Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 64 ... 454 455
Murcia

Natuurlijk hebben ze de Plus niet zomaar laten gaan en dit zijn precies de opmerkingen waar ik me zo aan stoor in dit topic. Er is maar een ploeg met een onbeperkt budget en dat is INEOS. Zij kunnen dus een aanbieding doen waar TJV niet tegenop kan want als men het voorgestelde salaris bij de britten wil matchen betekend dat simpelweg geen verlenging van Wout of Sepp. Bij een ploeg met een budget dat minimaal de helft lager ligt moet je keuzes maken. Dat sommigen dat niet willen zien is redelijk irritant.
Het aantrekken van Dumoulin achteraf bekritiseren is makkelijk. Toen hij werd binnengehaald hoorde je die geluiden niet.
Van Aert tekende bij wat betekend dat hij meer geloof heeft in het beleid van de ploeg dan sommige leden hier. Het verschil is dat hij degene is die er de meeste kijk op heeft als lid van die ploeg. Kritisch volgen is iets anders dan je mening laten afhangen van de laatste resultaten. Wat het extra moeilijk voor Jumbo Visma maakt is dat ze als ploeg op alle terreinen mee wil doen, AK Grote rondes, Klassiekers en Sprints. Lovenswaardig gezien het budget want de meeste ploegen zijn bezig met de focus op slechts 1 of 2 van de bovengenoemde punten.

Cycling

'@Kelderfan Mike Teunissen zou vorig jaar ook de Tour rijden, Dat je hem vorig jaar gemist hebt, kwam omdat hij geblesseerd was. Zijn vervanger had die rol moeten overnemen, maar stelde helaas teleur. Daarnaast was Bennett niet fit in de Tour door een vroege valpartij. Laten we eerst afwachten hoe de nieuwe renners het dit jaar doen, voordat we direct zeggen dat Van Aert geen ondersteuning heeft in de klassiekers. Ik heb altijd geleerd dat je renners een kans dient te geven. Helaas wordt hier direct van aankopen gezegd dat ze niet goed genoeg zijn voor Van Aert. Gelukkig denkt Van Aert daar anders over.

Yeez

'@harry teunissen stond op de planning voor de giro voor de coronabreak en zou daarna geen grote ronde rijden, omdat giro en vuelta samen vielen met de klassiekers.

Dus dat klopt niet

Edit: ik denk dat je bedoelt als vervanger van de plus, wat nu jansen deed. Dat klopt wel ja!

Laatst gewijzigd
Krentenbol

1) het laten gaan van de Plus is uitstekend beleid;
De Plus wilde weg, dat ga je niet tegenhouden. De meeste renners blijven ondanks dat ze op andere plekken meer kunnen verdienen. Ik sluit niet uit dat de euro's van Ineos hier een rol bij spelen. Voor de eigen kans rijden zal het niet geweest zijn.

2) het halen van de dure Dumoulin heeft zich uitbetaald;
Je bedoelt dit als grap mag ik hopen? Alles wees erop dat dit voor het team op sportief als marketing technisch een wereldaankoop ging zijn. Dat het (voorlopig) anders loopt, risico van het vak.

Als Evenepoel nooit meer op niveau komt, of De Plus nooit meer zijn niveau bij TJV haalt, zijn het ook slechte keuzes geweest? Vast niet.

3) Je hebt een smaakmaker met Van Aert binnengehaald (uitstekend gescout)
Dat van Aert zijn ondersteuning van het niveau Roglic moet worden ben ik mee eens. Maar bij Roglic was dit ook niet in een jaar gebeurt. Nu heeft hij echter de allerbeste of een-na-beste ondersteuning van de WT, op gelijk niveau met, of krap achter Ineos.

Belangrijkste van hele transfer verhaal is dat ze zoeken naar renners met groeimarge. Ze hebben gewoon geen budget om een ronde- en klassiekerkern samen te stellen vol van gerenommeerde renners, die luxe heeft overigens bijna geen enkele ploeg. Bijna allemaal moeten ze keuzes maken. De ene doet dat door focus op een gebied te leggen de andere door keuzes in renners te maken.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Yeez Ik kon met het even niet meer goed herinneren. Dit neemt niet weg dat het type Teunissen met Jansen vorig jaar ook al meereed. Daar reageerde ik op. De huidige geplande selectie van JV is dan ook niet echt verschillend met de selectie van vorig jaar in de Tour. Alleen moet zeer waarschijnlijk van de geplande selectie nog Dumoulin vervangen worden. Hopelijk is dat de enige renner die vervangen dient te worden. De praktijk leert helaas dat dit niet altijd het geval is.

kelderfan

'@Krentenbol
Jij hebt t over "uitstekend" beleid. Dat zie ik toch anders.
Het laten gaan van De Plus is uitstekend beleid dan, omdat zij hem vanwege vraag/aanbod niet konden behouden. Maar je haalt wel Tom Dumoulin (vind ik een prima aankoop) maar uitstekend is overdreven, want hij is nu voor onbepaalde tijd niet inzetbaar.
Dat je niet meteen de beste renners kunt halen om Wout te ondersteunen is begrijpelijk, maar nu Mike is weggevallen is er een groot gat ontstaan. Dat kun je toch onmogelijk uitstekend beleid noemen.
Iedere ploeg moet keuzes maken. Dat gebeurt al jaren, maar het laten gaan van Jansen is derhalve uitstekend beleid.
In de Omloop moet je nu Martens en Kooij inzetten om nog een ploeg op te stellen, maar gaat die meedoen bij de opening van het seizoen.

kelderfan

'@harryjohan71
Teunissen zou de TdF vorig jaar niet rijden en Jansen was de vervanger van De Plus, die 't niet had.
Nu is de TdF een ander verhaal en is 't prima, dat Martin er een mannetje bijheeft gekregen; alleen is Mike op tijd hersteld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je haalt zaken als beleid en overmacht of keuzes wel heel gemakkelijk door elkaar. Renners maken hun eigen afwegingen. Jansen en De Plus wilde gewoon weg, daar heb je als ploeg gewoon bij neer te leggen. jij was razend enthousiast toen Tom tekende en nu omdat hij andere keuzes maakt ligt dat opeens aan het beleid van de ploeg. Ja er is een gat ontstaan door de blessure van Mike en de beslissing van Tom en die is helaas niet meteen te repareren. De keuze om Kooij vervroegd naar de WT ploeg te halen is het beste wat ze konden doen. Een renner halen van het niveau Tom en Mike laat staan 2 is op dit moment onmogelijk, dus moet je roeien met de riemen die je hebt. Martens had de Omloop al op het programma staan, dat staat los van deze omstandigheden.

YogiBear

'@kelderfan Wat jij maar niet wilt begrijpen is dat je 1) Een beslissing neemt die uitstekend kan zijn en dan achteraf, door externe oorzaken, anders uit kan pakken. Dan blijft de beslissing, op basis van de dan beschikbare informatie, een uitstekende beslissing. 2) Dat er een beperkt budget is en niet zomaar iedere naam die je kunt bedenken aangekocht kan worden. 3) Dat TJV werkt vanuit een visie. Daar past paniekvoetbal niet in, maar wel het streven naar geleidelijke groei en het zoeken naar renners met groeimogelijkheden. Tom aantrekken was een uitstekende keuze, uitstekend beleid, maar pakt jammer genoeg minder uit. Mike aantrekken was uitstekend beleid , maar pakt ook door externe oorzaken minder uit. Met het beperkte budget zijn er nu eenmaal geen gelijkwaardige plannen B,C en D. Alternatief was geweest om bv geen Tom en Mike aan te trekken maar 4-5 renners die jonger zijn, of van minder kaliber, of die een grotere gok zouden zijn. Dan had je nu inderdaad waarschijnlijk een gelijkwaardig alternatief, van minder niveau, op kunnen stellen, maar was er ook een kans geweest dat 1 of 2 van die renners niet het vereiste niveau had gehaald.

wieler4live

https://www.velonews.com/news/road/sepp-kuss-on-gc-leadership-i-feel-ready-for-that-step-up/

Leuk interview met Sepp Kuss

Cycling

Kuss komt lekker nuchter over. Hopelijk wordt zijn contract snel verlengd. Het is 1 van mijn favoriete renners bij JV.

Krentenbol

'@Kelderfan
Eigenlijk wat Rahims en YogiBear al gezegd hebben. Beleid en visie is er zeker bij TJV, dat is een belangrijke factor voor goed uitpakkende beslissingen, maar geen garantie. Die garantie ga je nooit krijgen. Zelfs Ineos had vorig jaar voor hen doen een matig jaar en die kennen geen budgettaire beperkingen.

Maar wat zou jij anders gedaan hebben dan. Dumoulin anderhalf jaar geleden niet halen omdat Wout van Aert een goed eerste half jaar had gehad (en ontzettend zwaar geblesseerd raakte). Volgens mij was jij, zoals bijna iedereen hier, ontzettend enthousiast dat Dumoulin kwam.

Met renners als Olivier, De Tier en Lindeman die weggaan en renners waarvan contracten opgewaardeerd worden, kan je budget wel opgehoogd worden, maar dat gaat ook al veel op aan goed presterende renners zoals een Sepp Kuss.

Echt, ik ben oprecht benieuwd welke keuzes jij anders gemaakt zou hebben (denk eraan, van Aert, Alaphilippe en van der Poel kan niet alle drie. Je moet keuzes maken). Zou je dat eens kunnen toelichten.

Stoempie

Groundhog Day

kelderfan

Ja Sepp Kuss en Jonas Vingegaard moeten het gaan doen in de UAE-tour. Dus ik ben benieuwd naar die twee.
@rahimns
Ik haal niks door elkaar. Ik was zeker blij met de komst van Tom Dumoulin en ik hoop hem weer terug te zien in het peloton. Maar het gaat om uitstekend beleid en dat zie ik anders.
@YogiBear
Dat je aankopen niet altijd dat brengen, wat je er vooraf van verwacht is duidelijk. Maar dat je kan stellen, dat het beleid van JV in deze uitstekend is, dat lijkt mij niet correct.
Jansen wilde weg en Mike Teunissen valt uit en dan moet je Kooij versneld halen en Martens (die afscheid neemt) inzetten om nog een volwaardige ploeg af te vaardigen naar de Omloop. Wat heeft dat met een gok te maken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan oke... vertel wat hadden ze moeten doen. Want je hebt alleen maar commentaar op wat ze niet hadden moeten doen. Wat hadden ze in jou ogen dan wel moeten doen.

kelderfan

Quote: "Echt, ik ben oprecht benieuwd welke keuzes jij anders gemaakt zou hebben (denk eraan, van Aert, Alaphilippe en van der Poel kan niet alle drie. Je moet keuzes maken). Zou je dat eens kunnen toelichten."
Ik heb nergens genoemd om de jongens te halen. Dus wat moet ik in deze toelichten?
Quote: "Maar wat zou jij anders gedaan hebben dan. Dumoulin anderhalf jaar geleden niet halen omdat Wout van Aert een goed eerste half jaar had gehad (en ontzettend zwaar geblesseerd raakte). Volgens mij was jij, zoals bijna iedereen hier, ontzettend enthousiast dat Dumoulin kwam."
Ja ik was ook blij, dat Tom Dumoulin is gekomen. Maar je hebt 't over uitstekend beleid.
Maar als JV in het najaar eerder had gezocht naar versterking voor Wout, dan had TJV de keuze; want een hele rits goeie renners zochten onderdak. Derhalve zeg ik ook tegen @rahims dat verder zoeken nu geen zin meer heeft.
Dat je eerst aan Sepp Kuss en George Bennett denkt, lijk mij ook een goede zaak. En dat je renners als Lindeman, Olivier en De Tier heb moeten laten gaan, is gezien het huidige bestand van klimmers ook goed te verdedigen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze hebben versterking voor Van Aert gehaald. Affini. Dekker en Van Hooydonck zijn niet gehaald om de hotelkamers te vullen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Uiteindelijk blijven de middelen voor Jumbo beperkt en zitten ze nu ook nog eens twee seizoenen op rij met 'dood' salaris van Groenewegen en Teunissen en ook nog van Dumoulin, dat ze niet ergens anders kunnen uitgeven. Uit alles bleek dat ze vorig seizoen aan het shoppen waren met een dichte portemonnee. Tel daarbij op het feit dat ze in eerste instantie meer een rondeploeg hadden, dan is het lastig om met bovenstaande beperkingen in eén seizoen de klassiekerploeg opnieuw vorm te geven.

Dit jaar zijn ze afhankelijk van een positieve verrassing van een Nathan van Hooydonk of een Timo Roossen en in de toekomst hebben ze met David Dekker ook wel iemand die kan groeien, maar ze zulen dit seizoen wel serieus op zoek gaan naar versterking voor volgend jaar. Als het salaris van Dumoulin en, wie weet, Groenewegen uit de boeken gaat, dan is er ook wel het nodige mogelijk.

Je zegt dat er 'eerder' een hele rits goede renners onderdak zocht, maar die goede renners moet je wel betalen. Het feit dat ze werkloos zijn, betekent niet meteen dat ze ook voor minimumloon aan de slag gaan. Daarnaast heeft het voor Jumbo weinig zin om in de Vermotes van deze wereld te investeren, dan is het inderdaad verstandiger wat ze nu doen door jongens uit de academy te laten overstappen.

Krentenbol

'@Kelderfan
Ik bedoel ook niet hen specifiek, maar in het algemene beleid. Welke keuzes zou jij anders gemaakt hebben.

Ik denk dat TJV echt wel aan het rondkijken was voor versterking van WvA, maar dat de mogelijkheden binnen het budget niet overhield. Daarnaast zal het ook niet mee geholpen hebben dat die contractverlenging lang duurt. Heb je allerlei renners aangetrokken in dienst van, vertrekt je kopman.

Dus ik zal het wat concreter formuleren, welke transfers zou jij de afgelopen jaren anders gedaan hebben?

Edit: Wat zaken weggehaald, ik viel in herhaling.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@Michiel de Rooij, het was wel weer even geleden maar inderdaad Groundhog Day. Ik laat deze ronde aan me voorbij gaan.

Om even de bakens te verzetten: wat verwachten jullie van de mannen in de UAE tour? Voor de volledigheid heb ik ze nog een keer gekopieerd. Ik denk dat ze niet volledig anoniem rond gaan rijden, maar dagsucces gaat ook net niet lukken.

BOUWMAN Koen
DEKKER David
HARPER Chris
KUSS Sepp
VAN EMDEN Jos
PFINGSTEN Christoph
VINGEGAARD Jonas

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@AWestie als Sepp een mooi klassement kan rijden zou ik al heel tevreden zijn... verder eens kijken of Dekker zich een keer de top 10 in kan sprinten.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Kuss kan zomaar winnen op een van die cols, hoewel het niet echt zijn type bergen zijn. Verder benieuwd naar Dekker en Vingegaard.

Rawolf

Ben vooral benieuwd naar Vingegaard in de lastige ritten, met een uitschieter kan hij wel wat leuks doen. Bouwman voor het klassement misschien top 15.

S. Morgenstern

Het was ingewikkeld, maar voor de volledigheid even de feiten met betrekking tot de Tour de France selectie van vorig jaar: Jansen verving Teunissen als eerste reserve, die Kruijswijk anders had vervangen. Bennett was de vervanger van De Plus.

Laatst gewijzigd
Fanny

Wat betreft De Plus.
Ik ben blij dat TJV niet met hem is doorgegaan.
Heeft vorig jaar en het jaar daarvoor wederom ziek (Giro) niets laten zien.
Was steeds snel ziekelijk of geblesseerd.
Ook heeft hij na zijn blessure niets laten zien.
TJV heeft gewoon (te) weinig aan hem gehad gezien zijn salaris en salariseisen.
Ben blij dat ze de jonge renners gaan doorschuiven.

UAE
Ik denk de klimmers w.o Bouwman, Vingegaard en Harper allen voor kopman Kuss gaan rijden.
Daarnaast zullen Bouwman, Pfingsten en Van Emden voor de sprintaantrekking voor Dekker gaan.
Dus 2 kopmannen in deze Kuss en Dekker.
Natuurlijk kan er altijd een renner in de ontsnapping meegaan als die kopgroep interessant is om eventueel een ritoverwinning te bewerkstelligen. Ik gok dan op Vingegaard.
De ITT op de 2e dag zal een ding zijn voor Van Emden.
Bouwman zou dat ook moeten kunnen maar of hij er voor gaat betwijfel ik gezien dat hij zoveel als mogelijk moet knechten voor de andere renners. Ik verwacht dan ook niet dat hij voor een AK gaat.
Misschien alleen als Kuss wegvalt maar dan moet hij natuurlijk wel een goede ITT gaan rijden.
Ik hoop in ieder geval dat er veel wind staat en dus kans waaierritten wat de kansen voor de renners van TJV wat vergroot.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 64 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.