Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 85 ... 454 455
Yeez

3e is inderdaad maar redelijk

madeinstars

Voor Bennett vond ik dit eigenlijk wel prima. In de buurt van Gaudu en voor een jongen als Hindley. Dat is zijn niveau in de tijdit.

Murcia

Primoz was gewoon weer uitmuntend, bijzonder knap om op je eerste afspraak al weer dit niveau te halen en de manier waarop hij die laatste 300 meter naar boven reed zag er zelfs makkelijk uit. Steven uitstekend en op die manier een tweede pion die hoog in het AK kan eindigen. Jos en Tony ook op peil en Sam was wat minder dan ik had verwacht maar misschien ook al een beetje sparen voor het werk wat misschien morgen maar vooral vanaf vrijdag gaat beginnen.

kelderfan

Nu morgen is er toch een leuk ritje met aankomst bergop. Die laatste 1,2 km zijn toch met een gem. van 10%. Dus een aankomst, die Roglic wel moet liggen. Tot diep in de finale moeten er toch een pukkels worden overwonnen.
Dus of vluchters of een strijd om 't geel.

Murcia

Een soort van LBL morgen met zeven klimmetjes en die steile aankomst. Inderdaad zoals kelderfan zegt een aankomst voor Primoz maar het mooie lijkt mij dat je nog niet meteen de ploeg hoeft te laten werken. Adel verplicht voor EF.

YogiBear

Jos van Emden rijdt de 7e tijd in het tweede deel van de tijdrit. Valt me niet tegen met dat klimmetje op het eind.

S. Morgenstern

Ik zou met deze ploeg en zo'n kopman gewoon rijden voor de rit en tijdwinst. Adel verplicht.

Murcia

'@Morgenstern
Heb je gelijk in maar in elk geval is het al lekker als je nog minstens een ploeg hebt die mee wil controleren. Dat Primoz morgen de rit wil winnen lijkt mij ook duidelijk. Die slotkilometer is boven de 10% en er zijn boni's dus een extra reden om er voor te gaan.

Laatst gewijzigd
Yeez

Met deze kopman en ploeg moet je gewoon 2 ritten en de eindwinst pakken (als roglic dan echt de beste is)

kelderfan

Pogacar staat ook weer scherp en wil zich laten zien in de T/A. Dat wordt nog een leuke strijd. Kijken hoever Wout Van Aert kan komen met Foss en Gesink. Wat kan Affini in de ITT op de laatste dag. Het is wel een korte tijdrit.
En Ineos komt met Ganna op de proppen.

kelderfan

'@Yeez
Hij is toch veruit de beste in dit veld. Ja die twee ritwinsten zitten er zeker wel in. Want ook die rit naar Biot is een goede mogelijkheid.

Yeez

Morgen en rit 7 en eindwinst zou 3 extra zeges maken ;)

De Zeboe van de Zoncolan

De huid nog maar niet verkopen....

Rawolf

Ritwinst morgen word zeer lastig, gaat een chaotische etappe worden die lastig te controleren is.

Yeez

'@rawolf met je eens dat er veel aanvallen gaan komen en weinig ploegen baat hebben bij controle. Een team als jv (wat zo sterk is) zou in een ronde van een week altijd de controle moeten nemen en morgen voor roglic moeten rijden

kelderfan

Als Sam Oomen zich goed voelt, zou hij mooi kunnen mee glippen met een grote vluchtgroep, dat wel natuurlijk.

Cycling

'@Kelderfan Als er een grote groep wegrijdt in Paris - Nice, is het verstandig dat Bennett of Kruijswijk meegaat. zij kunnen hoog eindigen in het klassement en zijn een concurrent voor de andere klassementsrenners. Oomen is waarschijnlijk nog niet zover en kan ervoor zorgen dat JV alsnog moet rijden.

Laatst gewijzigd
biazzi13

Ik vraag me ook echt of op jumbo visma perse die etappe wil winnen morgen met Roglic!! Zouden ze geen vluchters laten lopen??

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nu morgen is er toch een leuk ritje met aankomst bergop. Die laatste 1,2 km zijn toch met een gem. van 10%. Dus een aankomst, die Roglic wel moet liggen

@Kelderfan die laatste 7 km bestaat eigenlijk uit 2 delen, die 1,2 km zit halverwege ongeveer. Juist het eerste deel van de beklimming bestaat uit 2 korte puisten van 10%. Het laatste deel van die 7 km is juist relatief vlak.

@biazzi13 dan moeten ze goed uitkijken wie ze laten rijden want de verschillen tussen het overgrote deel van het peloton is nog niet heel groot. Je kan een kopgroep waarschijnlijk niet al te veel ruimte geven. En als je kijkt hoe Roglic het laatste lastige deel van de TT reed mag hij wel vertrouwen op zijn eigen kracht.

molovin

Reactie van Plugge op uitlating van Evenepoel dat niemand van DCQS een woord zegt tegen Groenewegen als die terugkeert in het peleton;

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210310_92739830

Groot gelijk van Plugge imo, REV zou eens moeten leren wat op zijn woorden te letten. Al is zijn status in België natuurlijk nogal apart.

Yeez

Dat is een beetje het probleem met Evenepoel. Het zal best een prima ventje zijn, maar hij is jong, denkt niet na en zijn karakter (grote mond en neus omhoog) spreekt weinig mensen aan.

Daarnaast heb ik bij hem heel vaak het gevoel dat het wolfpack idee bij hem een beetje doorslaat. Alsof het dcqs tegen de boze buitenwereld is. Dat hij denkt dat Dylan dit allemaal gewild had.

molovin

'@Yeez, het lijkt me ook niet gezond voor zo'n jonge gast hoe extreem gehypet hij wordt in België/Vlaanderen.

Ben wel benieuwd hoe de terugkeer van Dylan gaat verlopen, lijkt me verstandig van TJV hoe ze het willen aanpakken, eerst in kleine wedstrijden vooral.

user26777

Kwaadaardige over het paard getilde kabouter die Evenepoel, de ergernis van Plugge is meer dan begrijpelijk!

n92

Evenepoel vind ik nu al de meest irritante renner uit het peloton. En dat is niet eens zijn eigen schuld. Er is gewoon een ongezonde sfeer rond die jongen. Evenepoel is iets te zelfverzekerd en houdt iets te veel van de belangstelling, de pers kwijlt bij alles wat Evenepoel doet, Evenepoel wil pizza's verkopen (bij wijze van spreke), Lefevere wil aandacht en zodoende zal dit nog jaren duren en alleen maar erger worden.

Dan krijg je van de situatie dat je overal Evenepoel ziet opduiken terwijl het niet relevant is. Bijv. over de verkenning van de omloop die hij niet eens rijdt. Of in de nabeschouwing van de Strade die hij niet reed. En dan nu ook met dit verhaal rondom Groenewegen waar hij helemaal niks mee te maken heeft.

Sowieso irriteer ik mij aan de sfeer rond DQS. Lefevere die altijd verongelijkt doet maar houdt zijn mond als zijn eigen renners bizarre stunts uithalen. Het is vermoeiend dat Lefevere elke 'goede daad' in de pers moet uitmeten (doorbetalen Jakobsen, aantrekken Cavendish). De renners hebben net iets te vaak een mening klaar over andere ploegen. Alaphilippe met zijn gekkigheden tijdens de Tour en LBL. Maar ook hier vindt de pers het allemaal prachtig want hun Belgische wolfpack doet het toch zo goed.

Het is inderdaad iets te vaak het frame van het (schijn)heilige DQS tegen de grote boze buitenwereld.

En wat betreft Groenewegen en Jakobsen vind ik dat de pers dat sowieso wel langzaam mag laten rusten. Er komt al genoeg op die twee af als die weer gaan koersen. Alle drama's maakt het voor beide niet makkelijker denk ik.

Laatst gewijzigd
Yeez

Precies dat ja

1 2 ... 85 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.