Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 57 ... 454 455
TLJCAMPS

Je kan er ook niet veel mee dus snap wel dat ze er niks nee doen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TijmenCamps natuurlijk kan je er wel wat mee... commercieel kan je het best uitbuiten. Alleen hebben ze er daar tot nu toe alleen over gesproken en het niet in de praktijk gebracht.

TLJCAMPS

Vraag me af wat je er commercieel mee kan als je in iedere koers andere rugnummers hebt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TijmenCamps het gaat toch om hun persoonlijke shirts met nummers. Niet om de wedstrijdnummers.

TLJCAMPS

Nee dat snap ik hoor. Maar alsnog. Wat wil je ermee doen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Net zo goed dat je het shirt van je favoriete voetballer wilt kopen... zou dat ook kunnen werken bij wielrenners, zo'n vreemde gedachte is dat toch niet.

dimitrivb

Wedstrijdprogramma van WT en DEVO team zijn compleet. Ik probeer het komende dagen te posten

Landeirovic

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/opvallend-italiaanse-journalist-linkt-dumoulin-aan-terugkeer-bij-dsm

Iemand die weet wat die Beppe Conti slikt? hahah. Volgens hem gaat Dumoulin terug naar DSM. Gaat Moscon naar Cofidis en Ulissi en Conti naar Movistar.

TLJCAMPS

Verschil met het voetballen is dat er ook daadwerkelijk een naam achterop staat. En bovendien zullen echt niet veel mensen per se het 'shirt' van een renner willen hebben. Dan pakken ze eerder het algemene shirt.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Overigens zit de voetbalmarketing ook wel echt stukken anders in elkaar dan de wielermarketing.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TijmenCamps er staat wel degelijk een naam op de achterzijde van het shirt. Verder zou ik juist eerder een shirt van Roglic of Gesink willen dan een algemeen shirt.

TLJCAMPS

Die naam is zo klein dat als je langsfietst dat je 'm niet eens ziet. De kracht van een goed rugnummer is dat je het meteen associeert met een speler. Kijk maar naar Cristiano Ronaldo met 7, Lionel Messie met 10 en zelfs Abdelhak Nouri met 34. Als een Roglic iedere koers met een ander rugnummer van de organisatie rijdt, is dat eigen nummer eigenlijk vrijwel overbodig.

Rawolf

De naam op de helm is wel goed zichtbaar vind ik, vaste rugnummers word nogal lastig onthouden omdat er 600 renners zijn. Of rugnummers per ploeg dat elke ploeg 1 tm 32 is

TLJCAMPS

'@rawolf
Klopt, als je bij een koers dadelijk een selectie bestaat uit renner 5,9,17,21,26 en 29 is iedereen de weg kwijt. Vrees dat dit niet voor het wielrennen weggelegd is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het ligt maar waar je aan gewend raakt... bij het voetbal heeft ook elke renner zijn vaste nummer... dus je hoeft niet te gaan tellen van 1 tot 600. Gewoon ieder team kan een nummer 1 tot en met 32 hebben. Je raakt snel genoeg aan het nummer gewend, Ik denk dat het herkenbaar is en dat het ook commercieel interessanter is voor de ploegen. Het is onzin dat dit niet kan werken voor het wielrennen zoals in het voetbal. En ja de regels voor de naam zou groter kunnen maar daar zal de UCI dus de regels voor moeten aanpassen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Daarnaast heb je bij voetbal meestal nummer 1 t/m 11 wat eigenlijk voornamelijk in de basis staat. Bij het wielrennen rijd je continu met andere samenstellingen. Dat wordt puzzelen voor de mensen om het te volgen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Het zou gek zijn om PR7 (CR7) te hebben als hij toch iedere keer met 181 of 61 rijdt.

TLJCAMPS

“In het wielrennen gaat het denk ik ook niet werken met zoveel potentiële deelnemers uit WT, PCT, CT. Formule 1 en Moto GP zijn lekker overzichtelijk met een handjevol coureurs. Anders krijg je in de Tour nummer 1, 5, 12, 14, 18, 21, 24 en 28 voor Jumbo-Visma en de nummers 1, 3, 7, 14, 19, 21, 24 en 29 voor Lotto-Soudal etc. En dan voor 25 ploegen ofzo. Daar maak je het zowel voor de volger als de leek echt niet makkelijker van. Dan moet je altijd de vertaalslag maken naar van welke ploeg de renner was om te weten wie van de tien renners met nummer 14 het nou was. In plaats van dat je even op de startlijst kijkt wie nummer 133 was.”

Ik sluit me dan ook volledig aan bij wat @imbatido zei onder een WF-bericht.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat is nu toch niet anders... elke koers rijden ze met andere nummers en samenstellingen. Ik zal eerder gaan wennen aan een vast nummer van een renner door het hele jaar heen. Nu rijden ze continue met verschillende nummers, dit is wel het slechtste argument wat je aandraagt. Dat er meerdere renners nummer 1 dragen in een koers is ook echt geen probleem... je herkent echt wel het shirt wat ze aan hebben.

Verder heb ik geen idee wat @imbatido heeft gezegd, dus daar kan ik niet op reageren.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Dat mag je vinden inderdaad. :)

Er is een verschilletje als je rijdt met één nummer 133 in koers dan 20 rugnummers met het nummer 25.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ga echt niet de nummer 25 van TJV door elkaar halen met de nummer 25 van Lotto-Soudal

TLJCAMPS

Als wielervolger die iedere koers kijkt niet nee. Maar kan me best voorstellen dat mensen die niet iedere koers kijken en niet elk shirtje van de ploeg kennen dat niet weten

Maar on topic: Als je dus altijd in een koers je eigen rugnummer hebt én dat van de organisatie (waar ook nog altijd sponsoren aan vastzitten), lijkt het me raar dat er dan eerst geassocieerd wordt met het kleine rugnummer wat helemaal niet te zien ie vanuit de lucht dan het grotere en duidelijkere rugnummer van de organisatie. Zo breng je het dus ook niet onder de aandacht.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TijmenCamps waar gaat deze discussie nu eigenlijk over. Als het gaat over de koers dan kies je voor het gebruik van 1 systeem niet over beide....

Landeirovic

Wat heeft dit eigenlijk met Jumbo Visma te maken? Maak een topic anders? Ik vind het persoonlijk ook wel een interessant iets.

simplex

Ik wist niet dat wielerliefhebbers ook zo extra bureaucratisch ingesteld zijn. Cijfermatig in combinatie met kleur e.d. wordt helaas te veel toegepast. Laat die vele fans ook zelf maar iets van herkenning ontwikkelen.
Let meer op de renner qua kleur (jammer als je kleurenblind bent) en outfit en stijl en verdere herkenning anders gewoon op de toegedeelde nummers in een vooral grote ronde. Wat mij betreft rijden er velen zonder nummer ;)
Mollema en vele anderen herkennen we toch wel?

1 2 ... 57 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.