Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 53 ... 454 455
Yeez

'@rawolf was dat vorig jaar een probleem? Het koersverloop is al jaren hetzelfde. Foss is het niet. Zijn programma staat al op zijn instagram

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat was vorig jaar inderdaad een probleem. Maar doordat Wout van Aert over enkele exceptionele kwaliteiten beschikt werd dat probleem enigzins verhult. Dat is echter geen reden om het goed te praten en er maar weer vanuit te gaan dat Wout van Aert zonder energie te verspillen 30 plekken kan opschuiven bij het opdraaien van de Poggio.

Yeez

Jansen reed daar de halve poggio op kop, of wat heb ik anders gekeken?

kelderfan

'@Yeez
Je hebt goed gekeken. Maar Jansen is er niet meer bij; die wil wel eens voor zich zelf rijden en ja Corona heeft veel koersen genekt. Van Hooydonck rijdt die MSR niet
Het is derhalve te hopen dat Teunissen weer op zijn oude niveau zit, want anders wordt 't echt een zwaar verhaal voor Wout Van Aert in de MSR.
Maar ja die richt zich pijlen dit jaar wel op de RVV en Parijs-Roubaix. .

kelderfan

'@Yeez
Die Affini is een goede tijdrijder en in de T/A kan hij zijn ding doen, maar wat moet hij doen in de Strade en MSR; want vorig seizoen DNF en jaar daarvoor (MSR) 164 in de achterhoede. Op die steun zit onze Wout toch echt niet te wachten of gaat hij mee voor de 1e. honderd km.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wout rijdt al 2 jaar topuitslagen in de MSR en vele andere koersen... kunnen we eens ophouden met al die angstverhalen over zijn ondersteuning. Er staat een prima ploeg klaar voor 2021 waar we volgens mij alle vertrouwen in kunnen hebben. En nee ze gaan niet elke wedstrijd winnen en er zal ook best eens wat fout gaan en een tegenvallende uitslag zijn, maar om nu vooraf al moord en brand te schreeuwen gaat mij iets te ver.

Rawolf

Moord en brand schreeuwen? Zo gauw iemand zonder gele bril naar al het doen en laten van de ploeg kijkt kan het niet ofzo??

Wout van Aert heeft een geweldig klassiekerseizoen achter de rug. Maar je moet wel eerlijk blijven, zijn overwinningen komen niet door de steun van zijn ploeggenoten maar door individuele klasse. Als ook die ondersteuning op orde is kan Wout van Aert nog efficienter zijn en nog meer overwinningen pakken.

Yeez

'@rawolf nergens wordt gezegd dat wout door het team zijn overwinningen heeft gepakt toch? Verder negeer je nu mijn opmerking over Jansen. Als Wout vorig jaar voor de Poggio door Jansen na voren gereden zou willen worden had dat uitstekend gekund. Overigens koos hij zelf voor de optie om achteraan te hangen en op het laatst naar voren te komen, want hijzelf vond dit een efficiënte manier.

Het begint langzaam maar zeker zeiken om te zeiken te worden. Wat wordt de volgende stap: dat roglic slecht is omringd, omdat hij de laatste 500 meter van de mt ventoux alleen moet rijden?

kelderfan

Ik vraag wat Affini moet doen in die twee koersen en dan gaat 't over moord en brand.
Grappig hoor dat downplayen. En speciaal voor Rahimns. NS kon gisteren niet rijden en in Duitsland toch veel zwaarder getroffen door de kou en sneeuwval rijden de treinen wel met vertraging.

kelderfan

'@Yeez
Jansen is er niet meer bij toch!

Cycling

De ondersteuning in Milaan - San Remo is niet slecht. Affini is een jonge talentvolle renner die naar verwachting elk jaar sterker wordt. Het is dan ook onzin om naar zijn resultaten van 2 jaar geleden te kijken. Bovendien weet niemand welke rol hij had in voorgaande San Remo’s. Pfingsten en Martens zijn prima in staat om Van Aert goed bij de laatste klim af te zetten. Vingegaard mag je verwachten dat hij de rol van Jansen kan overnemen, gezien zijn progressie afgelopen jaar. Als nu nog bijvoorbeeld Hofstede er nog bijkomt, heeft Van Aert prima ondersteuning. Voor Catalunya stellen ze echt een mooi team op. 3 klassementsrenners, zonder een topfavoriet, waardoor ze lekker aanvallend kunnen rijden.

kelderfan

Quote: IDL - Jonas Vingegaard; "Voel wel dat ik iets achterloop op renners die al in oktober klaar waren."'
Jonas hoopt klaar te zijn voor de UAE-Tour; als hij goed is mag hij voor eigen kans.

Yeez

'@kelderfan het ging over msr van vorig jaar. Niet de klassiekers in het algemeen, maar iedereen haalt er weer van alles bij, dus als we het nu eens bij het punt houden.

kelderfan

'@harryjohan71
Dat jij jongens als Martens en Pfingsten verwacht in de finale vind ik wel erg hoog gegrepen.
Dat Vingegaard de rol van Jansen kan overnemen is ook wat. Want de MSR is juist voor de klassieke renners en alleskunners. Maar Vingegaard is juist een klimmertje maar ik hoop dan dat hij net als Powless goed kan meekomen.

Sjonge Jonge

'@Kelderfan: Afzetten bij de voet van de Poggio (zoals Harryjohan71 aangeeft) moet toch geen probleem zijn? Daar zitten over het algemeen zowat alle sprinters ook nog bij.
Ow ja, dat je opeens over de treindienstregeling in Duitsland begint zegt naar mijn idee wel weer genoeg over alle zijpaden die hier bewandeld worden bij het discussieren over een onderwerp.

kelderfan

'@Yeez
Dat weet ik maar wat verwacht jij dan van Affini in de MSR?
Catalunya is goed bezet en lijkt mij net als P-N koersen om naar uit te kijken.
P-N met Roglic, Kruijswijk, Oomen, Bennett, Martin en Hofstede is een sterke ploeg en doet JV mee voor de knikkers.
Catalunya met Bennett, Kruijswijk, Kuss, Harper, Gesink, Bouwman en Tolhoek moet toch ook ver kunnen komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik begrijp niet zo goed wat mijn werkgever te maken heeft met deze discussie... en ik zou daarop wel willen zeggen dat je niet ergens over moet beginnen waar je geen verstand van hebt. De situatie in Nederland is niet te vergelijken met Duitsland. Zo en nu misschien weer gewoon terug naar het onderwerp van dit topic.

Yeez

Jullie zien mij weer als de uae tour en andere koersen gaan beginnen. Wat een onmogelijk topic is dit geworden om te discussiëren. Het zal wel met de koersloze periode te maken hebben...

Laatste man

Nee ligt niet aan de koersperiode. Ligt aan bepaalde figuren hier. Kleine jammerende kinderen.

Cycling

'@Kelderfan ik zeg dat Martens en Pfingsten prima in staat zijn om Van Aert af te zetten voor de laatste klim. Ze zijn echt geen slechtere klimmers dan de sprinters die denken Milan - San Remo te kunnen winnen. Oftewel Martens en Pfingsten kunnen echt wel een rol spelen in de sprint naar de laatste berg en Van Aert hiermee juist positioneren bij de aanvang van de klim. Ook zijn ze ideaal om koplopers terug te halen net als Affini. Vingegaard is gewoon een hele goede renner en echt niet alleen een klimmertje.

Rawolf

Fijn dat je nog even een denigrerende opmerking plaatst voor je ons verlaat yeez, ik ga je missen hoor ...

Misschien kunnen we nu een inhoudelijke discussie beginnen ipv alles weg te zetten als 'zeiken' wanneer een comment niet geel ziet als een banaan bij de Jumbo.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Herres

Yeez

'@rawolf het was inhoudelijk geworden als je op mijn punt had gereageerd mbt tot msr vorig jaar (wat volgens jou een probeem was). Wout zat daar niet alleen, had volgensmij een knecht bij hem die de halve poggio op kop reed en hem dus de mogelijkheid gaf naar voren te rijden. Hij koos daar overigens zelf anders door alleen achteraan te gaan hangen en op het laatste moment op te schuiven naar voren.

Dat punt negeren is ronduit kinderachtig en je ongelijk niet willen toegeven. En ja, het enige wat je doet is dingen zoeken om kritiek te kunnen leveren. Als ik of een ander ze dan ontkracht (met feiten, niet als fan) reageer je niet meer of begin je tegen mij of een ander over iets anders. Dan heb je je kansen verspeeld en kom ik 2 weken niet meer kijken en in het vervolg zeker niet meer op je reageren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Sjonge jonge
Martens kwam op 13:30 binnen en die verwacht jij bij de laatste klim?
Vorig jaar waren 't Jansen en Roosen, die er dit jaar niet bij zijn. Derhalve is 't alleen Teunissen en hopelijk een goeie Jonas Vingegaard, die Wout Van Aert moeten afzetten voor de laatste klim.

Cycling

Ik kijk ook uit naar UAE om te zien hoe Vingegaard en Kuss het in deze ronde doen en of Dekker al in staat is om een top 5 klassering te behalen. Als Vingegaard en Kuss met de beste 10 naar boven rijden zal dat al een mooi resultaat zijn. Het is goed dat ze hier voor hun eigen kans mogen gaan.

1 2 ... 53 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.