In volle finale het stokje doorgeven zodat iemand anders gaat sprinten vereist wel het betere communicatie werk hé jongens, het wordt door posters hier wel erg makkelijk gekozen. Meestal als iemand anders de honneurs gaat waarnemen is dat door toevalligheid (zien dat iemand afhaakt en gaan, hier niet het geval) of door afspraken vooraf. Ik heb alleen de laatste 3km gezien dus ik weet niet hoe Dylan het rondje eerder verteerde. Als dat eerder matig was hadden ze de bakens inderdaad kunnen verzetten, maar anders is dit echt geen gekke sprint geweest.
Wordt potjandrie gewoon nog derde hé.
Dekker en Kooij erg goed in Polen inderdaad. Die lijken de kunst van het positioneren allebei een stuk beter te beheersen dan Groenewegen.
Waar van Emden en Pfingsten mee bezig zijn is me wel een raadsel. Zowel vandaag als in de eerste etappe hebben ze werkelijk niks betekend voor hun sprinters in de finale..
'@Murcia
Ik heb inmiddels de sprint vanaf z'n 2 km gezien met een sterke lead-out van Dekker voor de uitstekende sprintende jonge Kooij.
Dat wordt er nog een goede sprinter voor TJV en misschien in de toekomst de concurrent voor Groenewegen.
Maar slecht van Van Emden en Pfingsten dat ze het niet kunnen opbrengen om voor de jonkies de sprint aan te trekken.
Ze waren nergens te zien of waren er pechproblemen.
Wat @Xevar zegt, ook gisteren waren ze er niet al gold voor Van Emden dat hij in de aanval was geweest. Waarom als je weet dat je al goede sprinters hebt ? Geen idee. Misschien slecht uit de hoogtestage gekomen ?
Ze gaan iig met klimploeg naar Noorwegen, maar volgens profielen geen erg lange klimmen. Etappe 1 en 2 soort muurtjes/korte klimmen als finish, dan wordt klassement normaal gemaakt lijkt me. Etappe 3 en 4 kan op sprint uitdraaien lijkt me, daar hebben ze helaas niemand voor mee.
Owen geleijn wat voor soort renner? Heuvel renner?
Alle ballen op vingegaard in Noorwegen? Of wie t beste is krijgt de kans? Lijken me niet echt aankomsten voor Bennett obv profielen.
Foss ook niet super explosief normaal.
Etappe 3 zit nog een klim in net voor het einde van 1.5 kilometer aan 7 procent en in Etappe 4 zit nog een kort explosief klimmetje kort voor de finish. Dus ik denk dat ze daar proberen met de snelheid van Foss en Vingegaard wat te forceren. De rest is even lelijk gezegd opvulling. Harper als knecht, Bennett en Tolhoek gaan weg maar moeten toch ergens rijden en Geleijn mag proeven aan het echte werk.
Tusveld is al heel lang een vrij renner voor 2022, dus had men hem al lang kunnen vastleggen. Lijkt me dat men bij de leiding nog wat langer om zich heen wil kijken en als we het bericht van eerder op deze site over die 'laatste' plek bekijken zoekt men meer een allrounder. Tusveld is een pure klimknecht en valt dan af maar ik zou hem als jongen voor de trein rondom bv Foss in de Giro er best wel bij willen hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.