Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 384 ... 454 455
AWestie

In volle finale het stokje doorgeven zodat iemand anders gaat sprinten vereist wel het betere communicatie werk hé jongens, het wordt door posters hier wel erg makkelijk gekozen. Meestal als iemand anders de honneurs gaat waarnemen is dat door toevalligheid (zien dat iemand afhaakt en gaan, hier niet het geval) of door afspraken vooraf. Ik heb alleen de laatste 3km gezien dus ik weet niet hoe Dylan het rondje eerder verteerde. Als dat eerder matig was hadden ze de bakens inderdaad kunnen verzetten, maar anders is dit echt geen gekke sprint geweest.

Wordt potjandrie gewoon nog derde hé.

BraboCycling

Aah shit Kooij net niet in Polen!

wieler4live

Kooij heel knap 2de na een goede lead out maar wat kan die jonge man zich zelf makkelijk in positie houden

BraboCycling

Lead out van Dekker was fenomenaal

Yeez

Dekker doet dat prachtig door nog buitenom te komen en hem mee op sleeptouw te nemen. Kooij hoefde daardoor pas op 120 meter aan te gaan. Helaas Gaviria ietsjes meer snelheid en net op de streep geklopt, maar geweldig van deze 2 jonkies

Murcia

Goed om te horen dat Olav deze podiumplek pakt en dat David zijn goede optreden hier doorzet. Tuurlijk jammer als je niet wint maar deze kerels zijn niet zo heel ver meer van de zeges af schat ik zo in en dat is voor 1e jaars World Tour coureurs een prettige constatering.

Xevar

Dekker en Kooij erg goed in Polen inderdaad. Die lijken de kunst van het positioneren allebei een stuk beter te beheersen dan Groenewegen.

Waar van Emden en Pfingsten mee bezig zijn is me wel een raadsel. Zowel vandaag als in de eerste etappe hebben ze werkelijk niks betekend voor hun sprinters in de finale..

Laatst gewijzigd
Fanny

Shit, vergeten te kijken. Is het ergens nog terug te zien ?

Murcia

'@Fanny
Geen flauw idee, ik heb niks kunnen zien want het schijnt alleen in Vlaanderen op een zender van Proximus te zien zijn geweest.

Fanny

'@Murcia
Normaal ook via livestream te zien op Tiz cyling.

Murcia

'@Fanny
Oh, dan hebben de rechthebbenden ze vandaag een keer effectief weten te blokkeren. Soms kijk ik wel eens streams maar ik ben echt een verwende tv kijker. Daar gaat voor mij niets boven.

Yeez

Tiz was inderdaad geblokt, maar hadden in de chat heel sneaky een nieuwe link gezet

Fanny

'@Murcia
Ik heb inmiddels de sprint vanaf z'n 2 km gezien met een sterke lead-out van Dekker voor de uitstekende sprintende jonge Kooij.
Dat wordt er nog een goede sprinter voor TJV en misschien in de toekomst de concurrent voor Groenewegen.
Maar slecht van Van Emden en Pfingsten dat ze het niet kunnen opbrengen om voor de jonkies de sprint aan te trekken.
Ze waren nergens te zien of waren er pechproblemen.
Wat @Xevar zegt, ook gisteren waren ze er niet al gold voor Van Emden dat hij in de aanval was geweest. Waarom als je weet dat je al goede sprinters hebt ? Geen idee. Misschien slecht uit de hoogtestage gekomen ?

Laatst gewijzigd
Yeez

Voor Van Emden is het zijn eerste koers na die zware val in de giro (waar hij overigens erg goed onderweg was)

Yeez

Voorlopige startlijst noorwegen is uit en de opstelling staat op pagina 1

Fanny

Starten ze maar met slechts 6 renners ?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@fanny ja. Elke ploeg maar 6 renners daar. Is elk jaar zo

tdola

Ze gaan iig met klimploeg naar Noorwegen, maar volgens profielen geen erg lange klimmen. Etappe 1 en 2 soort muurtjes/korte klimmen als finish, dan wordt klassement normaal gemaakt lijkt me. Etappe 3 en 4 kan op sprint uitdraaien lijkt me, daar hebben ze helaas niemand voor mee.
Owen geleijn wat voor soort renner? Heuvel renner?

Alle ballen op vingegaard in Noorwegen? Of wie t beste is krijgt de kans? Lijken me niet echt aankomsten voor Bennett obv profielen.
Foss ook niet super explosief normaal.

BraboCycling

Etappe 3 zit nog een klim in net voor het einde van 1.5 kilometer aan 7 procent en in Etappe 4 zit nog een kort explosief klimmetje kort voor de finish. Dus ik denk dat ze daar proberen met de snelheid van Foss en Vingegaard wat te forceren. De rest is even lelijk gezegd opvulling. Harper als knecht, Bennett en Tolhoek gaan weg maar moeten toch ergens rijden en Geleijn mag proeven aan het echte werk.

Fanny

'@Kelderfan
Dank voor het bericht over Bouwman op de IDL site.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Als ik het zo snel bekijk lijkt het dat het werk eens 3a4 kansen kunnen zijn voor Vingegaard als hij de vorm nog heeft verder een prima ondersteuning lijkt me als ze hem goed af kunnen zetten aan de voet van die punch aankomsten

kelderfan

Die Kooij is echt goed bezig. Die blijft verbazen.

tdola

Zat trouwens te kijken op site tour of britain, daar lijkt ttt 18 2 km te zijn en niet de 27 zoals aangegeven op pcs.

Fanny

Tusveld moet dus weg bij DSM.
Wordt Tusveld de laatste renner die TJV aantrekt nadat eerder al Teunissen, Hofstede, Dumoulin, Oomen en ploegleider van Dongen van WT ploeg DSM/Sunweb overkwamen ?

Murcia

Tusveld is al heel lang een vrij renner voor 2022, dus had men hem al lang kunnen vastleggen. Lijkt me dat men bij de leiding nog wat langer om zich heen wil kijken en als we het bericht van eerder op deze site over die 'laatste' plek bekijken zoekt men meer een allrounder. Tusveld is een pure klimknecht en valt dan af maar ik zou hem als jongen voor de trein rondom bv Foss in de Giro er best wel bij willen hebben.

1 2 ... 384 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.