Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 52 ... 454 455
toiletduck

'@yeez:

"De renners van de parijs-nice, strade en tirreno dus. Gesink woont op hoogte in Andorra en martens, v emden en martin hebben er verder geen baat bij."

Waarom zouden Van Emden, Martin en Martens geen baat hebben bij een hoogtestage?

Fanny

'@Rahimns
Quote: Oomen en Tolhoek zullen ook wel daarbij zijn, dat is dan toch een aardige groep nog in Calpe.
Ik neem aan dat je dit aanneemt want van beide kan ik niks vinden.
Het is dus de vraag of ze inderdaad in Benissa (Calpe) zijn.
Zag op strava van Bouwman en Wijnants dat ze vandaag een beste rit hebben gemaakt van bijna 200km en dat na het eerdere trainingskamp van TJV in Mutxamel. Vraag mij af of ze wel zover hadden willen rijden na gisteren ook al 140km te hebben gereden. Ze hebben in ieder geval prachtig warm weer en dat kunnen we de komende 14 dgn in Nl niet zeggen met deze vrieskou en sneeuw.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Oomen en Tolhoek hebben samen daar een huis, dus ik ga ervan uit dat ze zich ook in die omgeving ophouden nu. Misschien niet dat ze ook met die groep meerijden maar ik ga er wel van uit dat ze ook daar in Spanje zijn. Beide doen weinig op sociale media dus dat is dus inderdaad lastig te bevestigen. Maar het is logischer dat die beide daar zijn dan hier in Nederland met dit weer.

@toiletduck ik denk dat het eerder mee te maken heeft dat ze alledrie gewoon liever bij hun familie zijn en willen trainen in hun eigen omgeving. Gezien hun rol in de wedstrijden is voor hun een hoogtestage ook niet echt een hele grote meerwaarde.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@toiletduck geen baat in de functie die ze hebben.

Fanny

'@Rahimns
Ok, ik wist niet dat Oomen en Tolhoek daar samen een huis hebben. Weer wat geleerd.
Ik trouwens niet dat ze dat hele traject met auto naar Benissa (Calpe) rijden. Ze zullen vast het vliegtuig pakken naar Alicante.

$kedel

Misschien zijn ze wel samen onderweg met Tolhoek zijn bootje "el nino".
Bij die 2 jokers(in positieve zin) kijk ik nergens van op :)

toiletduck

'@yeez en rahimns: oprechte interesse en niet bedoeld om te stoken (dat moet je er hier volgens mij bij zeggen als ik de gemiddelde discussie volg), waarom denken jullie dat het voor hun 'rol' niet relevant is? Ook voor de eerste 100-150km in de koers zijn die paar extra procenten toch super waardevol?

Yeez

Ik denk ook dat het een beetje met het kostenplaatje te maken heeft. Al vindt martin dat hij er juist niet beter door gaat presteren. Die ging vorig jaar voor de tour ook niet op hoogte

Verder zie je bij elke ploeg alleen de kopmannen op hoogte gaan

Rawolf

'@toiletduck, ik denk dat het ook te maken heeft met de doelen, die 3 rijden niet de belangrijkste klassiekers, Jumbo hecht weinig waarde aan koersen van een week.

Yeez verspreid weer eens feitelijk onjuiste informatie, de tijd dat alleen de kopmannen op hoogte gaan ligt ver achter ons. Bij de meeste teams gaan de grote ronde selecties gezamenlijk op hoogte en ook klassieke renners beginnen het nut van een hoogtestage steeds meer te zien. Over 5-10 jaar is er geen prof meer die niet op hoogtestage gaat

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@rawolf leuk bedacht... volgens mij zegt Yeez nergens dat het alleen nuttig is voor de kopmannen maar zijn er ook gewoon renners die er niet goed op reageren. Verder is het ook gewoon lastig om je hele ploeg in deze tijd van het jaar op hoogte te sturen. JV staat er juist om bekend dat ze zoveel mogelijk renners samen op hoogte sturen voor grote wedstrijden. Maar in februari zijn er minder plekken geschikt voor hoogtestages. In Tignes bv ligt er nu nog teveel sneeuw. En op Teide zijn de plekjes schaars en dus duur. Dan moet je dus keuzes maken. En hoe kom je erbij dat JV geen waarde hecht aan wedstrijden van een week, dat is juist zo mooi aan deze ploeg. Ze willen overal winnen.

Laatst gewijzigd
toiletduck

Dank allen!

Fanny

'@Rahimns
@Yeez schrijft dat er alleen kopmannen op hoogte gaan. Das is natuurlijk onzin.
Renners die de grote ronden rijden gaan sowiezo op hoogte op een enkeling na dan.
Ik denk dat TJV steeds dit jaar kamers afhuurt op de Teide op Tenerife en Tignes.
Ook de Siera Nevada en Kuhtai waren de afgelopen jaren steeds in beeld ook voor de niet-kopmannen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny hij bedoelt bij andere ploegen... hij heeft zelf toch een lijstje gegeven van renners van TJV die mee gaan op hoogtestage en daar staan niet alleen kopmannen bij. En natuurlijk zijn er meer gebieden geschikt voor een hoogtestage alleen niet vaak in deze tijd van het jaar.

Fanny

Interview met Bouwman in de Gelderlander.
https://www.gelderlander.nl/sport/ulftse-wielrenner-koen-bouwman-revanche-in-de-giro~a5a3450d/

@Yeez
Pagina 1 kan aangevuld worden met UAE, Catalunya, Giro, Polen, San Sebastian, Ronde van Engeland en Italiaanse najaarsklassiekers. Dus geen Vuelta.
Daarnaast zit hij een paar keer op hoogtestages met o.a. Tenerife.

dimitrivb

De trend is idd dat meer en meer renners op hoogtestage gaan, dus niet alleen de kopmannen. Bij de komende hoogtestage op de Teide verblijven er in totaal zo'n 10 renners in wisselende periodes, dus sommigen zijn er korter dan anderen.
Belangrijkste uitdagingen bij hoogtestages zijn logistiek (weinig goeie hotels die op hoogte gelegen zijn en vaak is de beschikbaarheid beperkt; meeste ploegen gaan in zelfde periodes op hoogte én er zijn ook nog gewone gasten natuurlijk), budgettair (zo'n stages zijn duur qua logies, staf, transport, ... maar Tignes en Slovenië komen als TJV-partners daarin tegemoet) , weer (deze periode is Teide misschien wel de beste optie; bvb. Tignes en Sierra Nevada zijn nu nog ondergesneeuwd), ...

Yeez

'@fanny komt goed!

Cycling

-

TLJCAMPS

Timo Roosen zal dit seizoen weer een plek gaan krijgen in de sprinttrein van Dylan Groenewegen.

Yeez

Samen met pfingsten gok ik dan.

Fanny

Quote:Interview met Bouwman in de Gelderlander.
https://www.gelderlander.nl/sport/ulftse-wielrenner-koen-bouwman-revanche-in-de-giro~a5a3450d

Ik denk dat hij niet alle (WT) koersen opgenoemd heeft.
Zie hem gezien zijn programma denk ik ook nog wel starten in wat eendaagse (WT) koersen zoals bv Bretagne of wat meerdaagse koersen zoals bv Wallonië enz.
Vreemd is wel dat hij in april geen enkele koers heeft maar daar zal ongetwijfeld een langdurige hoogte stage richting Giro inzitten.
Had hem eigenlijk ook wel verwacht in bv Baskenland cq Zwitserland maar die noemde hij niet.
Al met al een mooi WT programma.
Benieuwd of en waar hij ergens mag starten als kopman cq vrije renner.
De Giro en de mooie koers Tour of Britain (normaal met veel publiek) waar altijd wel een ITT of TTT inzit springen er wat mij betreft eruit.

Jotto-Lumbo

Pfingsten Roosen is geen wereldklasse trein, maar eerst eens kijken hoe Groenewegen terug gaat komen.

kelderfan

Ik heb Roosen onze Dylan Groenewegen toch eens prima zien afzetten voor een perfecte sprint.
Het was toen eigenlijk heel apart dat Timo Roosen uit die trein is gehaald. Dus kom maar op met die "trein"
Volgens mij heeft Dylan ook geen ouderwetse trein nodig. Die worden tegenwoordig vakkundig gesloopt met als gevolg de onnodige valpartijen.

kelderfan

'@Fanny
Ik vind eigenlijk, dat Koen ook naar eigen zeggen maar een mager programma heeft gekregen.
De zandbakkoers dan Catalunya, Giro, Ronde van Polen, San Sebastian (dat kon ook niet anders), Ronde van Engeland en enkele koersen van het Italiaanse najaar. Dan begrijp ik "Ik rijd dit voorjaar niet heel veel wedstrijd".

Yeez

'@kelderfan misschien om met weinig wedstrijden en hoogte bewust te pieken naar de giro? Bennett rijdt ook alleen parijs-nice en catalonie voor de giro.

Verder staan nu ook de selecties van msr en catalonie er op. Bij msr mist nog 1 naam. Dat kunnen verschillende renners zijn

Rawolf

Na de Cipressa zit je met Teunissen en Vingegaard of zelfs alleen Teunissen, daar moet nog wel een man bij om eventueel wat recht te kunnen zetten/een handje toe te steken. Foss of van Hooydonck verwacht ik.

1 2 ... 52 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.