Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 398 ... 454 455
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny het kwam in ieder geval niet heel vriendelijk over... maar het is maar wat je normaal vind in je omgang met anderen. En ik kan alleen maar aannemen dat je de beelden zelf niet gezien hebt, want dan had je mijn aanname niet heel vreemd gevonden. Ook Kroon had blijkbaar niet in de gaten dat ze bergaf reden want ook hij ging ervan uit dat het niet heel hard ging in die bocht. Verder zag je ze ook gewoon bijtrappen vlak voor de val.

@Michiel ik weet niet tegen wie die dat zij maar volgens mij niet tegen die renner van Ineos

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Ik heb de beelden een paar maal gezien en ook het interview van Eurosport met Bouwman gaf mij de bevestiging.
Dat Kroon het niet in de gaten had komt wel vaker voor.
Hij is vaak bezig met de quizjes van spelletjescommentator Vanbelleghem.
Verder voor nu, zand erover want je had het gewoon verkeerd en dat heb je achteraf toegegeven met de (on)nodige emotionele verontwaardiging.
Op naar het weekend met TJV.
Ik hoop dat er ieder geval weinig schade was/is met de TJV renners voor de komende 2 zware bergetappes in het weekend.
Vooral de etappe van zaterdag met bergop finish zal cruciaal zijn voor de start van de laatste en beslissende week in de Vuelta.
Indien Roglic hier in orde is kan hij een flinke tik uitdelen met deze bergop finish van 16,3 km a 6,3-10,7 %.
Hopelijk zijn de (klim)knechten Kuss, Kruijswijk, Oomen, Bouwman en Gesink er ook klaar voor om hun kopman bij te staan.
Jammer dat deze weekendetappes niet geheel live wordt uitgezonden.

Yeez

'@michiel waren dat beelden van de live-uitzending?

Daniel17

Per Strand Hagenes gaat als een speer bij de junioren, het kan best zijn dat hij volgend jaar al rijp is voor een overstap naar de profs. Zijn uitslagen bij zijn eerste wedstrijden buiten Noorwegen zijn namelijk bizar goed.

https://firstcycling.com/rider.php?r=127939

Hij verjaardag is overigens niet op 31 December maar op 10 Juli.

Samen met Grégoire en Uijtdebroeks lijkt hij bij de grootste talenten van zijn leeftijd te horen. Al zijn die 2 de betere klimmers en lijkt Hagenes wat explosiever.

Murcia

Vergelijkingen zijn altijd tricky maar ik geloof dat mensen van zijn club in Noorwegen Hagenes vergeleken als renner met Boasson Hagen (in diens toptijd). Dat hij een super talent is staat wel vast maar het is belangrijk om niets te overhaasten. Rijden bij het Development Team is een prima stap om het profbestaan te starten.

Laatst gewijzigd
Yeez

Bij de academy zeiden ze nochtans dat het met afstand het grootste talent was wat ze hadden gezien tot nu toe. Is laat begonnen met wielrennen vanuit het langlaufen en heeft een uitstekende tijdrit, is explosief en kan op heuvel- en klassiekerterrein uit de voeten. Staat in de vredeskoers ook aan de leiding voor Uijtenbroeks

Daniel17

https://www.instagram.com/p/CRTnVRBHEj_/

In dit filmpje is te zien dat hij op een klim alle aanwezige op het trainingskamp van de Academy eraf rijdt. Het is echt een toptalent inderdaad.

Iemand zoals Luis-Joe Lührs, die ik een stuk lager inschat dan hem, maakt volgend jaar al de overstap naar de profs van Bora, net als Uijtdebroeks en ik verwacht dat Grégoire volgend jaar ook bij de profs gaat rijden. Dus het is zeker niet overhaast om nu al over een stap naar de profs te praten, want andere ploegen loeren ook op toptalenten.

Murcia

Dat laatste heb je zeker gelijk in, je moet ze eigenlijk al heel rap vastleggen voordat de INEOS en Bora's langskomen. Maar ik ga er vanuit dat ze met de jongen zelf en zijn begeleiding ook al evaluaties hebben afgesproken en snel kunnen schakelen wanneer dit nodig is. Mocht het werkelijk zo doorzetten bij hem is het denkbaar dat je per 1-07 volgend jaar hem zou kunnen toevoegen aan de World Tour ploeg. Bij Kooij is men ook wat sneller dan gepland gegaan.

madeinstars

Naar de profs of niet is toch vooral een administratief verschil. Hij zal toch geen WT koersen rijden, dus als dispensatierijder kan hij makkelijk vanuit het Dev team wedstrijden met de profs meerijden als hij daar aan toe is. Zeker als de verwachting is dat het u23 en b-circuit weer een normale kalender krijgen volgend jaar, denk ik dat hij gewoon voor het development team gaat rijden.

Yeez

Lijkt mij ook de beste beslissing. Zo lang koerst hij nog niet. Hij kan bij de academy inderdaad ook pro. Koersen meerijden

Laatst gewijzigd
Michieltje

Yeez, yes. TIJdens de herhaling van de live uitzending kwam dat langs

Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik geloof dat jij het concept van excuses aanbieden niet helemaal begrepen hebt. En je analyse over mijn gemoedstoestand mag je ook voor je houden. Kom op zeg.

Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez even het geluid op ambiant zetten op de Eurosport player, dan hoor je dat het best..

kelderfan

'@Daniel17
Mooi dat zij die Per Strand Hagenes hebben gehaald. en jammer dat die Cian Uijtdebroeks niet is gekomen, maar naar Bora is gegaan. Bora heeft kennelijk een goed scoutingsapparaat, want ook met Schelling hebben zij niet verkeerd gegokt.
Maar is die Kasper Andersen nog in beeld?

Rahim Vlasblom
admin

Het heeft volgens mij niet zo heel veel met de scouting van Bora te maken. Meer gewoon waar een renner een klik bij voelt. Meerdere ploegen waren in gesprek met het management van Cian. Denk ook niet dat ploegen gokken maar gewoon talent herkennen.

appiett

En door

Xevar

volgende pagina

Xevar

Ik vraag me wel af of ze bij de Academy soms niet te veel doorslaan in het selecteren van renners op basis van de cijfertjes. Leemreize, van Bekkum en nu ook van Petegem en Graat zijn puur aangetrokken omdat ze hoge wattages kunnen trappen. In de koersen zelf hadden ze of niks gepresteerd, of überhaupt amper wat gereden.

Bij Leemreize heeft het goed uitgepakt, maar van Bekkum rijdt geen deuk in een pakje boter en ook Graat is nu bijvoorbeeld in de Vredeskoers zo'n beetje de minste Nederlander..

Laatst gewijzigd
kelderfan

In de proloog van de Tour du Pays de Montbéliard zet hij zijn 1e. stap. Hij wordt 10e. na Lars Boven {2e}; Van Belle {4e.}; Pluimers {7e.} en Ballerstedt die 6e. is geworden. Dus een goede uitslag van het dev. team.

tdola

'@xevar
Roglic en vingegaard ook obv de cijfers aangetrokken, dat heeft ook niet slecht uitgepakt.

Daniel17

'@Xevar Aan de andere kant heb je Hidde van Veenendaal en Axel van der Tuuk die juist goede uitslagen reden bij de junioren en het niet hebben waargemaakt bij JVA.

Sowieso is het te vroeg om over van Bekkum te oordelen en Graat rijdt zelfs nog bij de junioren, je hebt tevens ook nog de extra factor dat er vorig jaar en dit jaar heel weinig wedstrijden zijn gereden bij de junioren, waardoor de ploeg wellicht nog meer dan normaal naar testresultaten moet kijken.

Het is ook wel interessant dat van der Tuuk per direct bij JVA is weggegaan (zo werd dat volgens mij destijds niet gecommuniceerd, al kan ik dat gemist hebben). Van Veenendaal zit wel nog gewoon bij de ploeg.

tdola

Morgen voor de klassementsmannen (3e x roglic?) of zondag voor de vluchters? Of worden t morgen ook de vluchters?
Gezien t profiel lijkt me morgen met 2 klimmen en vlakke aanloop makkelijker te controleren. Maar wie gaat t bij elkaar houden? Wil tjv dat überhaupt?

madeinstars

Ik denk dat Jumbo het niet bij elkaar hoeft te houden. Lijkt me dat Movistar iets moet gaan proberen zo langzamerhand. Misschien Ineos met een wanhoopspoging.

Rahim Vlasblom
admin

Is het nodig... een strijd om de dagzege en die tussen de klassementsrenners hoeft elkaar niet te bijten. Het is ook meer aan de concurrentie om TJV onder druk te zetten... hoe langer het rustig blijft, hoe meer dat in het voordeel van Roglic en TJV is. Het lijkt er ook op dat ze goed hebben gepiekt bij de ploeg, het ziet er gewoon heel degelijk uit wat ze doen. Ook vandaag zaten ze weer met 5 man bij elkaar in die groep op 11 seconden. Ik zou voor deze week nog rustig reageren op wat er komen gaat, volgende week kan je misschien nog eens een keer zelf uitpakken.

Turtlehead

Ik ben ben benieuwd wat Movistar gaat doen: mannetje mee met de vroege vlucht en daarachter afwachten, of onderweg al gassen in een poging iets te forceren.
Ik denk het tweede, maar je weet nooit wanneer ze stoppen met vooruit kijken en vooral defensief rijden.
TJV kan met de favorietengroep naar de laatste klim rijden, die hoeven verder niks.

1 2 ... 398 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.