'@rawolf nee. Als zijn platvoeten al eerder blessures zouden hebben veroorzaakt kan ik mij niet voorstellen dat ze nu pas in actie zijn geschoten.
Als deze blessure de eerste keer was dat zijn platvoeten hem klachten opleveren is het logisch dat er nu pas iets is aangepast dmv zooltjes.
Snap je het nog?
Ze hebben hem na Luik een week extra rust laten nemen, voor de Dauphine iets minder intensief getraind op hoogte dan de bedoeling was en hem in de eerste ritten van de Dauphine redelijk rustig in zijn ritme laten komen. Geen idee of dat het juiste was om te doen met een brandend gevoel in de achillespees door platvoeten, maar ik neem aan dat de medische begeleiding die keuzes niet zonder reden heeft genomen toch? Of is er een artikel waardoor we daar aan moeten twijfelen?
Mooi teamwork. Van Dijke deed dat heel goed. Sterke renner voor zo'n langere kopbeurt en ook slim gedaan door niet te fanatiek achter die renner aan te gaan. Eenkhoorn vervolgens alleen een sprintje naar die bochten toe en vanaf daar vakkundig werk van Roosen waardoor de sprint voor Groenewegen een eitje was. Wel heel knap dat hij er nog zat.
Wat ik uit het artikel begreep dat een paar weken terug in het Nieuwsblad stond heeft hij nog steeds soms last van blessures door zijn platvoeten en is er ook nog geen echt oplossing gevonden. Die zooltjes helpen vooral tegen het branderige gevoel in zijn achillespezen. Dus best mogelijk dat hij die blessure heeft opgelopen ondanks die zooltjes. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze die zooltjes pas na de Dauphine hebben laten maken als hij al vaker blessures heeft gehad en dit probleem dus gewoon al veel langer speelt.
Verder een mooie overwinning van Dylan vandaag met vooral goed ploegenwerk en knap dat hij die laatste klim zo goed overkwam waar toch veel renners eraf moesten. Dat zegt wel iets over zijn huidige vorm.
Ideale leerschool voor de renners van JV Development team om wedstrijden op dit niveau met World Tour renners te rijden. Dit geeft ook een indicatie of de renners geschikt zijn om de overstap naar de World Tour te maken. Als de renners van het Development team zich zo blijven ontwikkelen is het onmogelijk dat ze allemaal onderdak gaan vinden bij JV World Tour team. Ik heb genoten van de kopbeurt van Tim van Dijke. Zeker als je zag hoeveel renners in de laatste 10 kilometers moesten lossen dan wel volledig geparkeerd stonden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.