Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 76 ... 454 455
Diever

'@Aru
Wat miste je? Kooij heeft het geprobeerd en er zaten 3 Jumbo mannen in de groep die door slecht positioneren niet aan sprinten toekwamen. Alleen QST had meer dan 1 man in de kopgroep. De rest van de teams heeft gefaald?

aru123

'@Diever volgens mij heb ik in mijn eerdere posts vrij duidelijk gemaakt wat ik miste/wat ik vond dat er beter kon. Het argument dat andere teams ook niet thuisgaven ben ik ook al op ingegaan. Daarnaast vond ik het ook super wat kooij liet zien.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik kan de analyse van @xistnc voorlopig het beste waarderen.

Ik vind het verder moeilijk in te schatten hoe Timo Roosen er voor staat. Hij heeft een paar topjaren gehad, en ik heb het idee dat de omkadering nog steeds in hem gelooft (Teunissen tipte hem trouwens nog afgelopen Rode Lantaarn).

Hier wordt verder vaak gewezen op dat TJV wel het beste team is, waar verwachtingen bij horen. Eens, maar dan moet wel in perspectief bekeken worden in termen van opstelling en teamprioriteiten.

kelderfan

'@madeinstars
quote: "Als je dan bekijkt dat bijvoorbeeld een DSM en een Trek hier met hun voltallige A-selectie nergens te bekennen zijn, was het allemaal niet zoโ€™n drama."
Als ik zeg, dat 't niet klopt omdat DSM wel in beeld heeft gereden met voorbeeld, vind jij dat ik niet objectief ben.
Misschien in vergelijking met jou dan.๐Ÿ˜‰

kelderfan

De dames hebben 't wat beter gedaan met een 12e. plek van Riejanne Markus in de Omloop.

wieler4live

Harper neem vermoedelijk de plek van Teunissen over in de strade dat staat op zijn insta

Murcia

'@wieler4live
Dank!
Kan niet zeggen dat ik verbaasd ben gezien zijn begin van het seizoen en ik dacht dat Wout ook o.a. Gesink, Nathan en Foss mee krijgt dus op papier een mooie ploeg om de strijd aan te gaan.

Cycling

Logische zet om Harper in Strade te laten rijden. Ik verwachtte hem al als vervanger van Teunissen in de Italiaanse wedstrijden. Goed om te zien dat renners die goed presteren direct kansen krijgen om zich weer te tonen.

$kedel

Dumoulin heeft al iets anders gevonden:
https://www.instagram.com/p/CLut245Hfbf

Kooij doet het bizar goed met zijn 19 jaar. Het was dan wel een rustige editie maar het parcours en deelnemersveld liegen er niet om.

Fanny

Haha.๐Ÿ˜‚
Dumoulin zit in ieder geval weer op hoogte !
Dat geeft hoop voor zijn komende koersen. ๐Ÿ˜Š

tdola

Laten we zeggen nav omloop: het kon beter (nooit echt koersverloop echt mee bepaald, behalve kooij, op de klimmen leken eenkhoorn/roosen niet erg sterk). Het kon ook slechter (met 3 bij laatste 50 is beter dan afgelopen rvv toen van aert met 50 al alleen zat).
Denk zeker dat er voor volgend seizoen (afh van ontwikkelingen renners) gekeken gaat worden naar 1 of 2 versterkingen voor Vlaamse werk.

Benieuwd of van emden weer fit is voor ons (reserve roosen, eenkhoorn, dekker?).
Tirreno wie dumoulin en teunissen vervangen, v hooijdonk en eenkhoorn/roosen/tolhoek? Of iemand schuiven uit catalunya en leemreize daar inschuiven?
Msr. Van hooijdonk en eenkhoorn/roosen/foss/oomen? Ik zou kijken iemand die er poggio/cipressa voorin kan meerijden (foss?).

Zin in koersen in maart

Rawolf

Vingegaard moet in theorie ook wel wat kunnen op de Cipressa en Poggio

tdola

Zeker, maar 2 renners daarvoor is zekerder. En dan nog blijft t de vraag of die jonge renners dat kunnen na meer dan 250 km.

kelderfan

'@rahimns
In je podcast had je 't ook over het ontbreken van wedstrijdritme, als mede oorzaak van de teleurstellende afloop voor Team Jumbo-Visma in Omloop Het Nieuwsblad. Waarom neemt het team dat niet op door wat meer 1.1 koersen in te lassen om dat probleem te op te lossen. Zo'n Mathieu van der Poel doet na de KBK ook Le Samyn en misschien wel nog een koers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan die ploeg stond al op de startlijst van die wedstrijd.... TJV niet.

AWestie

'@kelderfan Kwestie van prioriteiten? En in de Omloop selectie zaten wat meer diesels die kilometers moeten maken denk ik? Verder zitten in het team best veel renners die direct klaar staan, vooral de kopmannen

Murcia

Ik vind het vooral interessant om een verklaring te krijgen over de zwakte van de ploeg om Matthieu heen aangezien we de hele tijd gehoord hebben dat hij een veel beter team had voor het voorjaar dan Wout. In de eerste twee koersen geven ze niet thuis. Voor wat betreft TJV is al langer de strategie om minder wedstrijden onder het World Tour niveau te rijden dan de andere teams. Kun je het mee eens zijn of niet maar dat is hun keuze. De klimmers+ AK renners hebben net hun trainingskamp gehad en je hebt een groep die de UAE heeft gereden. Nog wat renners geblesseerd, geschorst en natuurlijk de "sabbatical" van Tom en er komt een extra reden bij om wat koersen te skippen. In Le Samyn krijgen renners als Fisher-Black, Kooi en Ballersted de kans om de nodige ervaring op te doen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@Skedel
"Kooij doet het bizar goed met zijn 19 jaar. Het was dan wel een rustige editie maar het parcours en deelnemersveld liegen er niet om."

Laten we a.u.b even met beide benen op de grond blijven staan.

Yeez

Dat doen we ook. Gewoon heel knap wat die doet met zijn 19 jaar. Dat is idd niet vaak gezien. Ik vind het eerder raar om het allemaal maar normaal te vinden. Je kan hier best enthousiast over zijn

Rawolf

Wat Kooij doet is toch bizar goed. Met afstand de beste Jumbo renner als 19 jarige in een koers die pas een week of 2 op zijn programma staat. Haal die benen maar van de grond af :p

$kedel

Het is toch al even geleden dat ik een 19 jarige zijn karretje bergop zag aanhaken bij Alaphillipe om vervolgens de oversteek naar de kopgroep te maken in de voorfinale van een wedstrijd als de omloop.
Ik had hem meer als pure sprinter ingeschat en Dekker wat meer als de man voor de klassiekers maar ze blijken het allebei aardig te kunnen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Alle koersen tm de giro zijn ingevuld op pagina 1. Bartali valt onder de academy en staat er niet bij, maar ze zullen daar met een mixteam rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Dank, maar Settimana staat vermeld bij 't World Team. Dat naast Foss en Vingegaard ook jongens van 't opleidingsteam worden ingedeeld, maakt 't nog geen opleidingskoers.

Yeez

Er rijden 4 jongens vd academy en 2 van de wt ploeg, dus dat moet dan een koers vd academy zijn. Als het een koers van de wt ploeg zou zijn mochten er maar 2 vd academy meedoen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@skedel
Hij kon z'n karretje alleen niet aanhaken bij Alaphilippe... toen zat hij al voorin (en werd hij ook vrij snel gelost). Hij viel aan op een moment dat het peloton stilviel. Nog steeds goed gereden natuurlijk, zeker als je er een pure sprinter in zou zien, maar zรณ enorm goed was het nou ook weer niet. Hij was alleen wel als enige Jumbo-renner in beeld.

1 2 ... 76 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.