Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 8 ... 454 455
kelderfan

'@Rawolf
Het geeft wel te denken. Ik "roeptoeter" al langer, dat de contractverlenging maar blijft voortduren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We zullen gewoon geduld moeten hebben. Voorlopig heeft hij nog een contract voor komend jaar. Hij heeft dus theoretisch alle tijd om er over na te denken.

Yeez

'@kelderfan als je maar lang genoeg roept. Geduld jongen

Murcia

Ik wil al voordat kelderfan met namen gaat komen hier alvast de eerste zijn die de opvolger van Wout gaat noemen. Ik kom maar met een naam en dat is Hirschi. Jong en nu al overlopend van kwaliteit, en ik dacht beschikbaar per 2022.

Laatst gewijzigd
$kedel

Om maar even iemand te noemen waarvoor je sowieso de hoofdprijs betaald en waarbij het nog maar de vraag is of dit geen eendagsvlieg is.

Janitjoe

https://www.volkskrant.nl/sport/jumbo-visma-baas-merijn-zeeman-ik-heb-een-half-uur-gedacht-dat-fabio-jakobsen-dood-was~ba34031f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.googleapis.com%2Fauth%2Fchrome-content-suggestions

Murcia

Dank!
Mooi stuk waarin ook de verklaring wordt benoemd voor zijn uitbarsting op de Col de Loze. Alle opgebouwde spanning kwam er daar uit. Merijn is een emotioneel iemand en als je zijn ervaringen in dit seizoen zo opgesomd ziet worden begrijp ik het wel.
Die waardering nu voor de ploeg hebben ze met hun allen afgedwongen, ook hier merk je hoe pijnlijk de eerste jaren na Rabobank zijn geweest.

Beer

De klassiekerkern van Ineos is echt wel beter dan die van Jumbo: Kwiatkowski, Rowe, Van Baarle, Moscon, Doull, Ganna, Pidcock, Swift. Zet daar een kop op met van Aert en je zit op het niveau van DCQS.

AWestie

Ja, qua namen en uitslagen uit het verleden heeft Ineos best wat voor te leggen. Het zijn alleen geen gegarandeerde prijspakkers (meer), op in potentie Pidcock na (en Ganna in het tijdrijden).

Rawolf

En dan noem je Hayter nog niet.

Maar Swift en Moscon zijn niet echt goed in de klassiekers tegenwoordig.

In Pidcock zie ik echt de nieuwe Evenepoel, dat word een geweldenaar.

kelderfan

'@Murcia
Goed bezig. Dat is vast 1 renner om te volgen. Marc Hirschi is ook een aanvaller. Nu nog de bijbehorende sponsor zoeken. Of heeft Jumbo interesse om in Zwitserland te starten.
@AWestie
Ja namen en uitslagen uit het verre verleden is een goed punt. Van Aert, Van Baarle, Rowe, Pidcock en ja Hayter zijn slechts op papier beter.

Stoempie

We hebben Eenkhoorn

Laatste man

Martin en van Emden kunnen ook gewoon de klassiekers rijden. En Dumoulin is MSR en Amstel bijvoorbeeld ook.

Dat geweldige Ineos heeft in klassiekers niet zo geweldig gepresteerd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel De Rooij
In het verre verleden was Pascal Eenkhoorn beter dan Pavel Sivakov, Stan Dewulf, Edoardo Affini en David Dekker, die lijdzaam moest toezien, dat Pascal duidelijk beter was.
In 2016 reed hij nog samen met Nathan Van Hooydonck in de Tour de Berlin; toen al achter Cavagna, Schachmann en Kasper Asgreen.
@Murcia
Het lijkt mij een goed idee om nu al te gaan hengelen naar Marc Hirschi. 😉

Beer

Misschien even in herinnering brengen dat Jumbo 0 man in steun had bij van Aert vlak voor de Koppenberg op een peloton van zo'n 70 renners. Misschien daar even aan denken voor je het klassieker-team van Ineos naar beneden haalt. Kleppers als Van Baarle en Rowe kunnen van Aert heel veel steun geven. Het enige wat Ineos in de klassiekers niet heeft is een afmaker.

Murcia

'@Laatste man
Je hebt volkomen gelijk en bij INEOS zal gewoon nooit de aandacht voor de klassiekers toenemen. De focus is , was en blijft de Tour. Brailsford mag er dan in slagen om de pers wijs te maken dat zijn ploeg er nu overal en altijd in zal vliegen maar ik geloof daar helemaal niets van. De strategie is onveranderd: Pak de winst door de concurrentie leeg te roven. Al presteren die aankopen niets, maakt dit helemaal niets uit omdat ze niet tegen jou kunnen rijden. Sterker nog, met het mogelijk aantrekken van Vlasov en Wout voor 2022 kun je al optimaal profiteren van verstoorde verhoudingen bij hun huidige werkgever in 2021.

Murcia

'@Beer
Dat is niet het enige, ze missen gewoon interesse in de klassiekers. Kwiat is gemaakt voor dat werk maar moest gewoon alleen maar goed zijn in de Tour. Rowe idem dito. En verder ken ik het riedeltje wel, Wout moet weg want waardeloze ondersteuning en een ploeg die hem alleen maar tegenwerkt. Het is gewoon niet waar en ik vraag mij echt af waarom je in dit topic komt stoken. Ik heb je hier het hele jaar niet gezien wat er op kan duiden dat je niet zo geïnteresseerd bent in TJV maar wel in INEOS. Misschien kun je daar een eigen topic voor opstarten?

kelderfan

'@Murcia
Het is natuurlijk leuk om alle terechte kritiek af te wimpelen. Dat TJV en Ineos voor de GT's gaan, is een prima zaak met toppers als Roglic en Dumoulin. Maar het is een feit, dat Wout Van Aert te weinig ondersteuning heeft in 't Vlaamse.
Teunissen kon door omstandigheden niet doen, wat hij normaal gesproken wel kan en Jansen gaat nu voor eigen kans.
Dus hopelijk kunnen Van Hooydonck en Eenkhoorn nog een paar stappen zetten om er in de finale bij te zitten..

Murcia

'@kelderfan
Terechte kritiek volgens jou, Ik ben toch echt niet de enige die er ook op gewezen heeft dat de ploeg een budget heeft dat niet onbeperkt is. Dan moet je dus keuzes maken. Om Wout nu te behouden moet er weer een paar miljoen bij. Dan kan je wel leuk filosoferen over meer ondersteuning voor hem maar dat kost nog meer geld en je moet ook nog rekening gaan houden met andere renners die ook nog een contract voor slechts een jaar hebben (Kuss, Kruijswijk, Bennett) Als ik een beetje probeer in te schatten wat het totale budget is met een verlenging voor Wout dan denk ik aan 25 miljoen euro.
Dat is nog steeds 5 miljoen minder dan UAE en 26 miljoen!! minder dan INEOS. Dromen is mooi maar de werkelijkheid kun je niet wegpoetsen. Kritiek is prima, maar in deze economische tijd levert Plugge een wereldprestatie om het budget nog hoger te krijgen. In het kort komt het voor mij hierop neer, wil Wout werkelijk blijven dan kun je door de keuze om Kuss, Bennett en Kruijswijk niet te verlengen geld vrijmaken voor gegarandeerde finale knechten voor hem. Maar ik geef je op een briefje dat dan opeens mensen gaan steigeren en zeggen waarom laten ze Kuss gaan? Gewoon omdat het uit de lengte of de breedte moet komen.

Laatst gewijzigd
Beer

Murcia, beetje dimmen aub. Ik vind Jumbo een topploeg voor Van Aert, maar de kritiek dat zijn ondersteuning in de klassiekers ondermaats is, is gewoon terecht. Net zoals de kritiek dat je hem niet als knecht moet uitmelken. De uitleg dat er te weinig budget is voor betere helpers voldoet voor mij niet. Als je van Aert in je ploeg wil,moet je ook zien dat je hem goede helpers kan geven. Anders moet je hem laten gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er speelde natuurlijk ook wel wat mee in de Ronde van dit jaar. Wout die teruggebracht moest worden op een moeilijk moment, het wegvallen van Jansen. Geen optimale voorbereiding. Dat het geen ideale situatie was in de finale klopt... maar uiteindelijk zit Van Aert wel er gewoon bij en zijn de taken dus gewoon goed uitgevoerd. Om nu al te zeggen dat de ondersteuning niet genoeg zal zijn vind ik te vroeg, laten we dat nu eens eerst afwachten. Nogmaals Wout zal echt wel zijn zegje gedaan hebben voor zijn ondersteuning voor komend jaar.

Turtlehead

Nu al het meest gebezigde woord: 'ondersteuning'. De kopman maakt het verschil, niet de 'ondersteuning'.

Murcia

'@Beer
Ik ga niet dimmen, waarom zou ik? Jij komt vrij plotseling in dit topic melden dat INEOS een betere klassiekerkern heeft, wat ze dan knap verborgen hebben kunnen houden in de afgelopen seizoenen en ik reageer daar op omdat ik het riedeltje herken wat door sommigen gebruikt wordt in de vlaamse media en daarbuiten dat Wout door de ploeg niet zo goed wordt ondersteund. Wout heeft dat zelfs tot vervelens toe al moeten aanhoren en aanvechten en juist mede door de ploeg in de breedste zin van het woord ook de groei door kunnen maken die hem tot een topper heeft gemaakt. INEOS heeft in haar hele bestaan nooit ook maar een greintje interesse in de klassiekers getoond en Brailsford is niet de meest geloofwaardige persoon om te verkondigen dat ze alles om gaan gooien. Nog steeds telt daar de eindzege van de Tour en dat alleen. Ze hebben echter een probleem, Pogacar blijft bij de sjeiks, Roglic ligt langdurig vast en ook Evenepoel zit nog wel even bij Patrick. Een schrikbeeld want plotseling lijken de gegarandeerde eindzeges met Bernal een stuk minder zeker. Dus gaat men door met wat men altijd gedaan heeft, het kopen van de beste ondersteuners en co-kopmannen bij de concurrentie. Als men werkelijk geloofd dat Wout een vrije rol krijgt bij INEOS in de Tour los van de gele trui dan komen ze van een koude kermis thuis. De filosofie is daar nog altijd: Wat bij ons rijdt, rijdt niet tegen ons.

$kedel

Het is ondertussen wetenschappelijk bewezen dat de ondersteuning voor Wout "kiele kiele" is:
https://strawpoll.com/277z4bo1z/r

Met de hopelijk herboren Teunissen en v Hooydonck en/of Eenkhoorn die nog een stapje zetten zie ik het wel goedkomen dit voorjaar.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Sephiroth

Jij draagt iets aan waar ik het volledig mee eens ben, In de magere jaren van de ploeg waren Steven zijn topnoteringen in het AK genoeg om zijn chronisch gebrek aan zeges te compenseren. Maar met de top van nu binnen de ploeg is dat niet langer het geval. Hij wordt 34, verdient 1,5 miljoen per jaar en is qua status/prestaties niet meer bij de beste drie. Ik denk dat als de ploeg vol wil gaan voor het verlengen van Kuss hij wel eens het kind van de rekening kan worden. Of hij moet akkoord gaan met minder salaris en een rol die niet veel verschilt van Gesink. De ploeg wil doorselecteren, dan moet je ook niet bang zijn om dat aan de bovenkant te doen.

1 2 ... 8 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.