Tony heeft een zeer goede verstandhouding met Primoz, zolang die bij TJV zit zal er ook een plek zijn voor de pantserwagen. Heeft inderdaad een jaar met veel valpartijen maar is in zijn specifieke rol en met de status binnen het hele peloton nog steeds van waarde. Wat mij betreft een jaar erbij maar een plek in de Tourploeg is geen vanzelfsprekendheid meer met de nog bredere topkern van volgend jaar.
'@Murcia
Een aantal volgers willen Kruijswijk volgend jaar met Dumoulin naar de Giro laten afreizen.
Als je dan bijvoorbeeld Roglic, Dennis, Gesink, Kuss, Vingegaard, Van Aert Teunissen selecteert, dan heb je alleen maar Teunissen om de kar te trekken en dan zie ik Martin zeker aansluiten om dat deel van het werk op zich te nemen.
Dennis en Gesink zijn de mannen om bergop Roglic op sleeptouw te nemen.
Daarbij komt dank Van Aert ook Teunissen nodig heeft voor de sprintaankomsten.
Maar die Van Hooydonck gaf er wel een mooie snok op. Misschien wat later beginnen, want dat had ik niet verwacht van Roosen. Die had maar een zeer kort beurtje. Misschien wat Dylan aangaf. Dat ook hij de laatste weken wat minder was.
Want er had meer ingezeten dan die 2e. plaats.
Bij de dames wordt Koster 3e. in de Trophée des Grimpeuses Vresse-sur-Semois.
Meneer Yeez is een deftige aanspreektitel, maar hoezeer ik hem respecteer ik houd het gewoon bij Yeez. Vind ik echt een verrassing dat Dylan Roubaix gaat doen en ben zeer benieuwd. Vandaag geklopt niet zozeer door een fout van hemzelf maar meer dat rare beurtje van Roosen waardoor de snelheid inkakte. Nathan was overigens weer indrukwekkend, die voelt zich als een vis in het water bij TJV.
Het zegt in elk geval dat van de +- 180 deelnemers waarvan een kleine 80 de koers niet uitreden Dylan bij de eerste helft zat van diegenen die dit wel deden. Ergo, hij behoorde tot de beste 30% van beide edities, ruim voldoende voor een knecht die een kopman als van Aert nodig heeft. Hij is zwaarder gebouwd, wat op de steentjes altijd een voordeel is en kan net als hij overigens op het NK deed een vooruitgeschoven post zijn of andere hulp verrichten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.