Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 359 ... 454 455
Rawolf

'@Madeinstars, jij mag even afkoelen op de gang, en niet je kleurplaat meenemen!

madeinstars

Voor wie voer je dit toneelstukje eigenlijk op?

Rawolf

Toneelstukjes oefen je toch elke vrijdag met Juf Marja? Ik probeer het niveau dat hier verwacht word wat meer te benaderen.

S. Morgenstern

Ja, benieuwd wat zijn gevoel is wanneer die stip aan de horizon achter de rug is. Hopelijk is dat plezier iets wat hij wil vasthouden.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Redelijk bizar dit.

On topic: @AWestie het klinkt steeds meer dat Dumoulin na de spelen blijft fietsen. Mooi voor Jumbo en voor ons.

S. Morgenstern

Hij gaat zich ook in de wegrit niet sparen. Vijf jaar geleden stapte hij volgens mij nog af na een aantal kilometer.

madeinstars

Klopt, maar toen had hij natuurlijk zijn pols gebroken in de Tour een paar weken daarvoor.

Fanny

Zoals al eerder aangegeven wordt dit nmm de opstelling van TJV voor de Vuelta.
Roglic, Kruijswijk, Kuss, Gesink, Oomen, Hofstede, Bouwman en Affini/Van Hooydonck/Martin/Van Emden.
Afvallers Eenkhoorn en Tolhoek.
Dus zonder een echte sprinter en met een sterk klimmersgehalte.
Misschien kan Affini er in de sprintetappes ervoor gaan.
Mocht Eenkhoorn toch gaan, wat ik niet verwacht, dan zal hij voor TJV de sprintetappes moeten doen.
Tolhoek zou ook SS, Polen en sommige Italiaanse koersen kunnen gaan doen.

Yeez

'@fanny ook jij verkoopt nu al een selectie, terwijl je helemaal niet weet wie er allemaal gaan. Je baseert bouwman en affini puur op de hoogtestage in tignes en laat eenkhoorn en tolhoek afvallen op basis van je eigen gevoel. Je kan er best over discussiëren of speculeren, maar breng het niet als waarheid, omdat jij het denkt

S. Morgenstern

Oh ja, dat speelde mee natuurlijk.

S. Morgenstern

Ik vind het wel interessant om te discussiëren over de inschattingen die we maken over de selectie voor de Vuelta. Maar dan moet het inderdaad wel samen gaan met een uitwisseling van de redenen die we hebben voor die inschatting, anders heeft het weinig zin.

Waarom wordt Bouwman er bijvoorbeeld verwacht? Dat begrijp ik nog steeds niet. In eerste instantie werd gezegd omdat hij op hoogtestage was, maar dat was zo'n beetje de hele ploeg, dus daar kunnen we moeilijk iets op baseren. Welke aanleiding is er verder nog?

xistnc

Ik vermoede Bouwman omdat het me logisch lijkt dat de vertrekkende Tolhoek niet gaat en omdat hij op trainingskamp consequent op pad was met Hofstede.

Stoempie

Bouwman zou vorig jaar al 2 grote rondes rijden, wat uiteindelijk niet doorging. Hij zelf hoopt dit jaar ook de Vuelta te rijden. Eekhoorn is het beloofd

Yeez

Dan lijkt het logisch, maar breng het niet alsof het al zeker is, wat fanny wel doet.

Roglic
Kruijswijk
Kuss
Gesink
Oomen
Hofstede

Zijn voorzien. Daar kan Bouwman, Harper, Tolhoek, Eenkhoorn, Van Hooydonck en zelfs Dumoulin misschien nog wel bijkomen. Ikzelf verwacht Harper als deze verlengd wordt met Eenkhoorn

S. Morgenstern

Roglic zou dan toch al de eventuele plek van Tolhoek invullen? Dat hij met Hofstede een specifieke Vuelta voorbereiding afwerkte zou nog wel wat kunnen zijn, maar kan evengoed komen doordat het dezelfde soort renners zijn en daarom eenzelfde trainingsprogramma draaien of omdat hij bijvoorbeeld nu reserve staat zoals Oomen richting de Tour.

Bouwman zou dit jaar tenslotte maar één grote ronde rijden en in het najaar wat kansen voor zichzelf krijgen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

"Roglic zou dan toch al de eventuele plek van Tolhoek invullen?"

Graag hier ook wel de realisatie dat Tolhoek hier het slachtoffer van zou worden grotendeels zelf verzonnen is.

S. Morgenstern

Ja, dat is een inschatting inderdaad. Pretendeer niets anders. Waarbij ik dus zelf niet eens denk dat hij überhaupt ooit onderdeel is geweest van de namen die vast stonden.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Yeez
Ik verkoop helemaal geen selectie en niemand weet tot op dit moment wie er precies gaan.
En ja, dat is mijn eigen inschatting en dat mag volgens jou hier niet.
Ik verkoop het helemaal niet als waarheid.
Ik breng het helemaal niet als zeker.
Kwestie van goed lezen. Wat een gelul.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar op basis waarvan maak je die inschatting?

madeinstars

Fanny zei toch NMM, wat staat voor 'naar mijn mening'. Duidelijk dat dat een mening was.

Mij lijkt Bouwman een hele mooie toevoeging aan de selectie die eigenlijk op meerdere vlakken de perecte knecht kan zijn in de Vuelta. Dat daarnaast één van de voorjaarsmannen als investering en kracht op het vlakke een plekje krijgt, lijkt mij ook waarschijnlijk.

Behalve dat Tolhoek weg gaat, lijkt Bouwman mij sowieso een beter keuze, omdat die bergop niet zo veel onderdoet voor Tolhoek en op praktisch elk ander vlak nuttiger is.

Affini zou ook een schitterende knecht zijn op het vlakke in plaats van Van Hooydonck of Eenkhoorn, maar één van die laatste twee lijkt me als investering in hun toekomst een betere keuze.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar dat Bouwman een goede renner is voor een grote ronde, is niet nieuw. Dat was hij ook al in de winter, toen ze besloten om hem alleen in de Giro op te stellen (stond ook niet op de longlist). En ook in de periode na de Giro, toen zijn vormpiek nog wat werd uitgerekt en hij geen gas terug nam voor een tweede seizoenshelft met de Vuelta (wat je wel vaak ziet bij renners die twee grote rondes rijden).

Rawolf

Mijn verwachting voor de vuelta selectie is

Roglic
Kruijswijk
Kuss
Gesink
Oomen
Hofstede

Tolhoek,
sterke klimmer, kan je evt in de weegschaal leggen met Bennett, Harper of zelfs Dumoulin.

Van Hooydonck,
naast Hofstede verwacht ik nog 1 man met power op het vlakke. Eenkhoorn vs van Hooydonck waar die laatste een stuk geschikter is voor die taak binnen de selectie met zijn betere positioneerskills en tijdrijder.

Andere kandidaten zijn Bennett, Eenkhoorn, Dumoulin, Bouwman of Harper.

Laatst gewijzigd
Yeez

Nmm niet gezien excuus. 👍🏻

Yeez

In Wallonie wordt nu lelijk achter de feiten aangereden. Kopgroep van 7 weg en eenkhoorn en roosen waren te laat, waardoor ze nu moeten achtervolgen met een peloton op het wiel

S. Morgenstern

Eenkhoorn heel netjes vijfde zo te zien.

1 2 ... 359 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.