Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 7 ... 454 455
Rawolf

Uiteindelijk tellen alleen monumenten, grote rondes en nog een 5 tal prestigueze eendagskoersen als je het zo bekijkt.

Waarom is de UAE tour worldtour? Slechts een stukje internationalisering en wat geld schuiven, 90% rijd liever Valencia en hecht ook meer waarde aan een zege daar maarja geen WT he.

kelderfan

'@rahimns
Dat klopt. Af en toe kan ik je niet volgen. Je zegt toch letterlijk, dat overwinningen op een lager niveau jouw niet boeien.
Maar het halen van Dekker is een goeie zaak, maar die gaat Wout echt niet bijstaan in de finale van een klassieker.
De ploeg geeft aan, dat hij eerst voor de sprint wordt ingezet en daarbij enkele koersen van de Vlaamse klassiekers mag rijden, zoals de GW en Brugge - De Panne.

Murcia

'@Rawolf
Als ik eerlijk ben is dat natuurlijk ook zo, We zien dit het beste door de waardering voor de sprinters. Ze kunnen nog zoveel winnen maar uiteindelijk tellen alleen de etappes in de grote rondes en zelfs daarin wint de Tour met afstand. Demare zijn overwinningen in de Giro worden door velen als minder waard beschouwd dan de twee van Ewan in de Tour.

@kelderfan
Dekker is gehaald als tweede sprinter, maar waarom zou hij Wout niet kunnen bijstaan in bv Gent-Wevelgem? Misschien als een extra wapen om een sprinter achter de hand te hebben of als knecht in de koers. Als hij de finale van een koers als Le Samyn kan rijden dit jaar is het dan zo volstrekt onmogelijk dat hij ook lang mee kan gaan in G-W?

Rawolf

Uiteindelijk is dat inderdaad zo, vooral als je over 10 jaar terugkijkt. Die .Pro koersen hebben echter nog wel hun waarde in het moment. Om in 'de winning mood' te komen bv. Ben ervan overtuigt dat die kleine koersjes juist de drijfveer zijn van een Quickstep, die stellen hun in staat in de flow te komen. Jumbo maakt het zichzelf eigenlijk heel moeilijk.

Je kan geen team smeden als je niet wint en je kan ook geen team smeden als er maar een drietal voor de zeges zorgt. Kom je ook weer uit bij die smalle selectie etc.

Wat Jumbo nu doet werkt prima, echt waar. Maar het is geen 'sportief model' wat ik lang zie standhouden bij de top 3 beste teams. Er word heel veel gerekend op de individuele klasse van een Wout van Aert en Roglic. Wat heel tegenstrijdig is, Jumbo 'verwent' de kopmannen totaal niet. Roglic heeft nog steeds geen Sloveen in de ploeg, Wout sturen ze nog steeds naar de klassiekers met een B - team. Maak een keuze, kies voor persoonlijkheden... .aka het FDJ model of kies voor teamspel als Quickstep en nu Sunweb. Nu is het vaak teamspel in de koersen waar niemand iets om geeft en als het puntje bij paaltje komt in de monumenten en grote rondes word er op 2 individuen geleund.

kelderfan

'@Murcia
Ik denk eerder dat Olav Kooij de 2e. sprinter is voor het komend boekjaar. Kooij komt beter over de heuvels dan Dekker.
Dekker doet 't goed in Le Samyn en dat is een andere koers dan de Vlaamse klassiekers GW/E3/RVV.
Dekker is een paar jaar ouder dan Kooij en tijdens European Continental Championships U23 zie je al het verschil.
Bij CN hoort Kooij bij de 10 beste neo's voor het komend seizoen.

kelderfan

Quote: "Ook Tolhoek geholpen aan beknelde liesslagader: 'Lot in handen chirurg gelegd"
Dat is toch wel een groot probleem voor de wielrenners, Hopelijk staat hij er weer in 't nieuwe seizoen.

Murcia

'@Rawolf
Ik denk juist dat ze die keuze wel maken, Als enige World Tour ploeg, met vooruit Bora willen ze op de drie fronten meestrijden voor de winst: klassiekers, grote ronden AK en de massasprints. Verder heeft de ploeg in tegenstelling tot bv Sunweb het doel om zo ongeveer de helft van de ploeg uit nederlanders te laten bestaan. Dit biedt kansen, maar ook beperkingen als er toevallig een mindere lichting talenten tussen zit. De andere briljante zet was om sponsors het hele jaar (vergeef mij het woord) exposure te bieden met de combinatie schaatsen/wielrennen.

Maar aan de top komen is moeilijk en er te blijven al helemaal, het knappe van Spekenbrink is dat hij er in slaagt om zijn ploegen telkens opnieuw uit te vinden als het ware. Dat zie ik TJV nog niet zo snel doen. Plugge wil aan de top blijven door het budget te verhogen, hij sprak over het overtreffen van het sponsorbudget van Alax zelfs (34 miljoen) Dat zie ik niet gebeuren maar een budget tussen 23 en 26 miljoen zou voldoende moeten zijn om een dominante rol te blijven spelen.

Voor wat betreft Roglic en een eventuele landgenoot als extraatje in de ploeg, Ik geloof oprecht dat het hem niks uitmaakt. Hij vond het vorig jaar geen punt toen hij bijtekende en dat was het moment om het af te dwingen. Zijn salaris is met de bonussen waarschijnlijk wel een 2,5 miljoen en het langdurige contract geeft hem zekerheid tot zijn 34 ste. Verder is de verwenning ook in de randzaken, een geweldige trainer als Lamberts in de leiding van de ploeg, de wetenschappelijke top begeleiding (Food- app is daar slechts een klein onderdeel van maar wel een meerwaarde) en het top materiaal. Wout is ook een renner die daar zeer gevoelig voor is. Toen hij het BK -tijdrijden moest doen ging er een kleine armada aan voertuigen en staf mee, Niermann begeleidde Roglic al vanaf het Sloveens kampioenschap. Dat is de betrokkenheid die met een zeer ruime vergoeding natuurlijk LOL het verschil kan maken tussen tevreden rennners of mokkende.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@kelderfan
Is inderdaad een vervelende blessure voor Tolhoek, en hoewel een operatie hieraan heel vaak goed gaat qua prestaties naderhand zie Kruijswijk bv is het toch maar weer afwachten. Oomen gaf ook al aan dat de onzekerheid na de operatie best wel een tijdje blijft voortduren. Hij verwacht zelf in april weer volop mee te kunnen doen wat zou betekenen dat hij op tijd klaar is voor zijn koersen als de Giro en Zwitserland.

kelderfan

'@Murcia
Dat is een mooie uiteenzetting, maar waarom is er dan geen ruimte om Wout de man van Belgie en TJV geen betere ondersteuning te bieden, want wie maalt er nu om die 50% NL.
Je gaat voor team NL met een enkele buitenlander voor het goede doel of je gaat voor de sterkste ploeg met een aantal Nederlandse toppers.
Want je hebt Jumbo met nieuwe winkels in Belgie met 1 Belg minder en je hebt een grote Noorse sponsor met nu slechts 1 Noorse renner. Hoe verklaar je dat?

kelderfan

'@Murcia
Wat Tolhoek betreft is het weer een renner minder, want Dylan kun je ook pas laat inzetten. Dat zet een druk op het huidig bestand.

Murcia

'@kelderfan

Je weet natuurlijk wie er om maalt, Waar komen sponsoren als Jumbo, Friesland Campina, Hema, Cervelo (Pon Groep), Agu en ga zo maar door vandaan? Juist dat kleine landje aan de Noordzee. Waarom werd Dumoulin gehaald? Om de beste nederlandse ronderenner binnen te halen. Net als bij de Rabobank vroeger willen die nederlandse sponsoren een duidelijke vertegenwoordiging van nederlandse renners in de ploeg terug zien. Bij de vrouwenploeg overigens idem dito.
Visma is noors, maar na overnames in Nederland (Raet) en Belgie hadden ze meer belang bij naamsbekendheid vergroten in deze twee landen dan perse Noorse renners, al is Foss een potentieel uithangbord voor de toekomst. De beste nederlandse renners rijden weer voor 85% in nederlandse dienst. Dat jij meer renners om Wout heen wil is algemeen bekend op dit forum maar uiteindelijk beslist Wout of hij tevreden is met zijn ondersteuning door te verlengen of niet en afgaande op de laatste uitlatingen die hij zelf deed denk ik dat hij dat is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan daar zijn we dan weer.... budgettaire keuzes en nogmaals ik denk dat hij gewoon betrokken is geweest bij het proces om te kijken wat er voor komend jaar nodig is.

En Tolhoek is al geopereerd en weer begonnen aan zijn trainingen. Dus waarom hem nu afschrijven.

Laatst gewijzigd
mooiman

Van Aert naar Ineos? Pff zou wat zijn.

Murcia

De mogelijkheid is er maar ik acht de kans op verlenging nog steeds vrij groot, laten we wel wezen als hij zo graag naar INEOS zou willen hoeft hij niet TJV aan het lijntje te houden en waren zijn uitspraken over de onderhandelingen ook wat vager gebleven denk ik. Maar Wout zijn waarde is nu fenomenaal en de vraag is hoever de ploeg en in het bijzonder Jumbo wil gaan. Voor zowel de supermarktketen als de pas overgenomen HEMA is de versterking van hun positie in Belgie een topprioriteit. Met van Aert heeft Frits een marketingtechnische goudmijn en ik denk dat hij heel ver wil gaan om die te behouden. De best verdienende renner buiten de klassementsmannen bij INEOS is Kwiatkowski met 2,5 miljoen. Lijkt mij niet onredelijk om aan te nemen dat Brailsford daar boven is gaan zitten en dan kom je op een miljoen of drie uit. Wil Jumbo ook zo ver gaan? Ook al zijn het miljoenen, voor een bedrijf als Jumbo nog steeds klein bier in het grotere geheel.

Rawolf

Ik denk dat Wout van Aert bij Ineos wel 5 miljoen kan verdienen.

Ineos zie ik hem echter niet heengaan. Er zijn 3 redenen waarom Wout weg zou gaan bij jumbo in mijn ogen.
1. Meer salaris, die is check
2. Sterkere ondersteuning in de klassiekers, valt over te discussieren
3. Vrije rol/kopmanschap in de Tour voor de groene trui, gaat hij bij Ineos Niet krijgen.

Zie Wout wel blijven voorlopig.

'-Stijn-

Ik hoop dat hij blijft maar dat ze hem nu wil vrijgeleide in tour beloven. van Aert heeft eerder al gezegd sportieve boven financiële te zetten

Murcia

5 miljoen denk ik niet omdat dan een klassiekerrenner meer zou verdienen dan Tourwinnaars bij de ploeg en dat is riskant in de onderlinge verhoudingen. Maar dat Dave een vette worst heeft gepresenteerd lijkt mij duidelijk. Verder is de klassieke kern bij INEOS niet bepaald zodanig dat je een grote sprong qua omlijsting gaat maken in de klassiekers als Wout zijnde. Je laatste punt onderschrijf ik volledig, ondanks het PR praatje van Brailsford over anders koersen zal er geen sprake zijn van een vrije rol voor groen en tegelijkertijd als ploeg vol voor eindzege gaan. Daar gaan jongens als Bernal,Carapaz natuurlijk niet mee akkoord. Maar money talks, als Wout echt puur voor het geld kiest is INEOS de stap omhoog.

Yeez

Salaris zal denk ik op de 2,5/3 miljoen liggen. Alleen sagan en froome verdienen meer

Laatste man

Het maakt het kamp Van Aert zakelijk slim, maar niet per se sympathieker na de vorige soap.

Yeez

Dat is pure speculatie. Wie zegt dat zij dit naar buiten brengen? Het is toch logisch dat er van alle kanten interesse is? Dat complotdenken en overal iets achter zoeken is ook om moe van te worden

Stoempie

Complotdenken?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Wat is dan 'kamp WvA' in deze? Heeft hij nog dezelfde manager en wie is dat?

'-Stijn-

Zijn manager is gecontacteerd en gaf geen commentaar. Komt dus niet uit het kamp van Aert zoals sommige zeiden.

'-Stijn-

Manager is Jef vdb

Rawolf

Nou ja het is ook nietecht bijzonder, natuurlijk is Ineos geintresseerd in 1 van de beste renners ter wereld.

1 2 ... 7 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.