'@Kelderfan: weet jij ook dat renners bepaalde opdrachten meekrijgen voor de wedstrijd? Als de opdracht van Martens vorig jaar was dat hij de eerste 50 km kopwerk in het peloton moest verrichten (bij het hebben van 1 van de topfavorieten wordt er naar je gekeken om de aanvallers terug te halen) is het logisch dat hij niet meer erbij is bij de Poggio, maar dat is dan ook niet erg.
Echter om alleen maar zijn einduitslag te kijken lijkt me wat kort door de bocht, vind je ook niet?
'@Yeez
Waarom zo hoog van 't paard. Dat @Rawolf gewoon zegt zoals 't was in de vorige editie van de MSR. Dat Jansen berenwerk heeft geleverd, wordt toch niet ontkend. Jansen en Roosen hebben Wout goed ondersteund. Alleen die zijn er niet meer bij.
En geef gewoon is antwoord als ik vraag, hoe jij de rol van Affini ziet in deze, want ik vind hem een prima ITT-man en ik zou hem ook daarvoor gebruiken, maar in de MSR zat hij vorig jaar niet.
En ja de gele rijders kunnen wij pas op 21 februari bewonderen.
Wist niet dat de UAE Tour op 8 Februari startte, zo leer je elke dag bij.
Vingegaard rekent overigens op kansen in de UAE Tour en Amstel Gold Race.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/vingegaard-ziet-ruimte-mogelijk-voor-eigen-kans-in-uae-tour-en-amstel
Interessant, betekent dit dat Wout van Aert niet gepland staat voor de Amstel GOld race?
Zonder koers vallen de discussies waar meer mensen hun best moeten doen op begrijpend lezen nog meer op. Poh, wat een portie langs elkaar heen schrijven.
Wat betreft Wout in MSR: het team lijkt voorlopig niet slechter te zijn dan vorig jaar. Het blijft uiteindelijk een loterij op de Italiaanse pukkels. Ik ben benieuwd wie het aanvult zodat we op de volledige club een analyse kunnen loslaten.
Laten we in het vervolg bij het vergelijken van selecties met andere jaren vooral hebben over rollen nu en toen en minder over hoe heel specifiek de wedstrijd ooit verliep? Dat scheelt een hoop gedoe
Verder: Uit het programma van Bouwman klinkt vertrouwen: gericht op belangrijke knechtrol in uiteindelijk Giro en leuke WT koersen.
En Tom terug half april? Het kan hypothetisch, maar ik zou echt pas weer rekening met hem houden als er ook maar een teken van leven is. IJdele hoop, @kelderfan
'@AWestie
Hij heeft de deur niet dichtgedaan. Dus volgens mijn ijdele hoop zie ik hem half april terugkomen of definitief 't bijltje erbij neerleggen, want langer wachten is ook een slechte optie.
Als hij stopt, dan wordt 't nog een lastige puzzel om Ineos naar de troon te grijpen. Die hebben nu op papier de beste ploeg voor de Giro en de TdF.
Quote:AD-Timo Roosen; ,,Het is effe zuur”, zegt de Brabander over zijn uitgestelde seizoenstart. ,,Het zou wel lekker geweest zijn om voor de Omloop al een koers in de benen te hebben. Nu gaan we met een paar man terug naar Spanje voor een extra trainingskamp. Als er geen wedstrijd is, moeten we het zo maar oplossen.”
Timo Roosen laat ook weten, dat hij graag gekoerst had, voorafgaande aan de Omloop.
@tdola
Waarom is dat onrealistisch? Half januari geeft Tom aan een pauze in te lassen van ca. twee maanden.
Als ik 't snel uitreken zijn die twee maanden om half maart. Of had jij 6 maanden gelezen.
Als hij in een dip zit, dan is een halfjaar niet koersen eerder het einde van zijn carrière, dan voortzetting.
De tijd tikt in elk geval gezien zijn leeftijd.
Ik had er sowieso al weinig vertrouwen in gezien zijn mentale gesteldheid de laatste jaren maar ik zou hem toch niet graag weer zien bijtekenen.
Een prestatiecontract wellicht maar dit mag geen risico meebrengen voor de selectie van dat jaar.
'@Rahimns
Waarom geloof jij @Kelderfan nooit als hij hier iets schrijft.
Als jij reageert dan juist heel vaak op hem.
Dat verbaasd mij. Heb je er iets mee.
Nooit op bv Yeez..
Kelderfan had het over 2 maanden.
Dumoulin had het inderdaad in het NOS gesprek ook over 2 maanden.
Citaat: Misschien pak ik dezelfde trein weer over 2 maanden (Nos gesprek op 23 januari 2021 13.30 uur).
Hoe is het trouwens met je eigen forum omdat je een tijdje geleden verkondigde (jaarwisseling) dat je hier op dit forum niet meer veel zou reageren.
Ik zie het tegenovergestelde.
Als jullie het citaat: Misschien pak ik dezelfde trein weer over 2 maanden
zo letterlijk nemen dat hij na 2 maanden een beslissing zou nemen dan snap ik wel dat er hier telkens van die ellenlange en onnodige discussies komen. Begrijpend lezen (of luisteren) is een vak apart zullen we maar zeggen :)
Het gaat mij er meer om dat het onmogelijk is om op basis van het interview bij de NOS, of elke andere publicatie rondom Dumoulin een datum te noemen waarop het realistisch zou kunnen zijn dat hij weer gaat koersen. Het kan idd half april zijn, maar of dat 2021 of 2022 is, of iets er tussenin, of helemaal nooit meer, niemand weet dit en ik denk dat Tom het momenteel zelf ook nog niet eens weet.
Dus ik zou zeggen, laten we die speculaties wat betreft zijn terugkeer gewoon achterwege laten, scheelt weer 1 discussiepuntje :)
'@fanny Dank dat je er een bron bij geeft, ik had dat bewuste stukje nooit zo opgepikt, maar begrijp voor een deel dat een slechte verstaander zomaar iets anders in die tekst kan horen. Verder wat @Sies zegt.
En als ik voor mezelf even in mag gaan op je vraag richting @rahimns: ik reageer als iets onduidelijk of niet terug te herleiden is (of zonder bron) of als iets gewoon simpelweg niet klopt. Ik gok dat @rahimns iets soortgelijks zal zeggen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.