Het is de tweede koers met Groenewegen toch? Heeft daarvoor al koersen zonder Groenewegen gereden, heeft in Wallonië waarschijnlijk dagen waar Groenewegen er al af zal liggen en heeft in de rest van het seizoen (kijkend naar de kalender van de ploeg) nog genoeg koersen om voor zijn eigen kans te rijden.
Ik begrijp de ongeruste reactie op een koers samen met Groenewegen eerlijk gezegd niet goed. Blijft volgens mij gewoon een mooie mogelijkheid om dingen op te pikken van iemand met veel ervaring op het hoogste niveau.
Ik vind het gewoon nogal voorbarig om zorgen te hebben over de kansen van een negentienjarige die voor de tweede keer in het seizoen een koers gaat rijden met een sprinter van het niveau van Groenewegen. Heeft volgens mij niets te maken met het niet goed kunnen begrijpen van de zorgen. Maar goed, ieder zijn ding inderdaad.
Engels heb ik alleen bij de avondetappe gezien.
Niermann zit in de eerste ploegleiders auto (de ene keer met Van Dongen, de andere keer met Maassen) en communiceert met de kopman (Vingegaard in deze fragmenten). Zeeman in de tweede en daardoor vlak achter Van Aert en Kuss bij hun overwinning.
A wist niet dat de avondetappe dit keer nog in nederland was.
@morgenstern, ik noem Zeeman - Dongen de eerste omdat die achter de vroege vlucht rijd als er een jumbo renner mee is. Niermann houd zich bezig met de klassementsman van dienst zoals hij dat altijddoet tegenwoordig.
Technisch gezien dan de 2e wagen maar zeeman lijkt me wat belangrijker voor de algemene lijn vd ploeg, Niermann zoomt erg in op een aantal renners binnen zijn takenpakket
Ik denk dat het te maken heeft met Kooij's ongelofelijke vorige seizoen, Morgenstern. 10 overwinningen ofzo
Ik zie In hem nog steeds een sprint klasbak die je in de wat kleinere rondjes kopman zou moeten maken. En in andere rondjes ook om te leren. Misschien maak ik me ten onrechte wat zorgen. Maar ik ben denk ik een all inclusive Jumbo Visma fan. Volkomen gefixeerd op mijn renners in elke race die ik kijk. Juichend, maar ook vloekend. Verliefd maar ook kritisch. Ofzo
De tweede ploegleiders auto zit doorgaans achter de vroege vlucht. Niermann was eerste ploegleider tijdens de Tour en zat daarom dus in de eerste ploegleiders auto. Zeeman is buiten zo'n ronde inderdaad meer van de grote lijnen, erin vooral van het coachen. Vaste koppels hadden ze niet, hoewel ik meen dat Van Dongen meestal naast Niermann zit.
Prachtige Tour. 4 etappes en een 2e plaats. 4 jaar op rij podium in de Tour met Roglic, Kruijswijk, Roglic en Vingegaard. Knap scoutingswerk en geeft de sterkte van het team aan. Van Aert is een wereldtopper en wellicht de meest veelzijdige coureur op de wegfiets. Kuss kwam er gelukkig de laatste week doorheen. Teunissen een wereld lead out in Parijs, hopelijk kan die knallen in het najaar.
Morgen lekker met de jonge groep vrijbuiteren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.