Lijkt me ook redelijk conform plan geweest. Een vaststelling is in ieder geval dat WvA in vorm van de berg is gekomen. Een vraag daarentegen: wat was het plan nadat het team hem luxueus had afgezet bij 50km te gaan? Het leek daarna gewoon heel hard fietsen wat Wout deed, terwijl hij deze koers vaak zo tactisch rijdt.
Het plan was denk ik om hem aan deze vaak bepalende strook te brengen en dan hopen op het man tegen man gevecht en met uitzondering van INEOS gebeurde dat ook. Lamberts had al gezegd dat er nog een paar procent zouden ontbreken en dat zag je vandaag ook. Niettemin een prima start van het voorjaar van de hele ploeg want ze deden wat ze moesten doen en reden lang niet zo armetierig als was voorspeld door een aantal hier. Dat je niet bij de beste acht man zit die ontstond op de bepalende strook is logisch daar is het aan de kopmannen.
JV heeft in ieder geval aangetoond dat de renners weten wat knechten is. Een dikke pluim voor de knechten en de rol die ze gespeeld hebben. En ja, de knechten hebben geen uitslag gereden. Knechten hoeven ook geen uitslag te rijden, maar op het juiste moment op de afspraak zijn. Dit waren ze. Top gedaan
Het was een mooi plan, maar het resulteerde niet in een mooie dag voor JV @Murcia
Foss was prima en heeft nog in een vluchtgroep gereden. Van Hooydonck en Roosen hebben Wout prima afgezet.
Wout Van Aert heeft zich na zijn inzinking mooi hersteld met een mooie 4e. plek; maar tegen Matieu was geen kruid gewassen. Wout kwam helaas te kort op de steile klimmetjes. Volgens mij heeft dat alles met wedstrijdritme te maken.
Dat liet Mathieu kon goed zien.
Ik vind kritiek gezond, blinde adoratie heb ik een broertje dood aan maar het probleem heb ik vaak met de karikatuur die van de ploeg en dan met name de ondersteuning van de kopmannen wordt gemaakt. Hier zag je dat er een plan was om Wout op deze bepaalde strook af te zetten en dat hij het daarna man tegen man mocht uitvechten. Uitstekend werk van jongens als Nathan, Tobias en Timo en ik meende eerder ook de Australische Mollema op kop te zien harken. Dus wat gedaan moest worden met verve uitgevoerd. Overigens interessante opmerking van Wuyts over de trainingen van Primoz die de komende week zou gaan vliegen volgens hem. Ga dat vanaf morgen met aandacht volgen.
'@kelderfan
De term blinde adoratie gebruikte ik in algemene zin en die kom je bij volgers van sport ook tegen. Een voorbeeld daarvan zijn mensen die zelfs als hun held verliest nog geen compliment aan de winnaar kunnen maken maar gelijk naar excuses zoeken. Ik erger mij daaraan maar ik bedoelde daarmee niet dat jij of anderen hier zich daaraan schuldig maken alleen een observatie na het jaren volgen van diverse sporten. Ik ben het met je eens dat Wout toonde vandaag zelfs door die inzinking heen te kunnen trappen en op de slotkilometer nog bij Pidcock en Co weg te rijden. En ten overvloede de prestatie van Matthieu was hallucinant goed.
'@harryjohan71
Over realisme gesproken in deze. JV heeft mede de koers gedragen, maar dat heb ik al eerder genoemd.
Maar dat er een renner bij had kunnen blijven in de voor-finale was toch beter geweest, want Wout had 't even moeilijk door te weinig wedstrijdritme. Vorig jaar was dat geen probleem, omdat het voor alle renners de 1e. wedstrijd was in het coronajaar. Ik denk dat JV toch op meer had gehoopt.
'@Kelderfan Robert kreeg te maken met pech, moest van fiets wisselen en kwam toen vlak voor die beslissende versnelling zelfs nog terug aansluiten alleen toen kon hij niets meer doen. Ik vond hem echt heel goed rijden... je kan de ploeg niets anders dan een compliment geven, ze reden prima en hebben Van Aert prima bijgestaan. Die komt nog iets te kort nu maar zijn doelen liggen vooral over een paar weken. Ik denk dat hij in de Tirenno alweer beter zal zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.