Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 86 ... 454 455
bakero75

Iemand gelezen of Van Aert gaat sprinten in Tirreno aangezien hij voor het klassement gaat?

Yeez

'@bakero inprincipe gaat hij in elke etappe meedoen. Sowieso handig om aan de finish of via tussensprints secondes te pakken voor het klassement

kelderfan

Quote: "Mathieu lijkt nu wat de bovenhand te hebben, maar Wout gaat nog beter worden”, zegt ploegmanager Richard Plugge." Plugge wil graag, dat Wout de beste renner blijft. Want dat is het grote plan. bron: HLN interview JV/Plugge.
===
Jao Almeida wordt al gelinkt aan de UAE-ploeg. Die zijn serieus bezig om JV en Ineos naar de kroon te steken.
Hopelijk heeft JV/dhr. Plugge een goed plan op de plank liggen.
Maar go, go Primoz Roglic en Wout Van Aert vandaag; doe Remco Evenepoel.
====
Dylan Groenewegen heeft zeker nog veel werk te doen om 't drama "Polen" te doen vergeten.

Laatst gewijzigd
Nikolai

Beter dan n92 kunnen we het niet formuleren. De sprinters van DQS (in het verleden bijvoorbeeld Cavendish en nu Bennett) zijn gemiddeld genomen geen lieverdjes, dus daar hebben ze blijkbaar een behoorlijke berg boter op het hoofd. Maar goed, dat wisten we feitelijk al. En wonderkind Evenepoel zal ongetwijfeld een geweldige wielrenner zijn, maar zijn verstandelijke vermogens zijn qua ontwikkeling kennelijk ver achter gebleven, want anders doe je zulke uitspraken niet. Maar ja, wat wil je met een Lefevere als ploegleider en 'peetvader'.

Yeez

Sam Bennett is overigens een heer naast de fiets, alleen op de fiets gebruikt hij nogal wat trucjes om zijn leadout te volgen ;)

kelderfan

'@Yeez
Heb je nog meer voorbeelden. Sagan wat een beest; Cavendish, die was meer met de hekken bezig.
Wie volgt. Het sprinterberoep is niet voor lieverdjes weggelegd. Daarom hou ik veel meer van jongens als Roglic, Kruijswijk, Kelderman, Mollema en Pogacar. Oh,je ben Bernal vergeten. 😒

veld

Ik meen dat Van Baarle straks einde contract is. Lijkt mij de ideale superknecht c.q. schaduwkopman voor Van Aert in de komende jaren. Als Dumoulin niet terugkomt lijkt hij mij ook betaalbaar voor TJV.En daarnaast Van Aert een belangrijke inspraak laten hebben bij de invulling van andere vacatures.

Murcia

'@veld
Ik kan me daar helemaal in vinden maar Dylan heeft zijn contract in 2019 met drie jaar verlengt en is dus tot en met 2022 onder de pannen.

Poeksel

Wantygobertje van JVW vandaag, plek 3 en 4. Ik denk dat Swinkels en Henderson vandaag ook allebei voor eigen kans mochten gaan?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Oomen en Hofstede vallen tegen, word nu rekenen op andere ploegen om t gat nog dicht te krijgen

Poeksel

Een dubbele dubbelslag voor TJV! Jammer van de vrouwen, driedubbel was nog leuker geweest :)

kelderfan

Dat is een dubbele overwinning voor JV met RoglicChapeau en Van Aert Chapeau.
Fenomenaal.

S. Morgenstern

Oomen niet zo sterk als je van hem mag verwachten inderdaad. Hofstede redelijk gewerkt wat mij betreft, dat is natuurlijk geen geweldenaar en dit was lastig terrein om lang te controleren.

Roglic en Van Aert heel overtuigend. De eerste natuurlijk niet tegen al te boeiende tegenstand, Van Aert wel indrukwekkend tegen Ewan. Vooral ook heel goed gebracht door Affini, Van Hooydonck en Roosen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Na wat klachten over de PN ploeg meld ik ook even dat ik de leadout in Tirreno zeer goed vond ;)

Reikte niet tot het einde maar dat hoeft ook niet, de kwaliteiten van de renners hier uitstekend benut en WvA veel energie bespaard in de laatste 3 kilometer tov de andere sprinters die in t gedrang zaten.

kelderfan

'@Rawolf
Hofstede heeft veel werk verricht, maar Sam Oomen mag zeker nog wat boterhammen tot zich nemen.
Maar waar haalt Wout 't vandaan.

AWestie

Jemig, gaat het weer zo'n jaar worden...

Wat een weelde

AWestie

A

kelderfan

'@rahimns
Quote: "Die laatste 7 km bestaat eigenlijk uit 2 delen, die 1,2 km zit halverwege ongeveer. Juist het eerste deel van de beklimming bestaat uit 2 korte puisten van 10%. Het laatste deel van die 7 km is juist relatief vlak.
Je zei relatief vlak; dat klopt helemaal wat betreft relatief, maar vlak auch. Dat heeft een heel pak renners gevoeld.
Zelfs Sam Oomen wist 't even niet.

@AWestie
Het is zeker een goede dag geworden met Roglic op afspraak en toch verrassende Van Aert in de sprint.
Maatje Tim zag 't op afstand goed gaan.
Maar morgen mogen Martin en Van Emden aan de slag.

Murcia

Een dag die niet beter kon verlopen als TJV zijnde, twee zeges met dus ook twee leiderstruien en als collectief ook meer dan voldoende gefunctioneerd. Bij Primoz zag je vandaag goed hoe scherp hij als AK renner is, door de boni's zet hij zijn aanval eerder in en bij Wout valt op dat hij in het positioneren en bij een lange sprint alle toppers kan verslaan. Want als je Ewan klopt kun je ook Bennett aan.

jvh93

Moeten we er wel even bij vermelden dat ewan van behoorlijk ver moest komen en pittig snel op kwam zetten. Als het 15 meter langer was geweest had ewan hem gepakt

Maar al met al een hele goede dag en 2 hele sterke prestaties! Seizoen begint prima

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ewan ging stuk in dat wiel op een gegeven moment. En de mannen die uit de wind sprinten lijken altijd sneller dan degenen op kop.

Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 ik vind dat altijd zo vreemd zo'n opmerking, als het 15 meter langer was geweest dan was Wout 15 meter later aangegaan. Het gaat toch juist om timing en het goede moment kiezen. Wout zette iedereen gewoon in zijn hemd... een perfecte sprint van zijn kant.

@Kelderfan je mag ook gewoon zeggen hoor dat je even verkeerd naar het profiel had gekeken... juist omdat het laatste deel vals plat was kon die achtervolgende groep ook wat terugpakken op Roglic. Doet niets af aan zijn fantastische laatste 3 km.

Laatst gewijzigd
tendam

Ewan komt vrijwel altijd op het laatste moment uit het wiel, die moet het hebben van een korte explosie maar een echt lange sprint wint hij vrijwel nooit. Dus dat zegt op zich niet zoveel.

Interessante observatie van George Bennett trouwens in de laatste Sigma-podcast: Dumoulin gaat misschien gebukt onder het overdreven kritische Nederlandse publiek. Het valt Bennett zelf op dat de meeste negatieve reacties die hij krijgt uit Nederland komen, ook wel positieve maar Nederlanders zijn er als de kippen bij om je de grond in te boren. Dat lijkt me wel een juiste inschatting.

kelderfan

'@tendam
Bel hem op, want hij is echt nodig voor de TdF-ploeg. George Bennett heeft wel een punt, want wij Nederlanders zijn zeer kritisch van aard. Ik ook hoor. Gelukkig is die kleine van Wout wat sneller blij.

Poeksel

https://www.procyclingstats.com/index.php geeft nu wel een mooi beeld :)

En inderdaad, in Nederland heerst wel een afzeikcultuur.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 86 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.