Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 58 ... 454 455
TLJCAMPS

Deze ‘discussie’ gaat over de toekomst van de eigen rugnummers in het wielrennen. Als je de nummers echt wil gaan gebruiken voor commercieel gebruik, zal je toch echt moeten afstappen van de nummers van de organisatie. Maar daar zitten natuurlijk ook vele sponsorcontracten aan vast. Dus ik vraag me af hoe je dat wil gaan gebruiken.

toiletduck

Ik geloof wel in een soort tussenvorm:
- per ploeg heeft elke renner een eigen nummer, bv 01 tm 99
- per koers krijgen alle ploegen een nummer, bv 01 tm 22
- de renner met het nummer 12 van de ploeg die als 14e op de startlijst staat, zou dan nummer 1412 kunnen krijgen
- visueel kun je de 12 een andere kleur dan de 14 geven om het onderscheid duidelijk te maken
- je kunt ook elke ploeg een afkorting van 2 letter geven, dan krijg je bv JV12

Volgens mij zijn er zo genoeg mogelijkheden om best of both worlds te vergroten: herkenbaarheid van de renners over de koersen heen vergroten maar het ook nog praktisch uitvoerbaar houden.

AWestie

Die tussenvorm lijkt me ook gek. Volgens mij kan in het wielrennen best met een vast nummer gewerkt worden zoals TJV stiekem al een beetje doet. Als de truitjes/verschillende teams ook maar te onderscheiden zijn. Dat is nu ook niet te doen. Dat betekent ook minimale kampioensvermeldingen behalve WK en betere verdeling van kleuren truitjes.

Dus hopelijk maakt TJV hier meer werk van, want nu is het ook door regelgeving een beetje een halfbakken idee.

AWestie

Mike Teunissen is hard gevallen op hoogtestage, zie ik op Twitter van TJV. Hopelijk zorgt dat niet voor een situatie als vorig jaar, want dat verzwakt het team sterk.

kelderfan

Ja en nu. Dit is gewoon balen met al zoveel renners aan de kant. Vorig seizoen nog een boerenjaar en dit jaar moeten de boerinnen het doen.

Yeez

Toch wel veel pech al voor de ploeg zo. V aert id omloop?

Beer

Van Aert gaan we toch niet als stoplap voor een te magere klassieker-kern gebruiken? Laat hem aub zijn opbouw en programma volgen.

TLJCAMPS

Heeft @Kelderfan dan toch gelijk dat de selectie aan de te krappe kant is? ;)

Rawolf

Dit is geen pech. Valpartijen en blessures komen voor, zeker in het voorjaar. Daar dien je op in te spelen met je selectie.

$kedel

Aaron van Poucke toch maar eens polsen?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ben wel benieuwd wie er op de longlist staan om de klassiekerselectie te versterken. @Dimitri (:

$kedel

Hopelijk valt het mee. Aan de hand van de informatie die is gegeven lijkt het niet heel zorgwekkend, maar slechts een einde van het trainingskamp en een check in het ziekenhuis.

xistnc

Hoe lang zou zijn trainingskamp sowieso nog duren? Als dat beperkt is, dan is (iets) eerdere terugkeer naar NL natuurlijk een redelijke nobrainer ongeacht de relatieve ernst van de blessure. Zo niet, dan zal de afweging wat meer voeten in de aarde hebben gehad.

Gezien de toestand in de wereld kun je maar beter in een vertrouwde omgeving het ziekenhuis bezoeken dan in den vreemde.

TLJCAMPS

Kom er maar in Julien Vermote! ;)

$kedel

Dat dacht ik ook al :)
Maar ik vond hem in eerste instantie helemaal niets voor Jumbo eigenlijk, maar dat andere teams hem nog niet hebben gecontracteerd zegt misschien wel genoeg.

TLJCAMPS

Lekker hoor George!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat een fantastische overwinning van George Bennett, meer dan verdiend. Hij reed echt indrukwekkend.

Laatst gewijzigd
AWestie

Prachtig kampioenstruitje er bij voor TJV (ook al hoeft dat voor mij niet echt)

wieler4live

Zijn er beelden van zijn overwinning? Zou het graag terug kijken

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@wieler4live waarschijnlijk wel op YouTube maar de kwaliteit van de beelden is eerlijk gezegd het aankijken niet waard hoor.

kelderfan

Mooi hoor, dat George Bennett eindelijk die trui heeft veroverd. Het is hem zeker gegund. En bovendien de 1e. zege voor Jumbo-Visma. Hopelijk kunnen Roglic en Van Aert er weer een aantal aan toevoegen.

xistnc

https://www.youtube.com/watch?v=iNox-jEH46A

Om het live te volgen gingen die beelden nog wel. Hiaten werden opgevuld vanuit een enthousiaste commentaarbox met o.a. Greg Henderson.

Om het terug te kijken met inmiddels bekende uitslag kan ik ze ook niet aanbevelen inderdaad.

Fanny

Van Aert gaat (waarschijnlijk) niet voor de Groene trui in de TdF maar voor de OS.
Zal dit jaar dus een goede ondersteuning worden voor Roglic en Kruijswijk.in de TdF.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/van-aert-lijkt-ambitie-voor-groen-uit-te-stellen-volgend-jaar-ook-een-kans

Rawolf

Dat zou wel betekenen dat ook in 2022 TJV niet voor Groenewegen gaat in de Tour... die wegen gaan scheiden.

Murcia

Wout weet allang net als de ploeg overigens dat ritzeges en de gele trui veroveren veel waardevoller zijn dan groen. De OS tijdrit wint ook aan belang en het WK is dit jaar voor elke klassieke renner een droom gezien het parcours. Hij krijgt denk ik in de eerste week zijn kansen om te gaan voor etappes in de Tour + misschien wel geel. In de bergen kan hij alsnog voor Roglic aan de bak. Van belang voor mij is in hoeverre hij zijn vorm van afgelopen seizoen kan benaderen. Renners zijn nog steeds geen robots en te makkelijk wordt aan de prestaties van het afgelopen seizoen een blauwdruk voor dit jaar gehangen. Ik denk zelf dat mits hij gezond blijft zijn niveau niet minder zal zijn, maar daar is de wens ook de vader van de gedachte.

1 2 ... 58 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.