Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 351 ... 454 455
AWestie

Haha Addy was ook niet in de Tour, dan een cijfer voor Van Dongen, Maassen en Zeeman

$kedel

Haha... Dat was nog voor die Giro, verder heb ik daar toch weinig zicht op gehad maar Engels altijd -1, en +4 voor zijn gitaarspel.

Yeez

Moeten we dit nu serieus nemen? Kom op zeg

$kedel

Yeez: 2💋

Laatst gewijzigd
madeinstars

Eens met de consensus.

Cijfer 9+. De enige smetjes (die niet door overmacht komen, zoals de valpartijen) zijn eigenlijk de vorm van Kruijswijk en de vorm in de eerste week van Kuss.

Eens te meer heeft Jumbo bewezen 'gewoon' bij de beste ploegen ter wereld te horen na de moeilijkere maanden mei en juni (waar de criticasters alweer klaarstonden om de ploeg volledig af te branden). Misschien in de breedt niet zó sterk als een Ineos, maar daar is het budget dan ook niet naar (Rawolf 'we-hebben-geen-weet-van-het-budget-dus-dat-kan-je-nie-als-argument-gebruiken' kom er maar in), maar verder kan het met elke andere ploeg in de WT op praktisch elk vlak van het wielrennen wedijveren om de eerste plek.

japio

'@madeinstars: ook Kuss was gevallen, net als Kruijswijk. Dus mogelijk houdt hun presteren aan het begin daar ook verband mee.

Verder ben ik het qua cijfer met je eens. Niet zo dominant gereden als vorig jaar, maar wél prijs gereden. 4 ritzeges en een 2e plaats in het eindklassement is dikke prima. En zelfs met maar 4 renners in koers, staan ze nog relatief hoog in het ploegenklassement. Dat zegt genoeg, als de absolute kopman vroeg uitvalt.

Yeez

Kuss is niet echt gevallen hard gevallen. Die had geen fysieke schade. Gelukkig was zijn niveau in de laatste week weer als vanouds. Kruijswijk is wel de enige waar inderdaad goed geëvalueerd moet worden waardoor zijn niveau minder is

horsm

Ik denk ook 8,5 - en dat is ook omdat tijdens de Tour de hoop op toekomstige eindwinst aan het vervliegen was. Vorig jaar eindigde nog met het idee: misschien lukt het Roglic volgend jaar wel. Nu ben ik wat minder hoopvol.

Verder is 4 etappes en podium natuurlijk fantastisch. Maar wielrennen is ook altijd dromen over mogelijkheden.

AWestie

Ik blijf het altijd wel een ingewikkelde vinden in hoeverre valpartijen nou aan te pakken zijn. Dat ongelukken in een klein hoekje zitten is onvermijdelijk, maar het is ook typisch dat TJV volledig op de vloer heeft gelegen en bij UAE het team nog redelijk ongeschonden door de Tour is gekomen.

In het verlengde daarvan bijvoorbeeld ook dat Roglic meestal zonder erg valt en dat Kelderman altijd minimaal iets zwaars moet breken. Het is voor mij iets ongrijpbaars en ik ben benieuwd hoe TJV hier na de tour over evalueert. Gaan ze gegarandeerd doen lijkt me.

Op dit onderwerp gaat het echt over meer dan 'ja roglic zit nog niet zo lang op de fiets' of 'je moet ook niet te gegroepeerd vooraan zitten'. Dat zijn simpele antwoorden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

UAE heeft ook behoorlijk in de lappenmand gelegen na de eerste week. Volgens mij één van de belangrijkste redenen waarom ze in de breedte een stuk minder waren dan je had mogen verwachten van die selectie.

kelderfan

'@AWestie
Roglic viel niet zonder erg. Hij is helaas geen Van Aert. Maar hij is hier eruit gegooid door een vriendelijke collega.

horsm

... een vriendelijke collega die vanwege de toverdrank de kracht van zijn zwieper verkeerd inschatte.... 😜

AWestie

'@kelderfan Lees eens goed, ik schrijf meestal.

Rawolf

"Ik blijf het altijd wel een ingewikkelde vinden in hoeverre valpartijen nou aan te pakken zijn. Dat ongelukken in een klein hoekje zitten is onvermijdelijk, maar het is ook typisch dat TJV volledig op de vloer heeft gelegen en bij UAE het team nog redelijk ongeschonden door de Tour is gekomen."

Andere teams hebben ook echt wel te maken gehad met valpartijen. Hirschi en Mcnulty hebben daar ook echt een blessure aan overgehouden maar er zijn er nog wel meer van UAE gevallen.

Tony Martin recent, Geraint Thomas, Roglic, Kelderman enz liggen er echter wel heel vaak bij. Daar is het toch ook een deel onkunde.

AWestie

Eens @rawolf, ben ook gewoon zoekende. Het is eerder een opmerking dat we deze discussie vaak zo plat voeren denk ik.

japio

'@Rawolf: óf het is omdat zij vanwege hun ambities vooraan moeten zitten, en dus vaak in het gedrang komen. De Gendt valt idd zelden, maar die zit meestal op zijn gemak achterin het peloton.

T80JZ

"Als je de ambitie hebt om een absoluut topteam op te bouwen kun je je niet beperken tot Nederlanders." Interview met Merijn Zeeman https://www.volkskrant.nl/sport/als-je-de-ambitie-hebt-om-een-absoluut-topteam-te-bouwen-kun-je-je-niet-beperken-tot-nederlanders~b4a559b2/

Laatst gewijzigd
Murcia

Dank!
Hier zit de crux voor mij: En die is geen Nederlander.
‘Ik ben Nederlander en ik vind het ook mooi als Nederlanders het goed doen. Maar als je de ambitie hebt om een absoluut topteam te bouwen en je laat je vervolgens beperken tot nationaliteit in plaats van kwaliteit, dan kun je geen topteam bouwen. Als je daarboven een Nederlandse renner zet, omdat de Nederlandse fans ons dan leuker vinden: daar wordt het geheel niet beter van. Dan gaat de rest ook met minder genoegen nemen.’

Die slaat overigens op Vingegaard, verder viel mij op dat hij in het rijtje van sponsors voor onbepaalde tijd naast Jumbo en Pon ook Visma noemde, ik meende dat die laatste een contract had voor vijf jaar. Als dat ook is omgezet naar onbepaalde tijd is dat zeer goed nieuws voor de continuïteit.

Jopie

Keurig interview van Zeeman. Die moet toch ook strontziek worden van dat geouwehoer over te weinig Nederlanders.

japio

'@T80JZ: Bedankt.

Tussen de regels door krijg ik toch de indruk dat Dumoulin niet meer voor klassementen zal gaan. Een andere fase in de carrière zou wel eens andere ambities kunnen betekenen. Voor mij als Nederlandse wielerfan jammer, maar als dat beter bij hem past, is dat goed.

T80JZ

Contract met Cervélo is recent ondanks de korte duur van de samenwerking opengebroken en ook voor onbepaalde tijd afgesloten zie Wielerflits https://www.wielerflits.nl/nieuws/samenwerking-jumbo-visma-en-cervelo-voor-onbepaalde-tijd-opgewaardeerd/

Uit het interview met Zeeman blijkt ook hoe belangrijk de ploeg voor de ontwikkeling van Vingegaard is. "Als hij niet in een professionele structuur was terechtgekomen, had je nooit meer van hem gehoord."

S. Morgenstern

Duidelijk verhaal inderdaad.

Oomen is dus blijkbaar geen renner met de testwaarden van een Tourwinnaar. Niet onverwacht natuurlijk, maar wel weer jammer.

Rawolf

"Daarvoor zetten jullie in op de Deen Vingegaard of de Noor Tobias Foss. Wil jullie hoofdsponsor, supermarktketen Jumbo, niet een Nederlandse rondewinnaar?

‘Alleen: die is er niet.’"

Zou Zeeman weleens van Thymen Arensman gehoord hebben vraag je je dan af.

Verder duidelijk interview, ook totaal onrealistisch om alleen nederlandse kopmannen te willen. Dan jaag je die 'buitenlanders' zo weg.

T80JZ

Cervélo is natuurlijk van Pon. Even niet aan gedacht.

kelderfan

Precies @japio
Vooraan zitten met je ploeg zorgt voor gedrang met nare bijwerkingen zoals duwen en trekken.
Maar de meest gevaarlijke plek is vaak vlak achter de eerste renners.
Martin zat met achter zich de hele ploeg en wordt door zo'n selfie-dame in de problemen gebracht.
Vraag maar aan Gesink hoe dat werkt.

1 2 ... 351 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.