Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 43 ... 454 455
Rawolf

Laten we nu niet doen alsof Roglic volledig in de kreukels lag... met ogenschijnlijk gemak gele trui rijden in de Tour dan ben je in topvorm. Iets last heb je vast van die blauwe plekken maar zoals tot in treure herhaalt geen oorzaak want Roglic trapte ook in de tijdrit etappe 20 nog prima wattages.

Er zijn een aantal dingen die we anders hadden gekund zoals Pogacar gratis tijd laten terugnemen, niet alles eruit halen in de waaierrit, onderschatten van Pogacars tijdrit en daardoor teveel controleren en geen focus op tijd pakken.

Vooral dat laatste punt, tijdens de Tour ook gemeld door Tom Dumoulin... de ploeg reed rond alsof ze al gewonnen hadden, enkel nog wat vlakke etappes..... Dan krijg je het deksel op de neus.

Kijk naar Ineos/Froome, al stond hij 3 minuten voor. Nog zetten ze alles in werking om ergens wat bonis te pakken. Jumbo in de Tour is naïef geweest/roze wolk

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@rawolf je weet dat het geen computerspelletje is... als Roglic in staat was geweest om ergens tijd te pakken op Pogacar en nogmaals achteraf is het allemaal heel makkelijk om te gaan wijzen daar had hij dit en hier had hij dat moeten doen... maar als Roglic in staat was om dit te doen, dat hij het echt wel gedaan. Kunnen we gewoon niet concluderen dat er 1 beter was en die heeft ook gewonnen. Nogmaals ik zeg nergens dat hij in de kreukels lag maar hij was echt niet in zijn allerbeste doen, ook gewoon onmogelijk na die val in de Dauphine en de periode daarna toen hij nauwelijks wat heeft kunnen doen op de fiets. Hij mistte gewoon net die paar procent. Dat zag je echt aan alles... dit was niet de Roglic van voor de val.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rawolf die val heeft echt veel impact gehad. Ik schrok ook van de wonden en hoe beurs het was op zijn heup in de documentaire. Hij heeft een week niet kunnen fietsen en juist in de tijdritpositie deed die heupkom verschrikkelijk veel pijn.

Misschien kan @dimitri hier meer over vertellen als verzorger in de tour zijnde.

En ja, je kunt stellen dat ze in die waaierrit meer tijd hadden kunnen pakken door dumoulin en van aert mee te laten draaien. Pogacar gratis naar de laatste kilometer brengen kwam omdat roglic meerdere malen aangaf zichzelf goed te voelen en voor de overwinning wilde gaan. ze vertrouwden daar allemaal op de sprint van roglic. En ik denk dat niemand dacht dat 1 minuut voor die tijdrit niet genoeg was. Of was jij de enige die dacht dat pogacar tot dit in staat was? Ik vind achteraf wijs komen doen altijd zo makkelijk.

Heb je ondertussen al eens iets positiefs gezegd?

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Ik snap Rawolf wel. Natuurlijk is praat achteraf altijd makkelijk en voelen wij het lichaam van de renner niet.

Yeez

Als je nu wijs wil gaan doen over het onderschatten van de tijdrit van pogacar wil je achteraf scoren. Er is niemand die dat had voorspeld

Rawolf

Ik heb zelfs geld ingezet op de eindwinst van Pogacar de dag voor de tijdrit.... (waren wel goeie odds, ik gaf Roglic ook wel ietsjemeer kans maar was niet blind de mogelijkheid :p)

Inplaats van alles er aan te doen Extra tijd te pakken heeft Jumbo gecontroleerd/verdedigt, daar is niks makkelijk praten aan, dat is hoe het is. Of Roglic extra tijd had kunnen pakken geen idee maar ze hadden het tenminste kunnen proberen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Klopt. Ze hebben die minuut voorsprong geconsolideerd. Iets wat ik prima kan begrijpen. Achteraf kun je zeggen dat ze pogacar niet hadden moeten laten rijden op de peyresourde en in de waaierrit v aert en dumoulin hadden moeten laten meedraaien. Maar nogmaals: niemand had verwacht dat pogacar meer dan een minuut ging pakken op roglic in een tt.

Rawolf

Dat noem ik dan dus naief/roze wolk, in plaats van die tijdrit had roglic ook in etappe 19 een mechanisch defect kunnen hebben.... elke seconde telt.

S. Morgenstern

Hebben jullie de laatste bergritten van de Tour gemist?

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Wie zegt er trouwens dat ze Pogacar lieten rijden? De 1e 2 keer countert Roglic. Het leek me eerder dat hij de aanval niet kon beantwoorden. Natuurlijk heeft iedereen er een andere mening over.

dimitrivb

Tactiek is één ding, fysieke paraatheid een ander ... Het klopt inderdaad dat Primoz' voorbereiding verre van ideaal was door die val in de Dauphiné. Uiteindelijk was de schade toch wel groter als verwacht en was het nipt om hem aan de start in Nice te krijgen. Vooral het bovenbeen en de heupregio waren zwaar geraakt.
Er werd een osteopaat op de hoogtestage ingevlogen die hem dagelijks behandelde en de dagen voorafgaand aan en tijdens de Tour waren er de dagelijkse massage- en intensieve osteopaatbehandelingen.

Achteraf gezien is het vanuit mijn oogpunt een enorme prestatie dat toch de Tourstart haalde en ook op niveau was. Je kan je inderdaad moeilijk in iemands lichaam verplaatsen maar ik blijf erbij dat hij op een fenomenale Pogacar is gebotst op de voorlaatste dag van de Tour. Tot dan had hij eigenlijk geen moment van echte zwakte getoond en was hij zelfs de betere (Col de la Loze, gravelstroken op de Glières).

Yeez

'@rawolf waar hadden ze tijd moeten pakken en hoe? En nee ze konden niet spelen met een dumoulin vooruit sturen. Die stond te ver en was niet goed genoeg

tendam

Rawolf is de Captain Hindsight van dit forum :)

Uiteraard ben je bij een minuutje voorsprong in de tijdrit nog niet 100% zeker van de overwinning, maar om nu te doen alsof ze een verkeerde tactiek hebben gehanteerd is lekker simpel. Ik dacht ook dat Pogacar nog kon winnen (ik heb dat hier ook gezegd, kwam me op kritiek te staan) maar in de laatste bergritten leek het echt alsof het beste er vanaf was. Maar toen kon Roglic geen tijd meer pakken, daar waren het de etappes niet naar. Vervolgens rijdt Pogacar ineens als een raket in die tijdrit, en bij Roglic zag je vanaf de eerste kilometer al dat het niet liep. Of dat door die blessures komt, geen idee, maar dat was echt niet de beste Roglic.

Een gefrustreerde Dumoulin zei aan het begin van de Tour inderdaad dat ze niet zoveel op kop moesten rijden, en vervolgens ging hij dat zelf ook doen waardoor hij zichzelf de nek omdraait en Roglic alleen komt te zitten en Pogacar moet laten rijden. Ineos zou het echt niet anders hebben gedaan, maar die hadden Froome die tijdens z'n hoogtijdagen nog een klasse beter was dan Roglic.

kelderfan

'@Dimitri
1) Ik heb 't niet uit die docu, maar uit de Tv-uitzending.
2) Pogacar en Roglic hebben tijdens NC ook tegen elkaar gereden: ITT verschil 9 sec. (Roglic zonder tijdritfiets?)
3) Merijn Zeeman zat aan de weg en gaf aan het niet aan te kunnen zien.
4) Je mag die tijdritten eens naast elkaar zetten en dan zie je andere Roglic op de racefiets zitten.
5) Het kan natuurlijk zijn, dat Roglic door die val minder is geworden; want ook Van Aert was niet meer zo fris.
6) Die helm zat hem in de weg tijdens de rit en heeft hem veel tijd gekost.
@tendam
En jij bent captain Backsight.😁
Maar je hebt wel een punt, dat Roglic niet meer 100% was in de TdF; dat is hem eerder overkomen in de Giro.
Daarom is het belangrijk, dat hij de beste ondersteuning nodig heeft en op dit moment denk ik dan aan Bennett; die bij een contractverlenging best nog eens in dienst wil rijden. Mocht Sam Oomen of Jonas Vingegaard goed zijn, dan ja!

kelderfan

'@lander luypaert
Klopt helemaal dat Roglic niet meer kon reageren en daar is het misgegaan. In de veelgenoemde tijdrit heeft hij 't net als Mathieu in de laatste veldrit laten lopen en dan loopt de tijd gauw op.

YogiBear

Ik vind het interessant dat @Dimitri informatie uit de eerste hand heeft en dat er dan toch mensen zijn die de informatie van TV / uit een documentaire, die geknipt, geplakt en geproduceerd is, hoger inschatten. Als dit werkelijk zo zou zijn, zouden we toch allemaal beter in staat zijn om de koers te lezen met een 30 min samenvatting in de avond ipv als ploegleider die dagelijks met de renners in contact staat, ziet hoe ze zich voelen, merkt hoe ze reageren, etc?

dimitrivb

'@kelderfan: nog eens mijn bericht goed doorlezen: 'Bij deze laat ik de discussie voor wat ze is'. En wat mij betreft is dit de laatste keer dat ik op jouw berichten reageer.

kelderfan

Prima

kelderfan

'@AWestie
Dank voor de link.
Leuk dat die David Dekker de sprint aantrekt voor Olav Kooij. Ik ben benieuwd hoe die Kooij zich gaat ontwikkelen.
Als Dekker dat ook kan gaan doen voor Dylan Groenewegen, dan zie ik die toch met een aantal overwinningen thuis komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan over welke tv-uitzending heb je het nu. Want blijkbaar heb je het dus niet over de documentaire maar over een tv-uitzending. Misschien dat ik je niet goed begrijp maar zit daar verschil in dan ??

AWestie

'@kelderfan En waar lees je dat David Dekker de sprint aantrekt voor Olav Kooij?

kelderfan

'@rahimns
Ik heb nergers gesproken over de docu, dat maakt Dimitri ervan. Daarom benoem ik dat naar hem toe. Tijdens de TdF 2020 kijk ik op TV naar 't wielrennen en niet naar een docu achteraf. Dus ik snap niet waarom dat wordt aangehaald.
Alles wat ik heb genoemd, was op TV te zien; dus wat wil ik meer. Natuurlijk is daar geen verschil in te zien, want het is alleen maar herhaling toch.
Ik heb alleen benoemt, dat ik 't met de stellingname van dhr Plugge niet eens ben, dat er nu tijdsverschil zit van 2 min.
Dat is tijdsopname van de tijdrit in de TdF. Bij eerdere gelegenheden was bijv. maar 9 sec. Daarom stel ik, dat tijdrit verre van vlekkeloos is gegaan en dat is tegen zere been.
1) dat gedoe met de controle was zeker eerder, maar zeker invloed gehad.
2) de helm heeft zeker tijd gekost en bij de klim is er op een te laat moment gewisseld. (dat ging duidelijk beter bij Poga).
3) toen liet Roglic duidelijk lopen (voorbeeld Mathieu van de Poel tijdens de laatste veldrit) en dan gaat 't snel in tijd oplopen.
Dus vlekkeloos verlopen is 't zeker niet!

Yeez

Nieuwe selecties staan online

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Kijk eens bij de link, die jezelf hebt aangereikt. Daar is ook Grischa Niermann te zien met een korte flits van Dekker met Kooij in zijn wiel.

kelderfan

'@Yeez
Dat jij de bedoel verdraait is wel echt leuk te noemen. Dimitri heeft over de docu en ik heb 't over de Tv-uitzending.
Wat lieg ik daarmee. Want nu mag je woorden inslikken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 43 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.