Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 39 ... 454 455
Yeez

Is eekhoff niet ontevreden bij dsm? 😅

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Guillaume Van Keirsbulck

Rawolf

Vermote trouwens ook nog, maar nietecht een renner die de ploeg nodig heeft.

'-Stijn-

van Keirsbulck idd toch interessant?

skylimit

'@stijn retorische vraag ? antwoord neen! voegt niets toe aan TJV.

ghostwriter

Van Keirsbulck zou inderdaad een goede versterking voor de klassiekerploeg zijn. Ik denk dat Van Aert ook blij zal zijn als ze Van Keirsbulck erbij halen om hem te ondersteunen.

Cycling

Alstublieft geen paniek aankopen. Als Tom was gevallen in Strade met sleutelbeenbreuk had JV toch ook geen extra renner aangetrokken. Dit gewoon met de huidige renners oplossen.

Rawolf

Van Keirsbulck is toch geen renner die een kopman kan ondersteunen in de finale van RVV. E3, Strade etc

'-Stijn-

Als dumoulin uitvalt door blessure komt er geen budget vrij zoals nu wel het geval is.

Murcia

Paniekaankopen zijn nergens voor nodig maar het inzetten van Tom rondom Wout was ook niet voor niets natuurlijk. De ploeg mist nu al een renner en ik zou een versterking voor de klassiekers niet vreemd vinden. Mijn voorkeur zou dan overigens uitgaan in de huidige situatie naar Vermote. Ook omdat je hem naast het klassieke werk zou kunnen inzetten in een Tony Martin rol, die minder koersdagen wilde en kreeg bij zijn verlenging.

'-Stijn-

'@rawolf dat niet nee maar is wel een betere knecht dan eender welke renner die nu in de plaats komt en kost zeer weinig aangezien hij nog steeds geen ploeg heeft

Rawolf

ik denk dat een van Keirsbulck niet nodig is gezien de afgelaste koersen. Vermote heeft dan in mijn ogen meer potentie, was bij QuickStep zeer sterk. Maar bij NTT viel het tegen

Murcia

Wat bij Vermote vooral opviel was dat hij niet bepaald een eerlijk beeld van zichzelf als renner had, omhoog geschreven door de belgische pers dat hij meer was dan een zeer goede knecht ging hij dat zelf ook geloven en wilde en kreeg hij de vrije rol bij een team dat een zooitje was. Als hij bereid is om voor Wout zijn Quick-Step kwaliteiten weer aan te spreken heb je een goede aan hem. Voor klassementsrenners kan hij ook waardevol zijn. Kilometers op kop sleuren kan hij ook.

Cycling

Het enige wat ik me kan indenken is dat iemand van het Development Team eerder naar de World Tour gaat, zodat deze ook ingezet kan worden in World Tour wedstrijden. We zullen het zien. Om nu van renners de geen plek kunnen vinden in de World Tour teams te verwachten dat zij Dumoulin in de kasseienklassiekers kunnen vervangen klinkt niet erg logisch. Dan hebben de andere World Tour Teams ook zitten te slapen.

Rawolf

Het development team is nog wel heel jong, de oudste van het stel Ballerstedt lijkt ook 1 van de mindere. Finn FIsher Black of Pluimers kan misschien in 2022 aansluiten bij de hoofdmacht

Murcia

Het meest waarschijnlijke is het doorschuiven van Fisher-Black maar hij is een renner die meer voor klim en tijdritwerk lijkt te zijn uitgerust dan voor het klassieke werk. Je moet hoe dan ook gaan schuiven en Wout die wel blij zal zijn geweest met een Tom naast zich in Strade en RVV zal ook wel zijn input hebben. Men zou hem meer ondersteuning hebben beloofd en nu valt er dit seizoen al een pionnetje weg. Als hij er een renner bij wil gaan Plugge en Zeeman hem dan een Njet verkopen?

Rawolf

Tja, Dekker of Van Hooydonck moet opeens een meesterknecht blijken voor het klassieke werk - gaat niet gebeuren in de wedstrijden waar dat het hardst nodig is - of er moet een renner bij, volgens seizoen.

Drutense liefhebber

'@Rawolf, inderdaad Vermote is het proberen waard na zijn mindere periode bij NTT. Zou een sterke ondersteuning kunnen zijn nu dat hij zelf misschien beseft dat voor eigen kans ook niet meevalt.

Rawolf

Ja denk t ook, een Meurisse zou t beste zijn maar dan ben je nu te laat.

Cycling

'@Rawolf Wat heeft Meurisse dan gepresteerd in de kasseienklassiekers? Hij is mij in ieder geval niet echt opgevallen. Ik zie hem meer als een ronde renner. Deze heeft JV voldoende.

Rawolf

Gepresteerd weinig maar als je de RVV wint ga je ook niet in een knechtenrol :p

Heeft wel de kwaliteiten om in de wedstrijden waar het het hardste nodig is van waarde te zijn. De klassiekers met veel hoogtemeters is waar het huidige team tekort komt. Dat je Meurisse dan een klimmer vind is zo gek nog niet, klimmers kunnen prima meekomen in de Ronde en Strade, kijk maar naar Valverde, Madouas, Formolo, Schachmann etc. Vind Meurisse wel een type Wellens, kan beide.

tendam

'@murcia
Om te beginnen weet ik niet welke renner je nu kunt halen die even Dumoulin vervangt. Stel er is iemand beschikbaar van dat niveau (ik zou niet weten wie) dan is die heel duur en niet even een buitenkansje dat je ergens vandaan plukt. En daarnaast moet er rekening worden gehouden met de optie dat Dumoulin toch terugkeert, je kunt het geld niet twee keer uitgeven.

Fanny

Ben het met HarryJohan71 eens.
Aub geen paniek aankopen ! Er is ook geen fatsoenlijke renner met de kwaliteit van Dumoulin beschikbaar.
Gewoon doorschuiven en doorselecteren.
Hopelijk zijn er wat renners al weer wat verder dan afgelopen jaar en het voorjaar was niet slecht.
Daarbij komt dat sommige jonge renners wat eerder bij de WT ploeg komen en dat is niet slecht voor hun ontwikkeling in de komende jaren.
Ik zie het niet somber, zoals sommige hier, in voor Van Aert met zijn ondersteuning (o.a. Teunissen, Van Hooydonk, Roosen, Wijnants, Eenkhoorn , Dekker enz).
By the way.
Zag het gesprek bij de Nos.
Dumoulin had het over 2 maanden rust en daarna wel of niet doorgaan.
Misschien is hij daarna (eind maart) als knecht weer gewoon beschikbaar voor enige voorjaarskoersen.

'-Stijn-

Als hij 2 maand rust kan je hem echt niet inzetten voor de voorjaarsklassiekers

AWestie

Er wordt voor een tijdje een renner op onbetaald verlof gestuurd en meteen duikt men hier op versterkingen. Zo makkelijk lopen budgetten niet bij profteams. De renners die nu 'over' zijn, zijn niet voor niets nu nog werkloos. En een jonkie doorschuiven als er echt te veel gaten vallen is logischer en dat is ook prima te doen. Ze zijn talentvol en worden goed begeleid. Zonder Tom andere prioriteiten.

Hier wordt vaak gedacht dat voor renner type A ook een renner type A gehaald moet worden. Simpel scoutingbeleid, maar zo werkt het niet.

Let wel: voor 2022 moet het team natuurlijk wel meer rekening houden met versterkingen in deze situatie.

1 2 ... 39 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.