'@madeinstarts
https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2020/stage-13. Toch echt gewonnen in Spanje!?
Telesport.nl:
Kruijswijk niet op hoogte geweest voor vuelta. Weet niet wat hij moet verwachten van vuelta. Is denk ik wel soort van beslissend of ie volgend jaar naar tour of giro gaat denk ik. Als ie weer tegenvallend presteert kan ik me voorstellen dat ploegleiding iemand anders ri tour stuurt.
Het is l;euker om te vermelden, dat Mike uiteindelijk 3e. wordt in 't AK en dat lijkt mij niet verkeerd.
Wat betreft de tijdrit heeft TJV + dev. team zich goed laten zien.
Helaas heeft Riejanne het geweld van de koningin niet kunnen weerstaan. Mooi dat Van Vleuten weer aan het feesten is.
Bij het zusje Parkhotel Valkenburg heeft er zich weer een renster laten opmerken. Rachel Neylan is de naam. Maar zij is inmiddels wel 39 jaar volgens PCS. Dat zie ik er niet aan af.👍
Morgen gaat een dag worden waar de sprintersploegen het werk grotendeels gaan opknappen en alleen Nathan aan de bak zal moeten denk ik. Op maandag al Picon Blanco waar de favorieten elkaar bergop voor het eerst kunnen testen. Daarna zullen de verschillen al heel erg fors zijn zeker als de hitte blijft. Dus de trui uit handen geven wordt ook wat lastiger lijkt me met de belangen van de andere klassementsploegen in het achterhoofd. Maar we zullen zien.
De trui hebben en alle plichtplegingen is altijd zo'n black box dat ik er ook wat cynisch over ben. Ja het scheelt altijd een procentje hier of daar, maar uiteindelijk is het vooral een mentaal ding waar je dus vooral als onervaren leider op achterstand kan raken. Primoz heeft ondertussen al een handvol GT's bovenin meegebokst, nog meer kleine rondes gewonnen en een team dat weet wat ze moeten doen.
Ik geloof ooit opgepikt te hebben dat Primoz en Tom van de (toen duidelijk) GT-renners in het team het laatste gingen tukken, maar dat weet ik niet zeker meer, dus wat dat betreft is er ook weinig echte achterstand te melden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.