TJV staat nu op 28 renners voor 2022. Tim van Dijke is toch ook een kandidaat en wie is de beoogde laatste versterking.
Je zou denken met het vertrek van Bennett en Tolhoek, dat TJV nog een klimmer zoekt of gaan zij voor een loods, die Dylan Groenewegen kan ondersteunen.
Voor Vlaanderen heeft TJV met Van Aert, Laporte, Teunissen, Van der Sande, Roosen, Van Hooydonck en Eenkhoorn toch een goed team;
Voor de TdF ziet 't goed uit met Roglic, Dennis, Kuss, Vingegaard, Kruijjswijk, Van Aert, Teunissen en Gesink/Martin.
De koning van de apenrots in Spanje, Het woord indrukwekkend past daar wel bij. Goed gezien dat het gevaar van Egan zou komen meegegaan en niet meer omgekeken. Dan op 7km onder de top wegrijden laat zijn klasse zien. Genoten ook van de ploeg die naast de tweede plek van Kuss als geheel uitmuntend was. 4 man bij de achtervolgers geeft de overmacht als ploeg aan.
Ja, die kruisridder uit Slovenie zorgt voor spektakel, dan zie de ploeg ook meegroeien. Na de 1e. etappe was 't nog zo, zo.
Maar vandaag zat 't team goed mee. Sam Oomen moet nog even doorgroeien, want Floris De Tier zat nog voor hem.
Sam kan zeker beter en morgen is er weer zo'n klimdag. Go, go Sam Oomen.
Roglic geweldig, Kuss goed, maar ik vind de lofuitingen voor de ploeg als geheel wat overdreven. Ik heb hier en elders op Wielerflits Kruijswijk al het hele jaar verdedigd en hij laat in deze Vuelta zien waarom, maar hij is niet top. Datzelfde geldt voor Oomen en Bouwman die er vandaag bij de eerste echte versnelling vanaf moesten. Dat is geen kritiek, maar een constatering. TJV rijdt goed genoeg en Roglic is de sterkte en dat gaat in principe voor een eindoverwinning en een top 10 voor Kuss zorgen.
Roglic heeft deze Vuelta vooral ook zin om te koersen, zoals eerder in die etappe dat hij aanviel en onderuit ging en vandaag ook weer.
'@T80JZ De constatering is toch dat TJV het volledig onder controle heeft.. dat ze niet met 8 man in die eerste groep met favorieten zitten aan de finish lijkt me logisch, je gaat niet iedereen opsouperen op die slotklim.. Oomen en Bouwman heb je morgen ook weer nodig. Ze hebben 3 man bij de beste 15 in koers, dat is meer dan voldoende en vandaag was gewoon een hele sterke teamprestatie met een excellente Roglic.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.