'@Yeez
Het lijkt me voor teamgenoten ook iets waar je gek van wordt omdat je ziet hoe bij DQS dit tot in de puntjes voorbereid gaat en je bij Dylan altijd maar moet afwachten waar hij nog wel en niet in je wiel zit. En Mike heeft natuurlijk alle recht om hem op scherp te zetten, dit tot inderdaad wel wat vermaak ook bij mij.
Bennett en tolhoek vandaag trouwens niet goed in Polen op die aankomst bergop. Vooral Bennett valt tegen. En Eenkhoorn juist erg goed daar. Maakt weer een goede periode door!
Morgen is het plan om te sprinten met Kooij, al vraag ik mij af of het wel sprinten wordt met die zware slotfase. Kooij is hard gevallen in de heistse pijl en daardoor nog niet in topvorm.
Ik kan me wel voorstellen dat Tolhoek vandaag bewust tijd heeft genomen, om later in de week ruimte te hebben om mee te gaan in de aanval. Ik denk dat zijn niveau beter is dan hij vandaag liet zien.
Bennett vond ik nog wel redelijk. Ik vond hem op de Spelen niet best en dit rondje daar vlak achter, in een rit die hem toch al niet op het lijf was geschreven, lagen de verwachtingen bij mij niet hoog.
Eenkhoorn nog steeds uitstekend in vorm (de reductie tot vlakke man logenstraffend). Wellicht is daar deze week nog ergens iets moois mee mogelijk.
Jep. Sowieso moet het voor deze trein verschrikkelijk frustrerend zijn om elke keer groenewegen te moeten gaan ophalen. Ook vandaag weer een paar keer finaal kwijt. Had toch ook niet de power op deze aankomst en kon er door nizzolo ook niet uitkomen. Hij blijft toch enorm rommelig in de aanloop
Dat leek inderdaad beter, maar dylan maakt het zichzelf ook moeilijk vandaag door kostte wat het kost door dat gaatje pedersen en nizzolo heen te willen gaan. Links was alle ruimte. Sowieso verliest hij al krachten door keer op keer zijn trein te verliezen. Je hebt geluk dat affini en teunissen hem nog op gaan halen.
Mwah, volgens mij sprintte Groenewegen juist rechtdoor en kwam Nizzolo naar links, dat kun je van bovenaf ook zien aan de lijntjes op de weg. Maar inderdaad, dat Affini hem op 1 km voor de streep nog op moet halen zei eigenlijk al genoeg, toen had Mike moeten zeggen bam ik sprint vandaag.
De finish strook was erg pittig en vandaag raakt volgens mij daardoor Dylan telkens de aansluiting kwijt. Met ook een sterke Evenepoel werd het nog zwaarder om je plek te houden in de laatste 10 kilometer. Wel weer een ijzersterk optreden van de ploeg met de jonge Tim van Dijke en het beest Affini in een hoofdrol.
Tja, het wordt eens een keer tijd dat Groenewegen als hij de power niet heeft hij zelf de opdracht geeft aan Teunissen.
Doe jij het maar, want ik heb de benen en de kracht niet in deze oplopende etappesprint in de laatste kilometers.
Vergeet niet dat dat ophalen ook kracht kost voor o.a. de sprintvoorbereiders zoals Affini, Roosen en Teunissen.
Teunissen leek mij vandaag de beste sprinter voor TJV met de sprintaantrekkers Roosen en Affini.
Benieuwd met welke lulsmoes Groenewegen en de leiding van TJV in het wedstrijdverslag komt.
Ik ben het met Yeez eens dat het volgen van het treintje een zwak punt van hem is maar vandaag kun je het niet volgen wel op het conto van de zwaarte van het parcours zetten. Het werd nog zwaarder door het rijden van Remco en volgens mij bestond de eerste groep nog maar uit veertig man. Dat de ploeg wel vol op hem inzet is natuurlijk niet zonder reden. Vandaag toch nog top 3 waar andere sprinters al afhaakten en juist deze competitie hardheid heeft hij nodig. Hij heeft door de schorsing een achterstand opgelopen die moet worden ingehaald door dit najaar elke sprint mee te pakken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.