Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 38 ... 454 455
ghostwriter

Ik schreef laatst dat ik verwachtte dat Dumoulin zich steeds meer zou gaan richten op de klassiekers zodat hij zijn eten niet meer met een theelepel hoeft te meten en een wat normaler leven zou kunnen leiden. Dit is nog een veel grotere stap maar het zou me nu niet verbazen als hij na een jaar terugkomt als klassiekerrijder. Om als 1,85 meter lange persoon een klassementsrenner te zijn is zowel fysiek als mentaal niet gezond.

'-Stijn-

Kunnen ze nu nog een andere renner aantrekken, superknecht voor klassiekers en tour zeg maar?

Rawolf

Leuke theorie ja, wie weet

tendam

Heeft Jumbo eigenlijk een sportpsycholoog in dienst? Niet dat Dumoulin dan een andere beslissing zou hebben genomen, maar nu lijkt het er van buitenaf op alsof hij in z'n eentje rondliep met deze twijfels (die toch wel vrij duidelijk waren, al heel lang).

kelderfan

'@tendam
Ik weet wel een paar goeie. Ten Dam en Clement hebben een uitstekende kijk op 't wielrennen. Die erbij halen lijkt mij niet verkeerd.

kelderfan

'@Rawolf
Ik denk aan Sam Oomen om die plek van Dumoulin in te vullen; dan kan Antwan Tolhoek zijn plek in de Vuelta overnemen.

tendam

'@kelderfan
Dat zijn geen psychologen. Ten Dam is bovendien een persoonlijke vriend van Dumoulin, dus daar zal hij wel mee hebben gepraat...

Onbekende gebruiker

Switch naar Van Aert, reed duidelijk op een prototype fiets in de warming-up van de X2O cross.

kelderfan

Dat weet ik, maar een goed gesprek met een goede vriend kan toch ook helpen.
Naast die Grischa Niermann zijn er te weinig mannen als Clement in de ploeg om de boel op te schudden.
Want Tom is een goeie jongen, maar is te veel met zelfreflectie bezig. Hij zou is met Ten Dam zo'n strandrace moeten rijden om zijn hoofd leeg te maken.

Murcia

Moedige keuze in een omgeving (topsport) waar twijfel een vies woord is om uit te spreken. Uiteindelijk moet de mens Dumoulin verder. Ik zou hem dolgraag als toprenner weer willen begroeten maar hij gaat zijn keuze maken en daarbij verdient hij alle steun. Voor de ploeg betekend het een forse tegenvaller in sportief opzicht omdat je planning en tactieken omgegooid moeten worden maar ik verwacht geen drastische beslissingen als op stel en sprong nog een renner aantrekken. Wel zal er nu misschien cynisch genoeg ruimte komen financieel en sportief om Kuss langer vast te leggen.
Voor de tourploeg heeft Vingegaard mijn voorkeur tenzij Oomen echt een hoog vormpeil laat zien.

Yeez

'@jan nee. Dat is de merkloze bianchi

Robert

Ik vind het moment van Tom erg ongelukkig gekozen. Alle respect dat kiest voor jezelf en besluit er (tijdelijk) mee te stoppen, maar op dit moment is er natuurlijk geen (enigszins gelijkwaardige) renner meer te krijgen. Had dan na de tour dit aangegeven.

Anyway ... even de komende maanden afwachten. Wellicht Finn Fischer-Black doorschuiven om in ieder geval voldoende renners te hebben.

Onbekende gebruiker

'@Yeez, nee hij reed in de warming-up met een volledig zwarte fiets, niet een met gele voorvork. Daarbij was het balhoofd niet recht zoals de Bianchi Zolder Pro, maar had een zandloper stijl. Overduidelijk een andere fiets, kijk maar terug.

jvh93

Het moge duidelijk zijn dat Tom hele flinke psychische problemen heeft. Hij zal wel veel gaan praten met psychiaters etc. Maar eerlijk gezegd zie ik hem niet zo snel meer op de fiets stappen om echt voor tourzege te gaan enzo. Als hij nog op de fiets gaat stappen als wielrenner, wellicht eens proberen als rittenkaper en het plezier van koersen weer terug vinden. Geen druk en jezelf lekker laten lossen als je voelt dat t dr niet in zit en af een toe eens een mooie zege meepakken.

jvh93

Het is enorm zonde voor dumoulin als sportman trouwens, maar voor dumoulin als mens kan je alleen maar respect hebben. Het is niet niks om zo'n stap te zetten, moedig besluit om je eigen geluk in twijfel te trekken en voor jezelf te kiezen.

tendam

'@jvh93
Een psychiater is misschien wat overdreven, Dumoulin heeft geen motivatie meer om wielrenner te zijn maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je gelijk geestesziek bent. Als hij bv. een studie oppakt kan hij volgens mij zo weer voldoening vinden. De vraag is dus of dat in het wielrennen ook lukt.

Fanny

Twijfelaar Dumoulin zit nmm al een hele tijd in een psychisch gat met psychische aandoeningen.
Die zie ik niet meer opstarten als klassementsman in een grote ronde.
Als hij überhaupt nog blijft wielrennen.
De gaten in de komende koersen zullen wel worden ingevuld door andere renners die daardoor ook meer kansen krijgen dan anders.
Een andere renner op korte termijn aantrekken zie ik niet gebeuren.
Er zijn op dit moment geen renners van het kaliber Dumoulin te krijgen.
Daarnaast zal TJV ook geen geld hiervoor hebben want het salaris van Dumoulin (want niet weinig is) wordt natuurlijk doorbetaald, tenzij Dumoulin ervan afziet, maar dat kan ik haast niet geloven.
Kortom een zeer onverwachte en late beslissing van Dumoulin richting de ploeg TJV en zijn sponsors.
Jammer dat Dumoulin het niet eerder aangaf (na de TDF cq Vuelta) anders had TJV misschien met Kelderman een deal kunnen sluiten. Dat zou dan voor mij als fan een hele mooie deal zijn geweest.

Laatst gewijzigd
tdola

Er wordt in wf artikel gesproken over onbetaald verlof. Dus dan is budget beschikbaar of wordt t wellicht opgespaard

Murcia

Onbetaald verlof inderdaad en laten we eerlijk zijn je kunt nu niemand meer van niveau binnenhalen. Beter om het opgespaarde bedrag apart te houden totdat er meer duidelijkheid vanuit Tom komt.

kelderfan

'@Fanny
Ik ben blij, dat je voor mijn favo kiest en ja Wilco Kelderman had liever zien komen.
Want ik denk, dat met de komst van Tom ook Laurens andere oorden heeft opgezocht. Dat met Tom nog een keer opstarten lijkt mij ook niet gebeuren. Wat dat betreft is ook een wel heel slecht moment, want de ploeg heeft bij de start van het seizoen een kopman minder. Hoe ga je dat oplossen is wel heel terechte vraag.
Maar goed ik hoop, dat Sepp Kuss nu voorrang krijgt om te verlengen en dat de plek van Tom in de TdF wordt opgevuld door Sam Oomen of Jonas Vingegaard.

kelderfan

'@Murcia
Daarom is het ook een slecht moment om de ploeg te verlaten {ook al is dat voor een periode}; want een renner nog halen is niet meer mogelijk of je moet nog een renner eerder laten doorstromen.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@kelderfan
Eens, maar dit soort beslissingen zijn niet te vangen in een planning. Na afloop van het vorig seizoen zal Tom ook gedacht hebben dat hij nu weer stappen kon maken en hij wilde de mensen om heen ook van de ploeg niet teleurstellen. Dan is dit moment pijnlijk maar altijd nog beter dan vol in het seizoen. Verder niet moeilijk doen als ploeg en de jonge Fisher-Black doorschuiven. Die zou ongetwijfeld volgend seizoen de stap hebben gemaakt naar de World Tour ploeg en dat wordt nu dan een jaar eerder. Klimt aardig, behoorlijke tijdrit en heeft in George een prima mentor.

kelderfan

'@Murcia
Als zij daarvoor Fisher-Black en Pluimers doorschuiven, dan kan ik daar wel mee leven, want die jonge gasten willen wel.
Ja die Fisher-Black is een sterke jongen, die ook in 't Belgische wel uit de voeten kan, want in de modder kan hij kennelijk ook uit de voeten. Ik noem Rick Pluimers omdat die met Kooij een goed duo lijken.
Wat Robert Gesink voor Leemreize betekent, kan George Bennett natuurlijk ook voor Fisher-Black betekenen.
NB
Fisher-Black heeft ook een wielrenster als zus en die had ook goed gepast bij de damesploeg.

Glorious

Scheelt toch al gauw anderhalve ton per maand dat tom verdient..

Rawolf

Nu zit Jumbo weer met een vacature voor de finale van oa Ronde van Vlaanderen, maar die renners zijn niet meer beschikbaar.

Enige renners van naar mijn mening WorldTourniveau zonder contract zijn Mccarthy en Raim, geen klassieke renners.

1 2 ... 38 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.