Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 357 ... 454 455
kelderfan

Ja Eenkhoorn was toen echt goed bezig en na gedane arbeid lekker laten uitbollen met Timo Roosen.
Derhalve worden nu twee nieuwe knechten gehaald voor Wout in combinatie met Vlaanderen.

Rawolf

"Jumbo is een professionele ploeg, waar ze een jonge renner die zijn ronde debuut maakt daar goed op voorbereiden. Die gaan ze niet een paar dagen ervoor in Vlaanderen opstellen (en in eerste instantie ook in Roubaix, maar goed), om hem dan snel nog even in te vliegen. Dat weet jij ook natuurlijk (deze opstelling van jou lijkt me een keuze, geen onkunde), dus beetje zinloos dit"

Roubaix is een goed punt maar ik kan niet inschatten hoe realistisch die kans toen werd ingeschat.

De echte reden waarom Eenkhoorn de Vuelta niet reed is natuurlijk dat hij niet past in een klassementsploeg rond Roglic en hij niet essentieel genoeg is in de selectie om hem toch te selecteren om te groeien.

kelderfan

Dat brengt mij op volgend seizoen Vlaanderen. Wout krijgt dan met Laporte, Van der Sande?, Van Dijke, Teunissen, Roosen en Van Emden/Dekker/Groenewegen/Eenkhoorn, Affini een aardige trein mee.

Yeez

'@rawolf ik denk vooral omdat wout anders helemaal geen fatsoenlijk team om hem heen had zonder teunissen. Maar goed, ik hoor het wel als je weer iets anders hebt gevonden om over te miepen. Ik ga eens in het dsm topic kijken hoe je daar 180 graden draait en ineens alles zoekt om iets goed te praten. Want daar is het allemaal normaal dat renners een vuelta selectie wordt beloofd, om er volgens te worden uitgeknikkerd

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Onkunde dus, ook goed. Roglic rijdt weer de Vuelta, dus is Eenkhoorn weer niet daarbij dan volgens jou. We gaan het zien. Ik zou het een blunder vinden van de ploeg.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Dijke? Groenewegen? Van Emden zou eventueel nog kunnen, Kooij ook en misschien Dumoulin, maar het lijkt me het meest waarschijnlijk dat je de zeven tussen die andere acht kunt vinden.

Laatst gewijzigd
Rawolf

"@rawolf ik denk vooral omdat wout anders helemaal geen fatsoenlijk team om hem heen had zonder teunissen."

Dit is toch onzin, dat weet je zelf ook wel. We zijn er net achter gekomen dat de RVV en Vuelta aantoonbaar combineerbaar zijn.

"dus Eenkhoorn weer niet daarbij dan volgens jou. We gaan het zien. Ik zou het een blunder vinden van de ploeg."

Ik niet want de dagen van Eenkhoorn zijn toch geteld als ze gaan doorinvesteren in de klassiekerploeg :p

Volgend jaar word wel leuk in t voorjaar, eindelijk goede ondersteuning in de klassiekers. Ik zeg het maar; die Laporte is een goede aanwinst.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

We zijn er echter nog niet achter dat renners die hun ronde debuut maken bij deze ploeg daar een uitgekiende voorbereiding voor krijgen, dus blijven we gewoon anderen onzin verwijten. Nee, dat bij andere ploegen een paar uitzonderingen werden ingevlogen (soms zelfs met knieblessures), toont aan dat het daar niet mee te maken had.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik heb Rui Oliveira net gebelt en hij had geen knieblessure, UAE schijnt ook geen prutsploeg te zijn op t gebied van voorbereidingen.

RVV prima laatste prikkel, dagje uitrusten en dan starten aan de vuelta. Neem aan dat Eenkhoorn daar naar toepiekt, een renner in vorm herstelt snel.

De Zeboe van de Zoncolan

Parijs Roubaix werd ongeveer een week voor de start van de Vuelta definitief afgelast. Had Eenkhoorn toch een ruime week om zich voor te bereiden (en Hofstede een week om zijn teleurstelling weg te drinken)

S. Morgenstern

Ja man, had prima gekund!

kelderfan

'@S.Morgenstern
Kooij en Eenkhoorn zijn jongens die 't heuvelwerk goed verteren. Die twee zijn prima geschikt om bijv. Ruta/Catalunya Krijswijk te ondersteunen en te sprinten.
Van Dijke, Mitch en Dylan Groenewegen kunnen goed passen in 't Vlaamse voorjaar met Jos van Emden.

S. Morgenstern

Nee, de beste renners voor Vlaanderen rijden Vlaanderen. Wie vervolgens Kruijswijk (?) in Catalonië (de ander koers die je noemt is niet tijdens het Vlaamse voorjaar) eventueel gaat ondersteunen is bijzaak.

Laatst gewijzigd
Rawolf

"Parijs Roubaix werd ongeveer een week voor de start van de Vuelta definitief afgelast. Had Eenkhoorn toch een ruime week om zich voor te bereiden (en Hofstede een week om zijn teleurstelling weg te drinken"

Als dat echt pas een week van tevoren was is dat inderdaad een valide reden in tegenstelling tot de onzin waar Yeez en Morgenstern mee aankomen.

Je kan je echter nog steeds afvragen hoe essentieel is Eenkhoorn in roubaix, in andere edities heeft hij weinig tot niks kunnen betekenen.

S. Morgenstern

Dat ze Eenkhoorn überhaupt nog ergens opstellen eigenlijk.

*Dat ik het in mijn eerste opmerking had over het 'voorjaar' en in mijn tweede letterlijk Roubaix benoemde en verder met wat redelijke argumenten, tegen beter weten, reageer op iemand die hier alleen is om te klieren, zullen we verder maar laten voor wat het is.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Rawolf Kun je proberen uit te leggen waarom je extreem kritisch bent in dit forum op renners en ploegleiding van TJV, terwijl je in het forum van DSM bijna alles met de mantel der liefde bedekt? Objectief gezien (over een heel jaar) doet TJV het zeker de laatste drie seizoenen beter dan Sunweb/DSM (zowel in UCI als PCS tanking). Het komt op mij over als het telkens zoeken naar iets om maar negatief te zijn over renners en leiding van TJV.

Rawolf

"@Rawolf Kun je proberen uit te leggen waarom je extreem kritisch bent in dit forum op renners en ploegleiding van TJV, terwijl je in het forum van DSM bijna alles met de mantel der liefde bedekt? Objectief gezien (over een heel jaar) doet TJV het zeker de laatste drie seizoenen beter dan Sunweb/DSM (zowel in UCI als PCS tanking). Het komt op mij over als het telkens zoeken naar iets om maar negatief te zijn over renners en leiding van TJV."

Hoe kan je ooit in een discussie over de Vuelta selectie van team jumbo visma (die alleen gaat over de renners van Jumbo Visma) extreem kritisch zijn op TJV?

Het gaat erom dat Eenkhoorn mogelijk de vuelta niet rijd en een andere JUMBO renner wel.

Het word wel treurig die vergelijking met het DSM topic lol, en ondertussen komt Yeez daar doen waar ik continu van beticht word. Yeez reageert alleen nooit meer na zn kakmomentje omdat argumenten lastige dingen zijn :p

kelderfan

'@YogiBear
Wat denk je van het volgende. Er zijn genoeg volgers op dit forum, die bijna alles met de mantel der liefde bedekken.
En @Rawolf probeert daar enige nuance in te brengen.

S. Morgenstern

Nuance brengen? Zo kunnen je het ook noemen natuurlijk

Rawolf

'@Kelderfan, soms zeg jij wijze dingen, zo ook vandaag.

In dit geval echter was er geen greintje kritiek maar dat word een trend hier ofzo om dat wel te zien.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Rawolf
Ik ben 't met je eens, dat Pascal Eenkhoorn niet meegaat naar de Vuelta. Zijn vorm is niet je dat.
Ik zou ook liever Koen Bouwman meenemen, die beter in 't plaatje past nu Roglic de Vuelta gaat rijden.
Die zal zeker de beste ondersteuning willen hebben. Dan wordt niet gekeken naar renners, die beter moeten worden.

Rawolf

Ik denk dat Tolhoek sowieso meegaat, en als er een klassieke renner meegaat is van Hooydonck nog altijd een klasse beter dan Eenkhoorn en is die eerder aan de beurt.

S. Morgenstern

Tolhoek stond enkel op de longlist, waarvoor de plekken schaarser zijn geworden met Roglic die erbij komt. Aangezien die longlist plek waarschijnlijk samen hing met zijn onzekere contract status, denk ik dat je met de zekerheid die daar nu over bestaat hem niet in de Vuelta moet verwachten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf af en toe lijkt het erop dat je bewust een discussie wilt starten puur om er weer ergens tegenin te kunnen gaan. Zelfs jij moet toch beseffen dat met het wegvallen van oa de koersen in Canada en het veranderde speelveld bij de ploeg het bijna wel onzin is om Tolhoek te verwachten in de Vuelta. Logischer is dat hij bv naar Polen gaat en zijn plekje ingevuld gaat worden door iemand waar de ploeg langer plezier van heeft.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Daar zeg je wat met het is logischer om dat plekje in te vullen, waar de ploeg langer plezier van heeft.
Dan komt Jonas Vingegaard, die wel in vorm is, in beeld om de plek van Tolhoek in te vullen.

1 2 ... 357 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.