Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 404 ... 454 455
Turtlehead

Roglic kan hem hooguit nog verliezen (maar dan moet er wel veel gebeuren).
Ik vind de constantheid van Kuss misschien wel de grootste verrassing. Hij lijkt er zelfs lol in te hebben en rijdt zo nog naar een mooie top tien plaats.

Michieltje

Ja, Kuss is ook genieten geblazen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vind de reactie van Mas veelzeggend:

Na de eerste klim ontstond er een grote vluchtgroep en daarin hadden wij drie renners, maar Jumbo-Visma wist de boel te neutraliseren. Ze wisten vervolgens alle aanvallen onschadelijk te maken.”

Als je gewoon kijkt hoe ze vandaag reden, krachten spaarden, op het juiste moment weer van voren zitten met de hele ploeg. Zichzelf niet opbliezen maar de afdaling gebruikten om weer terug te komen. Ik zie de hele ploeg al ruim 2 weken heel verstandig rijden. Doen ze dat omdat er renners bij zijn die niet in topvorm zijn, dat zou best kunnen... maar je kan als ploeg dus ook excelleren door je eigen krachten goed te kennen en ze daar te gebruiken waar nodig is.

Laatst gewijzigd
xistnc

Het is nogal wat als de andere ploegen aan hun laatste klimknecht toe zijn en TJV zet note bene Van Hooydonck op kop om de tweede klim te leiden.

Murcia

In een grote ronde kun je er vergif op innemen dat een uitblinkende kopman de rest van de ploeg meetrekt naar een hoger niveau. Wat xistnc hier boven zegt over Nathan is al een bewijs van die stelling. Verona die zondag als derde man van de Movi's veruit de mindere was van derde TJV man Kruijswijk is een ander voorbeeld. TJV kan als ploeg het hoge tempo van een aanvangsfase als vandaag aan en zet de wagonnetjes slim in. Bij INEOS bv was Dylan al kapot na de eerste keer op de La Collada en de grote vluchtgroep met drie Movi's werd ook effectief gecounterd. Misschien is Bahrain nog wat breder gestoffeerd hier maar de renners worden door Niermann heel wat effectiever gebruikt.

T80JZ

'@rahimns Mee eens dat TJV haar krachten optimaal en intelligent gebruikt.

@Daniel17 Dan hebben jij en de ploegleiding/Roglic een andere mening over de derde week van de Tour van vorig jaar. Om de verzwakking in de derde week te voorkomen werd dit jaar gekozen voor een voorbereiding zonder wedstrijd(en).

Jopie

Ik hoop zó dat Kruijswijk morgen mee in de vlucht mag en ein-de-lijk zijn welverdiende grote zege gaat pakken, maar ik ben bang dat hij bij Roglic moet blijven.

Daniel17

'@T80JZ Die andere voorbereiding werd ook gekozen om valpartijen zoals in de Dauphine vorig jaar te voorkomen. Door die valpartij heeft hij toen ook minder op zijn tijdritfiets kunnen trainen.

In etappe 17 reed Roglic Pogacar bergop er nog af, en die etappe erna leek hij ook sterker dan Pogacar. Dus ik begrijp niet waarom mensen denken dat Roglic in de TDF 2020 een slechte laatste week had.

Er was juist zo veel vertrouwen in die tijdrit omdat hij in goede vorm was in de laatste week.

Ik begrijp dus inderdaad niet waarom jij doet alsof Roglic nog nooit goed is geweest in de laatste week van een grote ronde.

madeinstars

Ook in de laatste week van de Tour van 2018 was Roglic heel goed en ook in 2017, hoewel hij toen niet voor het klassement reed. In de tour van 2018 reed hij wel een matige tijdrit, maar toen had hij een blessure aan de elleboog.

T80JZ

'@Daniel17 Interview met Roglic op Wielerflits: Geen Criterium du Dauphiné, geen Ronde van Zwitserland, zelfs geen enkele koersdag in de laatste twee maanden richting deze Tour de France. “Het verleden heeft aangetoond dat ik direct na een hoogtestage meteen héél goed ben”, legt Roglic in een grote reportage in de Zomergids van Ride Magazine uit. “Ik heb na zo’n trainingskamp geen wedstrijdhardheid nodig om in topvorm te geraken. Daarbij denk ik dat je in je hoofd ook heel fris bent, wanneer je in de weken voorafgaand aan de Tour geen wedstrijdverplichtingen hebt. Daarbij hebben we ook in een aantal grote rondes geconstateerd dat ik vaak in de derde week iets vermoeid ben. Dat hopen we nu met deze aanpak te voorkomen. Je bent altijd op zoek naar nieuwe prikkels in je voorbereiding. Je wilt je voorbereiding steeds verbeteren.”

Roglic ontkent dat de valpartij in de Dauphiné van 2020, waardoor hij rond zijn heupen en onderrug nog bont en blauw in de Tour van start ging, een belangrijke reden voor deze strategie is. “Nee, ons doel hiermee is niet om valpartijen in voorbereidingswedstrijden uit te sluiten. Mijn doel is om in optimale vorm in de Tour van start te gaan. https://www.wielerflits.nl/nieuws/primoz-roglic-nieuwe-prikkels-voor-tour-de-france/

S. Morgenstern

Die voorbereiding hadden ze ook al voor 2020 in hun hoofd en heeft dus niets met de laatste week van de Tour van dat jaar te maken, waarin hij in de laatste bergritten inderdaad juist de beste bleek.

tdola

Roglic gi erg sterk, maar ook t team weer super, als je nog 2 man naast roglic bij de laatste 12 hebt is dat gewoon prima. Je zou kruijswijk nog sterker wensen, maar dat is ie helaas niet (meer?).

Van hooijdonk ook weer relatief lang mee. Echt sterke vuelta van hem, zou wel wat commentaar van hem willen horen, nog niet veel gehoord. Stijgt volgens mij wel wat in de hiërarchie hiermee. In zijn toch maar 2e grote ronde volgens mij.
Zou best volgens mij ook de tony martin rol kunnen doen in grote ronde blijkt hieruit, want doet ie hier ook.
Jammer dat eenkhoorn hier niet rijdt op zich, maar van hooijdonk doet t super als zijn 'vervanger'.

Daniel17

'@T80JZ Ik geloof best dat geen wedstrijden een betere voorbereiding is voor Roglic, maar dat betekent niet dat hij nog nooit eerder heeft geschitterd in de 3e week van een grote ronde. Daarvan zijn namelijk meer dan genoeg voorbeelden.

Murcia

Dat hele verhaal van Roglic zijn slechte derde week is niets meer dan een Urban Legend. Het vindt zijn oorsprong in de Giro waar hij derde werd en vervolgens wordt het te pas en te onpas als waarheid verkocht. In die Giro waren maagproblemen en een val de oorzaak van zijn minder worden. Verder moet je meenemen dat hij daar een ploeg had die niks voor hem kon betekenen bergop. Hij was in elke bergrit de enige TJV renner bij een groep van 35 a 40 man.

Michieltje

Volgens mij heeft de ploegleiding zélf aangegeven dag de derde week van Primoz aandacht behoeft

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het gaat natuurlijk ook wel zelf bij je in je kop zitten... ja gaat je afvragen of die valpartijen kwamen doordat je minder scherp bent in die 3e week. Vermoeid hij is natuurlijk ook maar een relatief iets omdat iedereen vermoeid is in die 3e week. Ik blijf erbij dat al die zwakke momenten op papier te verklaren waren en er niet iets moet ontstaan wat er eigenlijk niet is. Pech kan je soms voorkomen maar vaak ook gewoon niet en een grote ronde winnen is inderdaad voorkomen dat je iets tegenkomt, iets wat veel winnaars in het verleden is gelukt. De ploeg moet gewoon vertrouwen houden in Roglic en misschien gewoon accepteren dat er een groter risico is dat hij wat tegenkomt, gewoon ook omdat hij pas later is begonnen met wielrennen, aan zijn klasse ligt het echt niet.

Fanny

test

Fanny

Geen Van Baarle, Verona en Landa meer aan de start.
Wordt voor TJV iets makkelijker om te controleren.
Al verwacht ik ook dat Bahrein mee zal doen.
Hopelijk vandaag wederom een zege voor een (andere) TJV renner op deze mythische enorm zware berg waar gefinisht wordt.
Mochten er vluchters vertrekken dan hoop ik dat er minimaal 1 klimmer van TJV mee is om dus te strijden voor de eventuele eindwinst. Mocht het nodig zijn dan kan hij zich ook nog laten afzakken.

S. Morgenstern

Kruijswijk mee vooruit in een grote groep lijkt me onderdeel van het tactische plan van vandaag.

rennerske

Benieuwd of Ineos vandaag weer gebeld heeft om het kunstje van gisteren nog een keertje over te doen om Bernal alsnog op het podium te krijgen.

Petje

Als Jumbo nu even tempo maakt komt Jakobsen te laat binnen en winnen ze de bollen en puntentrui ook nog ff... of ben ik nu niet lief...

kelderfan

Ik zie Bernal of Yates nog een keer de knuppel in het hoenderhok gooien en kijken wie mee kan..
@Fanny
Het lijkt mij goed idee om Koen Bouwman mee te sturen met een eventuele vluchtgroep. Koen was gisteren weer goed bezig. Het zal wel moeilijk worden om vandaag vooruit te blijven, want een klein of grote oorlog zal zeker plaats vinden.
Hoe gaat Rolglic vandaag onder regie van Niermann dit karwei klaren.

Michieltje

Rahimns. Om die reden ging Primoz slechts een paar dagen voor de start vd TDF van de berg af

S. Morgenstern

Bouwman mee in plaats van Kruijswijk. Lijkt me dat ze dan voor de rit, als ze die echt willen pakken, dan misschien zelf moeten gaan rijden.

rennerske

Inderdaad, voor ritwinst verkeerde man mee. Maar wellicht vinden ze het allemaal wel best zo en is eindwinst het enige wat echt telt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 404 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.