Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 60 ... 454 455
tendam

Heb ik behalve Teunissen en Dumoulin een afwezige gemist? Wat een overdreven gedoe weer, alsof die anderen er geen reet van kunnen. Van Aert heeft echt wel een aardig ploegje om zich heen. Van sommigen vraag ik me af waarom ze die ploeg volgen, als ze vrijwel alle renners waardeloos vinden :)

kelderfan

Shit om Mike Teunissen (toch de schaduwkopman) zolang te moeten missen. Maar wie moet je doorschuiven is mijn vraag. Martin die al een lange tijd geen klinkkers heeft gereden en ook graag wat minder wordt ingezet; lijkt mij niet.
De enige die je kan doorschuiven is Jos van Emden lijkt mij.

Rawolf

Je gaat toch niet beweren dat van Hooydonck een reele kans heeft Omloop het Nieuwsblad te winnen?

Een aantal renners is prima in ondersteuning maar bij afwezigheid van Aert en Teunissen rijden ze voor de tv uren en niet uitslagen

kelderfan

'@tendam
Mike Teunissen, Tom Dumoulin en ja hoor Dylan Groenewege heb je gemist. Het wordt weer billenknijpen na het mooie boerenjaar.
Het moet weer van Roglic en Van Aert komen en ja, die kunnen het wel alleen af. Het oude liedje.😉
@Rawolf
Ik dacht dat JV het voorjaar goed wilde beginnen, maar de doelen moeten worden bijgesteld.
Geen voorbereidingskoersen, geen Mike Teunissen en Wout Van Aert staat 2 kilo te zwaar volgens zijn eigen coach.
En Niermann stelt, dat het doorschuiven wordt. Dat wordt nog leuk.

Laatst gewijzigd
Murcia

Waarom wordt het billenknijpen? En weer de mythe dat Wout en Primoz alles alleen moesten doen vorig jaar. Aantoonbaar niet juist, het waren wel de renners die voor de overwinningen moesten zorgen maar die situatie is niet uniek. De meeste ploegen hebben twee tot drie renners die de zeges binnenharken. En de ondersteuning van Primoz is uitstekend te noemen. Wout tekende bij en zal daarbij zeker een mooi perspectief hebben qua ploeg om hem heen in de komende jaren maar vond het kennelijk geen beletsel om bij te tekenen met deze "zwakke" kern. Pech voor Mike en je gaat de (voorlopige) afwezigheid van Tom en Dylan merken, maar om nu al een dit wordt niks verhaal op te hangen veel te vroeg in mijn ogen.

tendam

'@rawolf
Misschien je eigen opmerking over de neutrale zone nog eens teruglezen? Over de Omloop heb ik het niet, al is het ook wel leuk om niet met een kanshebber naar een koers te gaan. Het is maar net hoe je het bekijkt...

Yeez

Hofstede is tot 1 maart op hoogte voor parijs-nice

madeinstars

Het zou wel een mooie kans zijn voor David Dekker om meteen het klassieke voorjaar te rijden, maar ik weet niet hoe realistisch dat is nu die via UAE (en ik neem aan Tirreno) in voorbereiding gaat op de Giro.

kelderfan

'@Murcia
Welke mythe bedoel je? Het moet toch duidelijk zijn, dat door het wegvallen van Mike het team danig is verzwakt.
Mathieu heeft een duidelijk betere ploeg om zich heen en DCQS staan klaar voor de klus en ook het AG2R Citroën Team heeft een sterker team voor 't voorjaar. Zelfs DSM wordt nu een aardige concurrent.
Dat jij zelfs bij het wegvallen van Tom Dumoulin zegt, dat de ondersteuning voor Roglic uitstekend is, begrijp ik niet.
Roglic is een kanjer en heeft zeker een betere ondersteuning dan Van Aert.
Met het wegvallen van Teunissen en Dumoulin is het team een stuk minder sterk.
En wie zegt dat het niks wordt? Ik heb met billenknijpen het daarbij over de voorjaarsklassiekers.

madeinstars

Het is natuurlijk niet ideaal voor Jumbo en voor Van Aert, maar we moeten het belang van de ploeg in de voorjaarskoersen ook weer niet overschatten.

Als je bijvoorbeeld naar de winnaars van RvV van de afgelopen jaren kijkt, zie je dat bijvoorbeeld Cancellara in 2014, Kristoff in 2015, Sagan in 2016, Van der Poel in 2020 allemaal geen absolute topploeg hadden. In diezelfde periode geldt dat ook voor Parijs Roubaix, bijvoorbeeld Degenkolb in 2015, Hayman in 2016 en Sagan in 2018. Het is echt niet zo dat je per se een tweede afmaker of topper in je team nodig hebt ofzo. Als WvA op 50 km van de meet op de juiste plek wordt afgezet kan 'ie het gewoon afmaken.

WvA zat er met een nog mindere ploeg vorig jaar ook altijd bij. Daarbij is het nog maar de vraag of Van Aert bij Quick Step op dit moment meer of minder kans zou hebben om RvV en Roubaix te winnen, gezien de concurrentie binnen de ploeg zelf.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@madeinstars
In de RVV kun je door pech zomaar achterop raken. Jansen was vorig jaar zomaar verdwenen door pech.
Als Wout dat overkomt, dan heeft hij mannetjes nodig, die hem kunnen terugbrengen en in stelling.
Als Roosen goed is, dan kan hij dat, maar van de overige renners is het echt nog afwachten. Wynants is goed maar het is zijn afscheid.

madeinstars

Ik zeg ook dat het niet ideaal is, maar je mag van deze ploeg wel verwachten dat er mannen zijn die in staat zijn hun kopman bij pech wel terug te brengen. In volle finale natuurlijk niet, maar er zijn weinig ploegen die dat wel zouden kunnen of willen. AG2R heeft een geweldige ploeg, maar ik denk niet dat Naessen of GvA op elkaar gaan wachten bij een lekke band op 30 km van de streep. Oftewel soms kan een ploeg met meerdere potentiële top-10 rijders ook een nadeel zijn.

Ik denk uiteindelijk niet dat het wegvallen van Teunissen voor Van Aert het verschil gaat maken tussen wel of niet een kansrijke finale rijden.

Yeez

Niet bekend wat het kwetsuur aan het bovenbeen van Mike is. geen breuk, maar er wordt nog onderzocht of het om spier, pees of vlees gaat, aldus wf.

Hopelijk is er snel duidelijkheid.

kelderfan

Luke Plap landgenoot van Harper wordt door 9 WT-ploegen begeerd. Is JV daar ook bij? Want hij heeft duidelijk indruk gemaakt.
@Yeez
Ja dat hoop ik ook, want Mike Teunissen is ook een van mijn favo's. Ik hoop dat hij snel en sterker terugkomt.

Stoempie

Jongens toch

kelderfan

Ja @Michiel De Rooij
Ja het wordt nu een boerinnenjaar toch.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat lijkt me lastig te bepalen voor ons... dat het een groot talent is mag duidelijk zijn. Maar er is dus 50% kans dat TJV een van die ploegen is.

AWestie

Het leuke is dat we geen enkele indicatie tot nu toe hebben van het team, want ze zijn allemaal aan het trainen. Laten we hier in ieder geval afspreken dat het Openingsweekend nog geen zomer danwel winter brengt voor de klassiekers van het team.

Zonder WvA verandert de tactiek duidelijk, mét hem is het onder ieder beding een team om rekening mee te houden.

Stoempie

Die uitdrukking ken ik niet, Kelderfan

Laatst gewijzigd
Fanny

Van Aert baalt na het wegvallen van Dumoulin en Teunissen maar heeft ook vertrouwen in zijn overgebleven ploegmaats in de voorjaarsklassiekers.

https://www.indeleiderstrui.nl/de-klassiekers/van-aert-baalt-gigantisch-van-wegvallen-teunissen-het-gaat-niet-de-goede-kant-uit

kelderfan

'@Fanny
Maar hij zegt ook, dat het de verkeerde kant uit gaat, want het is wel een hele grote aderlating nu Teunissen ook al een lange tijd uit beeld is.
Gelukkig heeft hij wel zijn vertrouwen naar zijn ploegmaten voor de klassiekers uitgesproken en dat kunnen jongens als Van Hooydonck en Eenkhoorn goed gebruiken. Het is ook goed, dat hij Timo Roosen noemt, want die moet het nu gaan doen.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Boerenjaar ken je toch wel en wat is er mis met de boerinnen?

Fanny

1e Worldtour wedstrijd UAE Tour met provisorische startlijst is bekend.
Ploegleiders Maassen en Engels.
Leemreize en Tolhoek staan als 1e en 2e reserve genoemd.
Benieuwd of na het uitvallen van Teunissen en het doorschuiven, een van deze twee heren hier ook zal starten.
Kan dus zijn dat Van Emden of Dekker of Pfingsten hier niet gaan starten.

Yeez

Pfingsten geeft op zijn instagram aan al richting de uae te gaan.

Ik denk dat martin de overgebleven plek in de omloop gaat invullen (of v aert moet net als vorig jaar een paar dagen eerder van hoogte komen.)

Voor strade, tirreno en msr kun je eenkhoorn of roosen (die geen koersen hebben die periode) teunissen laten vervangen. Zelfde type renner ook, maar wel iets minder waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
dimitrivb

Selectie voor UAE Tour is dezelfde gebleven dus zowel Van Emden, Dekker en Pfingsten starten daar het seizoen.

1 2 ... 60 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.