Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 61 ... 454 455
kelderfan

'@Yeez
Waarom Martin? Je kunt ook denken aan Kooij of Fisher-Black/Leemreize.
@Dimitri
Dan weet je ook wel de invulling bij de Omloop.

Yeez

'@kelderfan de omloop is een wt koers. Die jongens mogen daar niet starten helaas. Martin is de enige logische optie die beschikbaar is, of je moet tolhoek of leemreize inzetten of v aert eerder van hoogte halen.

Roosen
Eenkhoorn
V hooydonck
Affini
Martens
Wynants

Zijn de andere 6 namen voor de omloop

Laatst gewijzigd
Rawolf

Leemreize lijkt me ook een prima optie, de zwaarte van de Omloop word vaak onderschat.

kelderfan

'@Yeez
Maar leg eens uit dan, waarom Martin een logische vervanger is in deze. Martin heeft al tijden zo'n koers niet meer gereden. Tolhoek en Leemreize zijn reserve bij de UAE; dus die lijken mij dan eerder in aanmerking te komen.
JV had Martin kunnen opstellen in de UAE ipv Van Emden, maar dat is niet gebeurd. Dat had dan veel logischer geweest.

kelderfan

'@Rawolf
Ik zie het voor Gijs Leemreize meer als leermoment.👍

Yeez

'@kelderfan martin heeft vroeger veel kasseikoersen gereden en is een echt zwaargewicht voor op de kasseien. Hij is daarnaast de enige die beschikbaar is met tolhoek en leemreize. Die ik totaal niet geschikt vind als lichte klimmers op de kasseien (die zij beiden nog nooit hebben gereden). Voor leemreize zou je het misschien nog als ontdekking kunnen proberen, maar martin heeft met zijn ervaring in die koersen, gewicht en type renner denk ik toch een streepje voor op die 2 klimmers.

dimitrivb

'@kelderfan: de selectie voor OHN komt eerstdaags online. Ga nog niet voor mijn beurt spreken ;)

kelderfan

'@Dimitri
In deze volledig met je eens. Voor je beurt spreken mag niet van de juf.😢

kelderfan

'@Yeez
Vroeger is correct, maar dat is juist mijn punt. Wat heeft 't voor zin om Martin, die minder wil rijden, dat aan te doen.
Voor de ontwikkeling kun je zeker Leemreize, maar ook zeker de door mij genoemde Kooij (die moet dan wel eerder aan het team worden toegevoegd) inpassen. Kooij rijdt ook Le Samyn en ik denk, dat hij zeker niet minder is als bijv. Dekker.

Yeez

'@kelderfan het kan best dat ze leemreize laten starten als ervaring, maar ook martin is een optie en misschien halen ze wout wel eerder terug van hoogte 😜 kooij zie ik niet eerder naar het wt team komen en die zal wel gewoon starten in le samyn

Cycling

'@Kelderfan Dekker was vorig jaar 3e in Le Samyn. Dit heeft Kooij nog niet laten zien. Ik verwacht Dekker dan ook wel voorin in een aantal klassiekers.

Yeez

'@harryjohan dekker zou het in de panne en ddv behoorlijk moeten kunnen doen. Dat eindigt vaak op een sprint

Rawolf

DDV vind ik wel van een andere orde dan de Panne. In die laatste is meer kans op een sprint maar Dekker is niet perse een sprinter pur sang, meer een sterke beer. Zal het altijd afleggen tegen de Ewan's

Martin is qua prestatie beter voor OHN als Leemreize, echter voor een koers als OHN waar de ploeg geen winstkansen heeft moet je realistisch blijven. Martin gaat daar geen groot verschil kunnen maken en is juist esssentieel in de selectie voor andere rittenkoersen met Wout van Aert en Roglic waar om de winst gereden wordt.

Martin zal zich zo goed mogelijk voorbereiden op die andere koersen en OHN is in deze van ondergeschikt belang en een prima kans voor Leemreize om eens te kijken of dat wat voor hem is.

*natuurlijk kan het zijn dat Martin zo start, misschien omdat hij al in de buurt is en Leemreize of Hofstede of wie dan ook nog ver weg. Er zijn veel praktische redenen die wij niet kunnen analyseren maar afgezien van dat is Tony Martin een hele onlogische keuze mijns inziens.

kelderfan

'@harryjohan71
Ja, Dekker was 3e. in Le Samyn, maar daarna door o.a. valpartijen verder niets gezien.
Kooij lijkt mij juist een sprinter, die snel gaat komen. Als je de koersen als Kranj, Porec en Umag goed verteerd en daarna in de Ster van Zwolle nog eens 2e. wordt, dan zie ik die jongen sneller de aansluiting maken bij de grote jongens.
Trouwens zelfs in de Settima wist hij nog een rit te winnen tussen de profs.

Yeez

Het zijn wel de enige 2 die dan beschikbaar zijn... ik hoop nog steeds op het scenario van vorig jaar met wout ;)

kelderfan

Als Dekker mee kan komen in de DDV, dan hoed af want dat zal nog hele kluif worden. En ja @Rawolf ziet dat goed, dat De Panne meer een doel zal zijn voor sterke beer Dekker.
Want waarom gaat Dekker niet als opwarmer naar Le Samyn?

kelderfan

'@Yeez
Dat hoop ik echt met je mee dan, want dan wordt wel leuk om te volgen. Wout staat er altijd als hij aan de start staat. En het is een goede manier om wat van die overtollige kilo's af te komen.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Dimitri
Quote: Selectie voor UAE Tour is dezelfde gebleven dus zowel Van Emden, Dekker en Pfingsten starten daar het seizoen.
Dank je voor de informatie.
Wanneer vertrekken ze naar de UAE ? Kuss zal wel de aangewezen kopman zijn.
Dit is dus de echte start van het seizoen voor TJV nadat er koersen afgelast zijn door corona.

Yeez

'@fanny vandaag vertrekt het hele peloton met een chartervlucht naar de uae

dimitrivb

'@Fanny: morgenochtend vertrekt de chartervlucht vanaf Parijs richting Abu Dhabi. UAE Tour is idd de eerste van het seizoen voor TJV. Altijd spannend zo'n eerste wedstrijd dus even benieuwd als jullie hoe ze het ervan af gaan brengen ;)

Cycling

'@Kelderfan Ik ken de resultaten van Kooij en Dekker van het afgelopen jaar wel. Wel grappig dat je de Ster van Zwolle als voorbeeld noemt dat Kooij beter is dan Dekker. Beide renners moeten zich de komende jaren nog bewijzen. Ik hoop dat ze beide dit jaar een overwinning en een aantal top 5 prestaties halen. Gezien de prestaties van vorig jaar is dat voor beide mogelijk. Zoals hierboven ook wordt gezegd, is misschien in de Panne een goed resultaat voor Dekker mogelijk, mits hij daar rijdt. Volgens mij is de selectie voor Le Samyn nog niet bekend. Het kan best zijn dat Dekker daar met het Development team rijdt. De vraag waarom gaat Dekker niet naar Le Samyn kan ik dan ook niet volgen. Dekker mag zich eerst gaan bewijzen in UAE tour.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@harryjohan71
Dekker is wel 23 jaar inmiddels en Kooij is 19 jaar. Daarom wordt hij rustig gebracht.
Maar zeker heb ik juist daarom Ster van Zwolle genoemd. Want daarna heeft Kooij zich wel laten zien in verschillende koersen. Dat heb ik juist gemist bij Dekker.
Kooij liet bijvoorbeeld in Umag wel Marko Kump achter zich. Die Kump heeft toch een hele mooie palmares bijeen gefietst.

Fanny

'@Yeez
Quote: vandaag vertrekt het hele peloton met een chartervlucht naar de uae
Zo zie je Yeez, dat jij het ook wel eens mis kan hebben cq gee gelijk hebt. 😊
Wat was trouwens jouw bron ?
@Dimitri
Dank voor de informatie.
Ik had al ergens iets vernomen dat ze waarschijnlijk met het hele peloton met een charter vanaf Parijs zouden vertrekken.
Zal de sjeik van de organisatie wel betalen.
Ga je trouwens zelf ook mee ?

Yeez

'@fanny podcast met chris harper. Die vertelde dat ze met een gezamenlijke vlucht naar uae zouden gaan en ik zag vandaag al wat renners op weg naar parijs zijn, maar ze vertrekken dus morgenochtend ;)

$kedel

Ik word nog niet direct warm of koud van Luke Plapp. Niet veel resultaten en een TDU waar iedereen voor spek en bonen rondreed.

1 2 ... 61 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.