Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 402 ... 454 455
Rahim Vlasblom
admin

In ieder geval een renner in de kopgroep die hier een goed klassement zou moeten kunnen rijden, verder is het niet heel lekker zo.

Xevar

Flinke wanprestatie om met zo'n selectie de slag zo te missen inderdaad.

S. Morgenstern

Maar is die selectie echt zo goed voor zo'n dag? Ik zou normaal een Dumoulin, Roosen, Affini of Van Emden wel in die eerste waaier erbij verwachten, maar zekerheden zijn dat op zich ook niet. Daarnaast lijkt de kans me aanwezig dat die laatste twee bij Groenewegen moesten blijven vandaag.

Laatst gewijzigd
xistnc

Als de keuze is gemaakt om voor Tom te rijden, is het niet zo heel vreemd. Hoeveel peloton heeft die de afgelopen maanden van dichtbij gezien?

madeinstars

Nou Morgenstern, ik kan heel vaak met je mee gaan, maar natuurlijk moeten Dumoulin, Roosen, Affini en Van Emden in die eerste waaier zitten, kom op zeg. Er kan altijd wat gebeuren en dat één of twee mannen de slag missen heb je altijd wel, maar dit was een dikke tegenvaller.

S. Morgenstern

Moeten die daar zitten? Dumoulin die maanden niet in een peloton reed? Roosen die soms mee zit in zo'n waaier, maar even zo vaak niet? Affini op basis van zijn vermogen, maar hebben we een beeld van zijn handigheid in deze discipline? Ik weet het niet.

YogiBear

Wie erbij had moeten zitten maakt niet uit, maar in dit geval hadden er zeker één a twee meer van TJV mee moeten zitten. Hoe je het ook went of keert, dit is gewoon een ondermaatse prestatie van TJV.

Rawolf

In een waaier van deze grootte komt het niet aan op 'handigheid', expertise of pure kracht. Daar kom je door vanuit de ploegleiderswagen sleutelpunten door te krijgen en daarvoor dan te positioneren in de eerste 50 van het pak. Dat zie je ook wel aan de samenstelling van de groep met een aantal namen die in een echt waaierslagveld zoals we in GW, Turkije en Vuelta weleens hebben gezien nooit zouden komen bovendrijven. De waaiersecties waren vandaag dan ook kort.

Of dit ondermaats was ga ik me niet over uitlaten, Dumoulin had ik toch niet voor GC verwacht en Teunissen de belangrijkste man was gelukkig mee. Kans minder voor Groenewegen.

Rahim Vlasblom
admin

Het is nu gebeurd en nu is het dus schakelen... Teunissen uitspelen als kopman en de komende dagen nog proberen mooie daguitslagen te rijden met Dylan. Morgen de tijdrit... wat een kleppers staan daar aan de start zeg.

Murcia

Natuurlijk moet je als topploeg meer dan één man in de voorste waaier hebben zitten, kijk mocht blijken dat mensen materiaalpech hadden dan heb je geen verhaal. Want pech bij een waaierkoers is een doodvonnis voor een goede klassering maar een Groenewegen bv is normaal gezien een goede waaierrijder en zou net als een Gaviria goed van voren moeten zitten. Geen man overboord verder met de uitstekende Teunissen goed in het AK en nog een paar mooie kansen op een ritzege.

Quesada Quesada

In je thuiskoers met voornamelijk Nederlandse krachtpatsers maar met 1 man meezitten in de eerste waaier, mag je gerust een wanvertoning noemen. Je zou hier juist een voortrekkersrol van de ploeg verwacht hebben. Ook gezien de ritwinst kansen voor Dylan. Benieuwd naar de uitleg van de ploegleider van dienst.

AWestie

Ploegreactie ook weinig blij

kelderfan

Natuurlijk heeft Teunissen gelijk, dat hij alleen zat in de 1e. waaier. Dat is niet goed te praten.
Gelukkig heeft TJV Van der Sande en Christophe Laporte gehaald.

T80JZ

“More than feeling positive, I’m surprised, actually, with the way it’s going,” Roglič points out to Cyclingnews during the second rest day. https://www.cyclingnews.com/news/roglic-surprised-but-pleased-at-present-and-past-performances-in-vuelta-a-espana/

madeinstars

Gaat die arme Affini nou weer 2e worden :(

Yeez

Affini en Dumoulin kunnen blij zijn. Zeker Tom op dit parcours. Teunissen een kleine off day en Bissegger zijn tijd vertekend met het voordeel vd motoren(jury werd terecht boos), het afsnijden vd bocht in de laatste km en het inhalen van een voorganger (wat affini niet had). Had anders als nog gewonnen, maar met de helft minder

kelderfan

Affini heeft zich getoond in de tijdrit en de nieuwe aanwinst Laporte doet goede zaken.
Helaas moet Teunissen veel plaatsen inleveren. Jammer ik had meer van hem verwacht in zo'n korte tijdrit.

BraboCycling

Gewoon zonde dat je gisteren met die waaiers je hele ronde verkloot hebt wat betreft eindklassement. Anders hadden Affini en Dumoulin hier echt nog wel hoge ogen kunnen gooien.

Michieltje

As is verbrande turf

Yeez

Harper staat op de voorlopige startlijst van Britain in plaats van Vingegaard. Zouden ze die rust geven na zijn zware zomer en zijn kleine blessure na San Sebastián?

tdola

Geen idee. TTT lijkt maar 18,2 km (site organisatie) en niet 27,5 km (PCS) trouwens.
Voor Harper wel mooi, kan wat koersen rijden, dit mogelijk ook wel parcours op maat. TTT bezetting wat minder sterk, maar met Martin, Foss en van Aert 3 serieuze motoren nog steeds.
Eenkhoorn, Bennett en Harper tempo erin houden en mee t laatste klimmetje over op 15 km.

Andere etappes weinig echt simpele etappes zo op het oog. Etappes 4 en 6 mgl meest beslissend voor klassement, naast de TTT?

kelderfan

'@Yeez
Lijkt mij wel, dat Vingegaard rust heeft gekregen, want die TdF was echt pittig.
Harper als vervanger is niet verkeerd.

tdola

Hofstede en gesink blijkbaar bij valpartij begin vd etappe.

Rahim Vlasblom
admin

Rohan Dennis nu dus ook officieel aangekondigd door Jumbo-Visma. Ploeg gaat gewoon weer sterker worden volgend jaar. En Harper dus ook een jaar erbij.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Mooi @rahimns dat Dennis er nu echt bij is gekomen en dat Harper het nog een jaar mag proberen.
De TdF-ploeg wordt in ieder geval sterker met Dennis erbij. Die kan Martin en Gesink goed bijstaan om de trein op gang te houden. Roglic zal zeker blij zijn met zoveel pk erbij.

1 2 ... 402 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.