Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 355 ... 454 455
Fanny

'@Morgenstern
Quote: Bouwman stond volgens mij niet op de longlist voor de Vuelta. Nu schat ik het wel zo in dat er daar een aantal van vertrekken (Tolhoek en Harper), maar vraag me af of je zelfs dan wel plek hebt voor Bouwman om zijn programma om te gooien. Roglic is er tenslotte al bij gekomen. Lijkt mij dat Bouwman zijn ‘normale’ programma af gaat werken met meer eigen kansen

Ik ga ervan uit dat Bouwman net als Hofstede de Vuelta gaan rijden gezien zijn Strava (langdurige hoogtestage Tignes).
Dus dan geen Tour of Brittain met een TTT.
Maar misschien weet jij het wel weer beter.
Omdat ik zie dat Affini ook nog steeds op hoogtestage is in Tignes gaat hij misschien ook naar de Vuelta, al acht ik die kans wel klein.
Maar misschien wel Polen en daarna de Tour of Brittain met de TTT.

S. Morgenstern

Harper, Roosen en Kooij hebben ook een langdurige hoogtestage gedaan. Dat doen de meeste renners van deze ploeg in deze maand en die rijden zeker niet allemaal de Vuelta. Zoals je bij Affini die kans ook klein in schat.

Laatst gewijzigd
Yeez

De renners die niet de tour doen gaan bijna allemaal elk jaar op hoogte in de zomer. Eerst in Kuhtai en sinds dit jaar in Tignes. Dat zegt dus helemaal niks.

Roglic
Kuss
Kruijswijk
Gesink
Oomen
Hofstede
Eenkhoorn
?

Zijn tot nu toe de meest logische namen/zekerheidjes voor de vuelta. Misschien dat harper of tolhoek nog een kans maakt. Al is van tolhoek al zeker dat die (net als bennett) weggaat.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik verwacht zelf Van Hooydonck erbij. Stond volgens mij ook op de longlist, voegt wat vermogen voor de vlakke finales toe aan een selectie met weinig goede loodsen (Eenkhoorn is bijvoorbeeld niet geweldig in dat werk) en het zou richting Roubaix en volgend jaar ook een goede investering zijn (net als bij Eenkhoorn).

Laatst gewijzigd
Fanny

In zomer 2018 had TJV op zijn trainingskamp in Oostenrijk een 18 jarige Pool om te testen tw Filip Maciejuk.
Nu wint deze jonge Pool (21) de Nations Cup etappekoers Le Etoile d'Or.
Zou TJV hem nu wel inlijven na het winnen van deze etappekoers in de Nations Cup ?
Marijn van den Berg (22) eindigde trouwens als 4e in het eindklassement.

Cycling

Volgens mij is iedereen het wel eens over de 7 Vuelta namen die door Yeez genoemd worden. Het is even afwachten welke keuze ze voor de 8e renner maken.

kelderfan

Ik verwacht ook Van Hooydonck in de Vuelta-ploeg.
Het kan natuurlijk zo maar zijn, dat bijv. Sepp Kuss na de toch zware TdF vrijaf krijgt.
Dus zeker zijn Roglic, Gesink, Kruijswijk, Hofstede, Oomen, Van Hooydonck. Dan zijn Harper en Koen Bouwman zeker goede opties voor deze Vuelta, want Roglic zal wel om een sterke ploeg vragen om de Vuelte voor de derde keer binnen te halen.

kelderfan

'@Fanny
Zou Niermann die jonge Maciejuk nog op zijn radar hebben. Want ja dat is volgens mij ook een talentje.

Cycling

'@Kelderfan Kuss is gewoon een zekerheidje voor de Vuelta. Hij is niet kapot uit de Tour gekomen, gezien zijn laatste 2 weken. Welke wedstrijd moet Kuss anders rijden?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@harryjohan71
Goed punt hoor. Want Sepp Kuss is een ronderenner pur sang. Maar ook Vingegaard wordt nog niet genoemd en die is in de rangorde toch gestegen.

Fanny

'@Kelderfan
Geen idee, al zal TJV de Pool wel hebben gevolgd in de afgelopen jaren.
Echter heeft hij tot nog toe, behalve de laatste genoemde koers, geen geweldige resultaten behaald.
Zal in ieder geval geen dure allround klassieke belofterenner zijn.

kelderfan

'@Fanny
Ja, door zijn goede tijdrit heeft hij Le Etoile d’Or gewonnen. Maar verder zijn er geen noemenswaardige uitslagen.

S. Morgenstern

Kuss heeft al zes grote rondes gereden en deed er al twee keer eerder twee in één seizoen. Hij is ook geen renner die voor een klassement reed, dus komt niet volledig afgedraaid aan de finish. Vingegaard heeft er net zijn tweede grote ronde op zitten en zijn eerste Tour, meteen de volle drie weken voor een klassement. Ik begrijp wel waarom hij niet wordt genoemd.

xistnc

Als Bouwman werkelijk voor de ToB staat gepland, zal hij dus de Vuelta niet rijden.

tdola

De 1e 6 namen van yeez zijn een zekerheid voor de vuelta, als geen ziekte/blessures.

Eenkhoorn lijkt logisch, maar weet niet of dat algemeen idee is hier, of dat dat ergens bevestigd is. Voor laatste plek lijken bouwman, Harper, van hooijdonk de meest logische opties. Evt zou dumoulin, martin of tolhoek (laatste verwacht ik niet) ook nog kunnen.

Rawolf

Taco van der Hoorn heeft nooit een grote ronde geredennbij Jumbo dus zo logisch vind ik Eekhoorn niet

AWestie

Taco is Pascal niet?

Fanny

Ik schat in dat Eenkhoorn afvalt voor de Vuelta naast Tolhoek.

S. Morgenstern

Van der Hoorn heeft twee jaar bij Jumbo gereden, waarbij hij vorig jaar een vertrekkende renner was. Eenkhoorn is gewoon aan de Vuelta toe.

Murcia

De reden dat Eenkhoorn bij mij op het lijstje staat is simpel, hij is nu in zijn vierde jaar bij de ploeg en heeft nog steeds geen grote ronde gereden. De oude regel is dat als je stappen wilt maken in het voorjaar je de drie weken van een grote ronde nodig hebt. Dus vanuit het standpunt van zowel hemzelf als de ploeg lijkt mij een Vuelta start noodzakelijk. Primoz heeft al een deftige omlijsting en Pascal kan op het vlakke zijn mannetje echt wel staan als knecht.

S. Morgenstern

https://www.destentor.nl/regiosport/pascal-eenkhoorn-fietsen-in-dienst-van-de-koning-van-belgie~a380df27/

Fanny

'@Morgenstern
Er staat dat hij waarschijnlijk de Vuelta gaat rijden. (Stentor van 02-04-2021).
We gaan het zien of hij dat inderdaad gaat doen.
Ik verwacht trouwens dat TJV binnen nu en volgende week de opstelling voor de Vuelta vrijgeeft.

Murcia

Een artikel over Tom en zijn voorbereiding op de OS, nette beschrijving over diens zoektocht ook binnen de ploeg en met iets meer achtergrondinformatie: https://www.volkskrant.nl/sport/tom-dumoulin-kreeg-alle-ruimte-om-de-route-naar-tokio-voor-hem-zo-aangenaam-mogelijk-te-maken~b728db70/

PS
Nog de tip om dit te openen in de incognito modus.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, in tegenstelling tot sommige genoemde renners die een heel ander programma hadden voor het najaar, ging Eenkhoorn al vanaf de winter waarschijnlijk de Vuelta rijden. Lijkt me dat als wij dan een inschatting moeten doen, op basis van de informatie die wij hebben, dat we dan Eenkhoorn eerder in de Vuelta kunnen verwachten dan iemand als Bouwman. Ik zie geen aanleiding om iets anders te denken, of zie ik iets over het hoofd?

AWestie

Wat een ongelooflijk interessant artikel, leest voor mij vooral als een bevestiging van hoe ik Tom zie na de laatste docu bij toen Sunweb van Powned en Code Geel. Bij de eerste zag je echt iemand die met moeite bewoog in zijn omgeving en problemen had met de omkadering. Bij code geel was er vooral iemand in beeld die moeite had met zichzelf en niet meer wist wat goed was en zich ging frustreren over andere dingen. Fijn dat hij nu gewoon vrijheid ervaart om zijn route uit te stippelen.

1 2 ... 355 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.