Nou, de TJV docu bekeken: heel mooi gemaakt. Als je de Tour wil herbeleven zeker aan te raden als je het nog kan kijken (geen idee).
Wel wat spaarzaam in exclusieve inkijkjes, maar wel een mooie sneak peek in hoe bijvoorbeeld Jonas wordt opgewarmd en geholpen. Verder vooral Wout heel charming.
Passage van Dekker uit het wedstrijdverslag
Dekker had gemengde gevoelens over de eerste etappe. “Uiteindelijk had ik vandaag wel op iets meer gehoopt. Ik moest de laatste finaleronde veel zelf doen en ik moest van ver komen, dus dat was verre van ideaal en kostte ook veel krachten. Dat was jammer, omdat het een aankomst was die mij erg goed lag. Ik voelde me wel sterk vandaag. De moraal was goed, ik had veel vertrouwen en ik had er echt zin in. Ik denk dat etappe vijf mij ook goed ligt, maar Olav en ik gaan hier de sprints afwisselen. Ik hoop dat op die dag het koersverloop gunstig is voor mij.”
Dekker aanmerkelijk beter dan de afgelopen maanden, misschien zelfs wel beter hier dan de ploeg gedacht had anders zou je verwachten dat Jos in plaats van zelf aan te vallen hem van voren had gehouden. Nu veel werk zelf moeten doen maar desondanks een goed teken voor wat betreft de vorm bij deze lastige aankomst.
UAE was hij super en de Giro niet goed maar vooral in de Belgium Tour had ik buiten de ITT meer verwacht. Is natuurlijk ook zo dat juist UAE de verwachtingen bij mij deden toenemen wat misschien te snel gaat omdat we de laatste jaren veel debutanten met een super entree hebben gezien. Over het hele seizoen gezien heeft hij veel belangrijke koersen kunnen rijden en plukt hij daar de volgende seizoenen de vruchten van.
UAE is voornamelijk plat en dat is zijn ding; maar nu in Polen is 't parcours heuvelachtig en dat is ander ding.
Dat hij gisteren wel mee kon doen, was voor mij een goed teken. En nu verder.
Met George Bennett gaat er nu een trouwe kopman/knecht vertrekken en toch weer UAE.
Die hebben volgend seizoen een mega sterk team.
Eens dat het goed is dat Dekker gisteren mee kon doen, maar als hij nog 1 of 2 mannetjes had gehad voor de sprint, had hij hogere ogen kunnen gooien denk ik. Met de pure snelheid zat het wel goed namelijk!
Benieuwd naar de kansen de komende dagen voor TJV, in Denemarken moet Groenewegen toch wel tot iets in staat zijn, maar ook in Polen zou ik zeggen aanvallend koersen en proberen
Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo onder de indruk van UAE volgend jaar. Bij Bennett lijkt het beste er een beetje af en van zijn knechtcapaciteiten ben ik nooit enorm onder de indruk geweest. Niet dat hij niet zijn best doet, maar het komt toch zelden voor dat hij de belangrijkste schakel is voor een kopman. Almeida en Soler heb ik sowieso nog nooit een trap voor een ander zien doen, dus hoe dat uitpakt moeten we ook nog maar zien natuurlijk. Oké het is natuurlijk gewoon een hele sterke ploeg die veel gaan winnen, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat ze volgend jaar al een grote rol gaan spelen in grote en kleine rondjes waar Pogacar niet mee doet.
Edit: misschien is 'niet onder de indruk' niet wat ik echt bedoel. Laat ik zeggen dat ik het nog wat overdreven vind hoe gedaan wordt alsof UAE al het nieuwe Ineos is.
Nouja @Madeinstars met Almeida en Soler heb je wel twee potentiële kopmannen voor de Giro/Vuelta en met Pogacar natuurlijk de beste renner die er rondrijdt. Met daarbij Formolo, Majka, McNulty, Bennett, Hirschi, Covi en wat hardrijders moet je toch een eind kunnen komen in de verschillende grote rondes.
Ik moet zeggen dat INEOS ondanks de oliedollars van UAE nog steeds echt een klasse apart is, maar TJV alsnog wel minimaal op hetzelfde niveau staat en vlak ook Bora (met Vlasov, Higiuta en Hindley erbij en Kelderman, Schachmann, Konrad en Buchmann) niet uit (al heeft Bora niet echt een absolute kopman, maar meer een aantal goede klimmers)
Foss doet ook engeland. Dat van eenkhoorn kan ik niet vinden.
Dylan wint trouwens overtuigend na een leadout uit het boekje van Teunissen, Roosen en Affini. Moest wel weer een paar keer in zijn eentje terugkomen. Verloor het treintje dus weer een paar keer. Teunissen maakte daar ook misbaar over
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.