Of een hersenschudding. Jammer, maar niet in een afdaling achterom kijken. Gelukkig komt roglic goed weg.
Van Aert goed in tirreno. Lijkt wel iets tekort te komen als het bergop op gaat nog qua explosiviteit. Roosen en vooral Foss ijzersterk gecontroleerd en volgensmij zit Foss er op de meet zelfs nog bij
'@yeez
Van Aert komt niks te kort, want dat zie je verkeerd. Timo Roosen had moeite om weer voorin het peloton te komen, maar heeft met een goeie Tobias Foss goed werk geleverd om de vluchters niet te veel ruimte te geven.
Maar de ondersteuning voor Van Aert lijkt verder niet erg sterk. In de komende bergrit wordt billenknijpen.
Maar shit dat Tony Martin zwaar is gevallen, want dat pech voor hem, maar ook pech voor JV met nog een goeie rijder minder. Met Roglic gaat gelukkig goed.
Gesink heeft niet zijn gebruikelijke niveau, maar verder was er vandaag echt totaal geen aanleiding om op zijn kelderfans over de ondersteuning van Van Aert te beginnen. Foss was heel sterk op zijn terrein en hetzelfde kun je helemaal zeggen over Roosen, in een groep waarvan erbij zitten al goed was. Die twee houden vandaag in de finale een kopgroep met vier kopmannen in het zicht. Prima beurt voor een selectie die vooral bestaat uit mannen die het straks in het Vlaamse voorjaar moeten doen.
'@Yeez
Gaat 't om het Nederlands. Oh, sorry hoor.
QUote: "Van Aert goed in tirreno. Lijkt wel iets tekort te komen als het bergop op gaat nog qua explosiviteit.
Nou volgens mij is hij nog niet top, zoals je hebt kunnen zien in de Strade. Dat hij 't hier moet afleggen tegen Julian Alaphilippe is geen schande, want die heeft geprofiteerd van het werk van Tobias Foss. Wout zat vaak in de wind met 1 man voor je. De ondersteuning is 't niet helemaal, want waar was Gesink.
Goed werk van de ploeg, Foss maakt hier indruk en ook Timo was meer dan in orde. Robert had er nog bij kunnen zitten maar ik kan moeilijk inschatten wat de afspraken waren en misschien mist hij nog een paar procent. In P-N een toch ongelukkig moment met Tony en Primoz waardoor de eerste moet opgeven. Ik geloof dat het voor Primoz zonder erg was maar voor hetzelfde geld heb je een Dauphine situatie.
'@Kelderfan hoe kijk jij naar de koers... alleen naar de uitslag of zo. Zowel in de Strade zoals hier heeft de ploeg Wout echt op een grandioze manier ondersteunt. Begrijp echt niet waar je aan denkt als het gaat om wat knechtenwerk inhoud. Ik heb echt een hele sterke TJV gezien vandaag in Italie die de ballen uit hun broek hebben gereden om Van Aert een kans te geven op de overwinning. Wat wil je eigenlijk nog meer dan.
Een vergelijk maken met INEOS over de bezetting in de finale is in deze koers onzinnig aangezien die hier rondrijden met Bernal, Thomas, Kwiat, Ganna, Sivakov, Castroviejo en Puccio een selectie met een totaal geschat salaris boven de 12 mln euro en een erelijst waar een paard de hik van krijgt. Dan is het juist schitterend om te zien dat een ploeg met een echte wereldtopper hier aan de start het vooralsnog prima tegen ze op kan nemen. Complimenten aan Foss en Roosen maar bv gisteren ook aan Nathan, Affini zijn dan meer op hun plaats dan nog steeds te klagen over de mensen om de kopman heen.
'@Murcia
Ligt 't nu weer aan het salarisplafond. Die hoogtestages kosten geen geld.
Een Jonas Vingegaard had hier meer op z'n plaats geweest,
@rahimns
Ja niet de hele koers, maar op 't moment zag ook Karsten Kroon nog maar 1 renner bij Wout Van Aert en ja dat was Tobias Foss. Hij dacht ook waar is Gesink gebleven. Later kwamen een aantal renners aansluiten met Timo Roosen erbij.
Dus ja Roosen en vooral Foss hebben hun ballen er afgedraaid. Die Tobias bleef er tot de finish bij.
En wat ik lees hebben Affini en Martens het kopwerk gedaan. Maar mijn vraag: "Hoe zat 't met Robert Gesink".
Lekke band/pech?
'@Kelderfan de koers begint niet op het moment dat jij de tv aanzet. Ze hebben de hele dag de koers moeten controleren. Niet zo vreemd dat er dan aan het eind niet zoveel meer bijzit. Andere ploegen kunnen hun knechten rustig in de buik van het peloton houden. Dus ja je ziet het vaker dat de leider in het AK sneller door zijn knechten heen is dan van de rest. Uiteindelijk gaat het erom dat Wout er in de finale nog bijzat en wie dan van de rest nog in die groep zit is niet heel interessant meer toch. Uitbollen want morgen mogen ze weer aan de bak.
Wat had er vandaag anders gegaan met Vingegaard erbij? Denk je dat Van Aert dan opeens wel het sprintje van Flip kan winnen? Wat was precies de toegevoegde waarde geweest? En wat had zoiets bijvoorbeeld in de rit van gisteren betekent, waar waarschijnlijk de in de finale nu heel waardevolle Affini de rol van Martens had in moeten vullen? En wat betekent het voor de seizoensplanning van Vingegaard wanneer hij ook hier had moeten rijden?
Kun je enkele van die vragen beantwoorden?
Waarom blijven mensen op Kelderfan reageren? Die jongen wil het gewoon niet zien, hoe vaak je ook netjes uitlegt wat er aan de hand is. En alsof dat nog niet genoeg is, begint die gast ineens weer over Vingegaard. Een punt dat een week geleden al uit den treure besproken is.... Man, man, man.
'@madeinstars
Je hebt volledig gelijk, In Strade had Kuss moeten rijden en nu hier weer Vingegaard wat natuurlijk voor de wedstrijd geen ene mallemoer had uitgemaakt. Toch vind ik dat als ik het niet eens ben met iemand dat ik moet proberen hem/haar met argumenten misschien op andere gedachten te brengen al geloof ik niet dat Kelderfan zich laat overtuigen.
En daardoor kom je in een soort loop te zitten, enfin daar laat ik het op dit onderwerp maar weer even bij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.