Maar is die selectie echt zo goed voor zo'n dag? Ik zou normaal een Dumoulin, Roosen, Affini of Van Emden wel in die eerste waaier erbij verwachten, maar zekerheden zijn dat op zich ook niet. Daarnaast lijkt de kans me aanwezig dat die laatste twee bij Groenewegen moesten blijven vandaag.
In een waaier van deze grootte komt het niet aan op 'handigheid', expertise of pure kracht. Daar kom je door vanuit de ploegleiderswagen sleutelpunten door te krijgen en daarvoor dan te positioneren in de eerste 50 van het pak. Dat zie je ook wel aan de samenstelling van de groep met een aantal namen die in een echt waaierslagveld zoals we in GW, Turkije en Vuelta weleens hebben gezien nooit zouden komen bovendrijven. De waaiersecties waren vandaag dan ook kort.
Of dit ondermaats was ga ik me niet over uitlaten, Dumoulin had ik toch niet voor GC verwacht en Teunissen de belangrijkste man was gelukkig mee. Kans minder voor Groenewegen.
Natuurlijk moet je als topploeg meer dan één man in de voorste waaier hebben zitten, kijk mocht blijken dat mensen materiaalpech hadden dan heb je geen verhaal. Want pech bij een waaierkoers is een doodvonnis voor een goede klassering maar een Groenewegen bv is normaal gezien een goede waaierrijder en zou net als een Gaviria goed van voren moeten zitten. Geen man overboord verder met de uitstekende Teunissen goed in het AK en nog een paar mooie kansen op een ritzege.
In je thuiskoers met voornamelijk Nederlandse krachtpatsers maar met 1 man meezitten in de eerste waaier, mag je gerust een wanvertoning noemen. Je zou hier juist een voortrekkersrol van de ploeg verwacht hebben. Ook gezien de ritwinst kansen voor Dylan. Benieuwd naar de uitleg van de ploegleider van dienst.
Affini en Dumoulin kunnen blij zijn. Zeker Tom op dit parcours. Teunissen een kleine off day en Bissegger zijn tijd vertekend met het voordeel vd motoren(jury werd terecht boos), het afsnijden vd bocht in de laatste km en het inhalen van een voorganger (wat affini niet had). Had anders als nog gewonnen, maar met de helft minder
Geen idee. TTT lijkt maar 18,2 km (site organisatie) en niet 27,5 km (PCS) trouwens.
Voor Harper wel mooi, kan wat koersen rijden, dit mogelijk ook wel parcours op maat. TTT bezetting wat minder sterk, maar met Martin, Foss en van Aert 3 serieuze motoren nog steeds.
Eenkhoorn, Bennett en Harper tempo erin houden en mee t laatste klimmetje over op 15 km.
Andere etappes weinig echt simpele etappes zo op het oog. Etappes 4 en 6 mgl meest beslissend voor klassement, naast de TTT?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.