein. Dennis lijkt mij puur gehaald voor de rol als locomotief van de klimtrein maar die kan er gerust wel wat bij doen al zie ik Affini meer als de natuurlijke vervanger van Tony in de toekomst.

xistnc

Ik houd het op een 8,5. TJV is er opnieuw niet in geslaagd om de Tour te winnen, ongeacht hoeveel ze wel gewonnen hebben en ongeacht de weerbaarheid na alle tegenslag. En als je met slechts 4 man Parijs haalt, mag je je niet alléén achter pech verschuilen. De valgevoeligheid van Martin, Roglic en Gesink moet goed besproken worden. De neergaande prestatiecurve van Kruijswijk moet ook geëvalueerd worden. Het ontbreken van de oranje juichcape mag ook best een punt van discussie zijn. Kortom: veel prijzen gewonnen en veel stof tot nadenken verzameld.

Daniel17

Ik vind dat Gesink helemaal niet zo veel valt eigenlijk, maar het leidt vaak wel tot een blessure.

Bij Roglic is het andersom, maar is meestal beperkt tot schaafwonden. Misschien voor hem toch maar een broek maken van dat Dyneema van DSM of een soortgelijke stof. Dat zou toch een hoop schelen qua schade en nachtrust.

goldone123

'@murcia ik deel je mening Rohan Dennis word denk ik idd gehaald voor de klimtrein want wat hij deed in de giro moet hij gwn weer kunnen toch ?

$kedel

ROGLIČ Primož: 6
VAN AERT Wout: 9.5
GESINK Robert: 6
KRUIJSWIJK Steven: 4
KUSS Sepp: 6.5
MARTIN Tony: 3.5
TEUNISSEN Mike: 8.5
VINGEGAARD Jonas: 9.5

LAPORTE Christophe: 3
POELS Wout: 8

Grischa Niermann: 9
Addy Engels: 3.5

Rico.

Tja, als je op basis van één slecht interview 5.5 punten verschil kan zien tussen de ploegleiders hoeven we de rest ook niet serieus te nemen.

1 2 ... 350 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.