Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 82 ... 454 455
madeinstars

Om het punt van @harryjohan71 over lekke banden nog kracht bij te zetten: in extra time koers zei Adrie van der Poel nog dat hij eigenlijk het oude parcours van Strade Bianchi mooier vond, omdat je toen wat langere stukken asfalt tussen de stroken gravel had. Dan kon je na pech noch terugkomen. Nu is een lekker band eigenlijk sowieso al funest, of je nu een ploeg hebt of niet.

Murcia

'@kelderfan
Dat hij in zijn achtertuin grindwegen heeft zegt natuurlijk niets over zijn geschiktheid voor deze koers. Hij is geen tijdrijder die altijd goed presteren in de Strade en de klimmetjes in de Strade zijn ook niet bepaald in zijn voordeel. Sepp moet het hebben van lange klimmen, het liefst op hoogte. Vorig jaar was hij op de enige onverharde strook in de Tour ook niet in staat om Roglic en co te volgen. Dus blijf ik hem niet meteen de eerste naam vinden die ik associeer met de Strade Bianchi. Verder is het argument dat Gesink ouder wordt niet echt een reden om aan te nemen dat hij morgen zijn werk niet kan doen in de koers. Wat @madeinstars zegt kan ik mij verder bij aansluiten, te vaak wordt bij de beoordeling van knechten gekeken naar hun klassering maar dat zegt lang niet alles.

kelderfan

'@Murcia
Robert Gesink is een prima renner en nu voor de ondersteuning. Maar wat betreft de Strade heeft hij in 2016 een goede uitslag gereden en dan vind ik, dat een beetje overdreven om te stellen, dat Robert lang bij Wout kan blijven
Kuss lijkt mij een betere kandidaat.
Dat bij de beoordeling van knechten verder wordt gekeken dan hun uitslag lijkt mij niet meer dan correct.
Maar zie jij bijvoorbeeld Paul Martens ver komen in deze zware koers.
Het gaat er bij de Strade om, dat Wout tot in de finale een medestrijder heeft. Wie moet dat van deze groep zijn?
Formolo heeft met Pogacar een sterke compaan en ook Allaphilipe heeft Stybar e/o Almeida.
Nee ik denk, dat Wout zijn karretje bij Mathieu aanhaakt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Maar JV heeft ook het zevental voor T/A vrij gegeven met als enige wijziging t.o.v. Strade, dat Affini de plek van Harper overneemt.
Wout van Aert mag daar ook strijden voor de zege.

S. Morgenstern

Wanneer het er op gaat dat Van Aert in de finale nog iemand erbij heeft, dan was er ook weinig aanleiding om het over de afwezigheid van Kuss te hebben.

Murcia

Wat Morgenstern zegt. Verder denk ik dat Nathan de meeste kans heeft om lang bij Wout te blijven al wijst de praktijk vaak uit dat elke kopman in deze koers vrij vroeg geïsoleerd komt te zitten. Wat wel klopt is dat Wout en Matthieu de koers op elkaar gaan afstemmen in de finale. Bovendien is Wout iemand met een goed inzicht, hij weet waar de koers open gaat en kan er meestal naar handelen. Over Harper valt verder op te merken dat hij vorig jaar in Piemonte de aanval van George kon inleiden en hij nu een prima vorm heeft. Zijn meezitten in de waaieretappe van UAE wijst ook op een goed inzicht en positionering.

molovin

Wat verwachten jullie van Foss morgen? Hoop op een goede prestatie van hem en ben heel benieuwd!

aru123

Positief blijven! Als we morgen aan het begin van de uitzending meer dan 1 tjv'er zien dan is het al een verbetering ten opzichte van vorig jaar! Ik ben best tevreden met de ondersteuning voor wout morgen.

madeinstars

Wat ik zo verschroeiend irritant vind aan Kelderfan is dat hij telkens in rondjes blijft discussiëren puur voor het discussiëren. Hij geeft aan dat 'ie Kuss mee zou nemen, een aantal mensen geven dan aan waarom dat niet per se een goed idee zou zijn en vervolgens zet hij in zijn volgende post doodleuk, zonder ook maar enigszins op de argumenten te reageren, weer dat hij Kuss mee zou nemen... Kom op man.

En zo gaat dat met letterlijk elke discussie waar hij zich mee bemoeit. Zo onnodig en vermoeiend.

Rawolf

Strade is een rare wedstrijd, klimmers kunnen het er goed doen (zie Formolo) maar ook als je 80 kg+ weegt kan je prima voorin rijden (Kung)

Ik verwacht het meeste van Foss, naast wout ofc

AWestie

Vraag voor morgen natuurlijk ook: welke indruk maakt Marianne morgen? Hopelijk doet ze mee voor het eerste podium van TJV

Glorious

Ben het er wel helemaal mee eens dat Jumbo naast de geweldige kopmannen te kort komt op het knecht niveau. In Paris Nice bv niet, maar in de omloop zag je genoeg en ook vandaag ben ik bang, net als in de Tirreno. Natuurlijk mogen we al vreselijk blij zijn met Jumbo heden ten dage. (en natuurlijk hebben we te maken met blessures etc)

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Lekker belangrijk, er zal toch gewoon weer genoeg gewonnen worden.

Cycling

'@Glorious voor de rondes van 1 en 3 weken zijn de knechten van JV echt wel goed. Het probleem is dat veel ‘wielerflitsers’ de renners van JV meteen afschrijven. In UAE was het team ook niet goed genoeg voor de bergetappes volgens velen en in de sprint mochten ze blij zijn met top 10. Volgens mijn herinnering is het iets anders gelopen. Maar ik zal wel gedroomd hebben dat zij als 1 van de weinige ploegen in staat waren hun klassementsman te ondersteunen en ook nog een bergetappe te winnen. Oh ja, Harper mocht blij zijn als die 8e werd in het eindklassement na de 1e etappe. De renners om hem heen waren veel betere klimmers. Renners voor ze een wedstrijd gereden hebben al als niet goed genoeg bestempelen vind ik niet fair

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Achteraf wordt er net zo irreëel naar het niveau van die knechten gekeken. Dat schiet tegenwoordig namelijk blijkbaar al tekort, wanneer ze met zijn drieën binnen komen in het eerste peloton en er geen schaduwkopman (of twee) aan het vertrek stond.

Het is om de één of andere reden heel moeilijk om de eigen wensen op een gezonde manier mee te wegen. Waarom niet gewoon kijken naar de mogelijkheden en de keuzes die daarbinnen genomen worden. Vervelend wellicht, dat die beperking er voor zorgt dat dingen tekort schieten ten opzichte van de ideale situatie, maar dat is geen reden om die eigen wensen als absolute meetlat dit soort discussies in te slepen.

Wanneer je hier een tijdje meeleest krijg je serieus de indruk dat er van alles mis zou zijn; te weinig renners, te weinig koersen, te weinig meesterknechten, te weinig schaduwkopmannen, te vaak Martens in de opstelling, niet overal Kuss in de opstelling, niet overal Vingegaard in de opstelling, enz...

Laatst gewijzigd
Fanny

Weet er iemand hier een livestream (vanaf de start) van de Strade Bianche voor vrouwen (start 09.00 uur) en de mannen (start 11.45 uur) van TJV ?

S. Morgenstern

Die zijn er pas zodra de uitzending start.

Fanny

'@Morgenstern
Dank. Ik dacht dat er misschien al eerder ergens een livestream met beelden was in bv Italië.
Die zullen er denk ik wel zijn maar die hebben waarschijnlijk een restrictie en alleen maar in het land zelf.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Lees jij mee dan. Dumoulin is out; Teunissen is out en ook Dylan Groenewegen is niet beschikbaar.
Toch blijft bij jou 't team toppie en ja Vingegaard heeft 't goed gedaan; dus waarom niet mee naar T/A, want Dumulin zou daar rijden. En ja Kuss een topper in opkomst.
Paul Martens is met zijn afscheidstour bezig en die moet de meubelen redden voor Wout.

Cycling

'@Kelderfan Er hoeft helemaal niemand de meubelen te redden voor Van Aert. Martens is een prima knecht voor het eerste deel van Strade.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Je zult wel niet verbaasd zijn, dat P-N dit jaar goed bezet is door JV. Roglic krijgt met Kruijswijk, Bennett, Hofstede, Oomen, Martin en Van Emden toch een sterk team mee voor de klus. Roglic lijkt weer dik in orde. Dat wordt genieten dus.

Cycling

'@Kelderfan De renners hebben in overleg met de ploeg een programma opgesteld. Daar wil je niet teveel aan wijzigen. Foss is de vervanger van Dumoulin volgens mij in deze wedstrijden en Roosen vervangt Teunissen. Oftewel prima opgelost.

kelderfan

'@harryjohan71
Je hebt gelijk, want in deze koers gaat Van Aert echt niet wachten op zijn ondersteuning. Die zoekt 't wiel van Mathieu op en kijkt met argusogen naar Allaphilippe. Alleen te veel lekke banden kunnen hem tegenhouden.
Maar zit jij bij de besprekingen dan? Want ik denk, dat de leiding het laatste woord hebben.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Kelderman Tuurlijk heeft de ploeg het laatste woord, maar ik ga er vanuit dat het in samenspraak is met de renners. Als je in de winter een programma opstelt, wil je als ploeg zijnde hier niet te veel aan wijzigen gedurende een seizoen.

S. Morgenstern

Het feit dat Dumoulin en Teunissen niet beschikbaar zijn, zou je inderdaad ook eens mee kunnen nemen bij het bekijken van de selecties die ze nu opstellen.

Waarom Vingegaard niet mee naar Tirreno? Omdat ze afgelopen winter met hem een programma hebben gemaakt dat was gericht op UAE en vervolgens via een hoogtestage op de maand met Baskenland en de klassiekers. Waarom zou je aan zo'n plan gaan zitten, wanneer er geen goede reden voor is? Behalve wanneer je niet verder wil kijken dan een week, lijkt het me voor iedereen goed mogelijk om dat soort overwegingen te begrijpen. Ook al zit je niet bij de besprekingen..

Dat gebrek aan respect voor pure knechten als Martens is verder wel bekend. Daar kan ik ondertussen alleen nog om lachen. Helemaal in combinatie met de dromen over een grotere selectie, waar dan nog meer renners in zouden zitten waarvan de opstelling constant betwijfelt moet worden. Martens, Affini, Dekker, Van Emden, Pfingsten en Wynants zijn wat dat betreft natuurlijk niet genoeg. Daar moet nog wat bij.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 82 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.