Ik kan de analyse van @xistnc voorlopig het beste waarderen.
Ik vind het verder moeilijk in te schatten hoe Timo Roosen er voor staat. Hij heeft een paar topjaren gehad, en ik heb het idee dat de omkadering nog steeds in hem gelooft (Teunissen tipte hem trouwens nog afgelopen Rode Lantaarn).
Hier wordt verder vaak gewezen op dat TJV wel het beste team is, waar verwachtingen bij horen. Eens, maar dan moet wel in perspectief bekeken worden in termen van opstelling en teamprioriteiten.
'@madeinstars
quote: "Als je dan bekijkt dat bijvoorbeeld een DSM en een Trek hier met hun voltallige A-selectie nergens te bekennen zijn, was het allemaal niet zo’n drama."
Als ik zeg, dat 't niet klopt omdat DSM wel in beeld heeft gereden met voorbeeld, vind jij dat ik niet objectief ben.
Misschien in vergelijking met jou dan.😉
Laten we zeggen nav omloop: het kon beter (nooit echt koersverloop echt mee bepaald, behalve kooij, op de klimmen leken eenkhoorn/roosen niet erg sterk). Het kon ook slechter (met 3 bij laatste 50 is beter dan afgelopen rvv toen van aert met 50 al alleen zat).
Denk zeker dat er voor volgend seizoen (afh van ontwikkelingen renners) gekeken gaat worden naar 1 of 2 versterkingen voor Vlaamse werk.
Benieuwd of van emden weer fit is voor ons (reserve roosen, eenkhoorn, dekker?).
Tirreno wie dumoulin en teunissen vervangen, v hooijdonk en eenkhoorn/roosen/tolhoek? Of iemand schuiven uit catalunya en leemreize daar inschuiven?
Msr. Van hooijdonk en eenkhoorn/roosen/foss/oomen? Ik zou kijken iemand die er poggio/cipressa voorin kan meerijden (foss?).
Zin in koersen in maart
'@rahimns
In je podcast had je 't ook over het ontbreken van wedstrijdritme, als mede oorzaak van de teleurstellende afloop voor Team Jumbo-Visma in Omloop Het Nieuwsblad. Waarom neemt het team dat niet op door wat meer 1.1 koersen in te lassen om dat probleem te op te lossen. Zo'n Mathieu van der Poel doet na de KBK ook Le Samyn en misschien wel nog een koers.
Ik vind het vooral interessant om een verklaring te krijgen over de zwakte van de ploeg om Matthieu heen aangezien we de hele tijd gehoord hebben dat hij een veel beter team had voor het voorjaar dan Wout. In de eerste twee koersen geven ze niet thuis. Voor wat betreft TJV is al langer de strategie om minder wedstrijden onder het World Tour niveau te rijden dan de andere teams. Kun je het mee eens zijn of niet maar dat is hun keuze. De klimmers+ AK renners hebben net hun trainingskamp gehad en je hebt een groep die de UAE heeft gereden. Nog wat renners geblesseerd, geschorst en natuurlijk de "sabbatical" van Tom en er komt een extra reden bij om wat koersen te skippen. In Le Samyn krijgen renners als Fisher-Black, Kooi en Ballersted de kans om de nodige ervaring op te doen.
Het is toch al even geleden dat ik een 19 jarige zijn karretje bergop zag aanhaken bij Alaphillipe om vervolgens de oversteek naar de kopgroep te maken in de voorfinale van een wedstrijd als de omloop.
Ik had hem meer als pure sprinter ingeschat en Dekker wat meer als de man voor de klassiekers maar ze blijken het allebei aardig te kunnen.
'@skedel
Hij kon z'n karretje alleen niet aanhaken bij Alaphilippe... toen zat hij al voorin (en werd hij ook vrij snel gelost). Hij viel aan op een moment dat het peloton stilviel. Nog steeds goed gereden natuurlijk, zeker als je er een pure sprinter in zou zien, maar zó enorm goed was het nou ook weer niet. Hij was alleen wel als enige Jumbo-renner in beeld.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.