Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 433 ... 454 455
kelderfan

Dat is echt mooi om te zien, dat Marianne Vos zo goed bezig is geweest.
En mooi dat Roglic 't weer doet in Emilia. Niet gezien maar toch weer een zege erbij.

horsm

41ste zege. Toch ook wel iets. Wat is het record van het team?

Daniel17

51 in 2019

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het waren er officieel 49... op dit moment is het de 3e beste jaar ooit als het om zeges gaat. In 1990 hadden ze er 45, dat zou eventueel nog haalbaar kunnen zijn.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Volgens PCS rijden ze na vandaag nog zeven eendagskoersen. Met een dubbelslag van Van Dijke morgen zouden ze in theorie op 50 kunnen komen.

Laatst gewijzigd
fudd

Geen 5 podiumplekken op 5 koersen helaas, kopman Pfingsten blijft steken op een 5e plaats in Surhuisterveen.
Hij werd ook maar matig (=niet) ondersteund.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@fudd
Dank, dit bericht zorgde voor een grote glimlach maar toch is het de beste klassering van Pfingsten dit jaar volgens mij en dat past dan weer bij de rest van het positieve nieuws vandaag.

Murcia

Na diezelfde profronde werd overigens Pieter Weening uitgeroepen tot ere-burger van de gemeente Achtkarspelen. Reed voor de voorloper van de huidige ploeg dus vergeef mij dat ik dit hier plaats maar die erkenning verdient hij wel. Keert vanuit Belgie overigens terug naar het heitelân en gaat in Kootstertille wonen.

wieler4live

Tim van Dijke wint ook gewoon een etappe lekker hoor

Laatst gewijzigd
Poeksel

Die zal toch ook vast (al dan niet per 2023) een profcontract van TJV krijgen.

Nummer 42 trouwens!

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Poeksel
Nee 't budget is onvoldoende nu ook Van Reef is gehaald. Die komt ook al bij DSM vandaan.😊

tdola

Leemreize wint etappe en eindklassement. Maar met t dev team. Tellen deze mee? Denk t niet.

Poeksel

Lijkt me niet nee, maar het development staat zo inmiddels op 17 overwinningen.

kelderfan

Alleen is Parijs - Roubaix niet geworden, wat ik ervan had verwacht.
Wout Van Aert kwam helaas te kort, maar ook zijn ondersteuning heeft 't laten liggen.
Wat een tegenstelling met de ondersteuning van Van der Poel.
Waar was Mike Teunissen? Ik heb hem niet gezien.

Michieltje

Ik heb mn taakstraf erop zitten. Veel overwinningen en ereplaatsen van JV in die periode. Ik zal wat vaker wegblijven. Tot in de pruimentijd maar weer.

AWestie

Goeie aanpak, bijvoorbeeld een goeie Dylan en Timo gezien. Jammer dat Wout niet meekon maar uiteindelijk een prima ereplaats pakt. Uiteindelijk op de momenten dat het moest te weinig TJV in beeld.

Ook andere leuke bijkomstigheid is Laporte die volgend jaar ook gewoon veel mee gaat draaien voorin.

Laatst gewijzigd
Rawolf

van Aert mist een paar procentjes om mee te doen voor winst in koersen als deze. In de tour of Britain leek hij wel met overschot rond te rijden, mogelijk tussendoor wat ziek geworden of te vroeg gepiekt. Puntje ter evaluatie ook voor de (tegenwoordig half ex-DSM) staf.

Sterk van Tim van Dijke, indrukwekkend. Dat Leemreize zulke koersen als Isard nog rijd ben ik minder fan van. Daar strijd iedereen voor een profcontract, wat heeft hij daar nog te zoeken, rij dan een profkoers.

kelderfan

Go, go

AWestie

Wout geeft aan dat hij fout heeft gemaakt met zijn bril en daardoor zicht te veel verloor

Cycling

'@Rawolf Het over en weer uitwisselen van renners tussen Development Team en JV is prima. Tim van Dijke had meer te zoeken in Kroatië en Leemreize meer in de ronde de L'Isard. Prima geregeld

Rawolf

Ik vind het ronduit onsportief dat Leemreize opwachting maakt in een koers die puur bedoelt is voor een heel ander doel. Doet er niet zoveel toe dat die koers hem ietjes beter zou liggen.

Pogacar doet toch ook niet mee met Isard om z'n ego wat te strelen?

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Rawolf De koers is voor renners onder de 23. Dat is het enige doel. Je kunt er heel veel bijdenken, maar in dit geval blijft Jumbo binnen de regels en binnen het doel Vd koers.

Poeksel

"die puur bedoelt is voor een heel ander doel."

Heb je hier een bron voor? Of is het jouw mening?

Murcia

Is volgens mij meer een gelegenheidsargument nu blijkt dat Gijs toch niet zo een hele slechte coureur blijkt te zijn en dat de testen die hem binnen de ploeg brachten toch wel iets van een voorspelling in zich droeg. Deze koers past ook beter bij zijn ontwikkeling dan Kroatië vind ik. Als zijinstromer is een mix van koersen niet verkeerd.

Michieltje

Ik denk dat Leemreize rode oortjes krijgt als je hem vergelijkt met Pogacar. Ik denk dat een ak rijden goed voor hem is. Vind wel dat je dat niet teveel moet doen. Last hem dan een grote ronde rijden

1 2 ... 433 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.